Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Beninca Jim.3 - Niepoprawne napięcie pasa zębatego, brak zatrzymania z enkodera

Marcin Sz. 11 Mar 2015 21:38 3999 15
  • #1
    Marcin Sz.
    Level 24  
    Witam!

    Mechanizm zwalnia przed osiągnięciem zaprogramowanej pozycji jednak nie zatrzymuje się we wskazanym ogranicznikami miejscu natychmiast, przez co dochodzi do niekorzystnego naciągnięcia paska zębatego. Programowanie przebiega bez problemów - sugeruję się zmianą prędkości przed ustawionym miejscem zatrzymania. Próbowałem również zmienić konfigurację automatycznej korekcji naciągu po zatrzymaniu wózka jednak nie przynosi ona zadowalających efektów.



    Zjawisko to jest widoczne na znalezionym w sieci materiale wideo (0:45)




    Jak na filmiku ujawnia się tylko w trakcie zamykania bramy. W zestawie otrzymałem jeden ogranicznik, który jest zamontowany zaraz przy napędzie, dla otwarcia. Czy konieczny jest drugi na zamknięcie? Nie wystarczy dojazd segmentów do posadzki? Próba zamontowania ogranicznika na zamknięciu nie usuwa problemy, przy czym pojawia się kolejny - napęd nie zatrzymuje się automatycznie na końcu procesu otwierania.
    Ten typ tak ma czy programowanie zostało wykonane niepoprawnie?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc,
    Marcin
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kciuku
    Level 12  
    Witam,
    Temat stary ale problem ten sam, brama nie zapamiętuje ustawień zamknięty / otwarty. Wygląda na to, że tylko ograniczniki przeciążeniowe lub enkoder określa czy brama dojechała do punktu zamknięcia /otwarcia i wtedy się zatrzymuje. Efektem jest zwisający pasek, który wypada poza profil wózka, wygląda to tragicznie.
    Marcin, czy udało Ci się rozwiązać problem, czy po prostu ten typ tak ma?
    Pozdro, KK
  • #5
    kciuku
    Level 12  
    Ustawiłem już wcześniej na max (czwarty poziom), ale niewiele do daje, właściwie pomiędzy domyślnym 3cim a 4tym nie widać różnicy. Spróbuję jeszcze powalczyć z naciągiem śrubą, oraz może z samą bramą, bo działa dosyć ciężko na dole.
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Nie piszę o sile ani naciągu (chociaż dociągnięcie napinacza -aby nie przesadne- powinno pomóc) tylko o dodatkowej funkcji. Po dojechaniu do podłoża i zwiśnięciu paska napęd może wykonać króciutki (centymetrowy) suw na otwarcie i tym samym zkilwiduje zwis. Jeśli wypróbowałeś i faktycznie słabo działa - pozostanie manewrowanie napinaczem.

    Niedawno pisał gość który miał w którymś Nice ten sam problem (w tym napędzie w ogóle nie było odprężania) - rozebrał przekładnię i przestawił nieco koło zębate z magnesami - twierdzi że przy tym innym ułożeniu magnesów i ponownym zaprogramowaniu położeń sprawa zwisu niemal znikła.

    PS .Trochę dziwne niemrawe odprężanie w tym napędzie... W Faac D600 działa idealnie (co prawda można tam niemal dowolnie regulować odcinek odprężającego biegu)
  • #8
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Takiego zwisu ( ;) ) to faktycznie sporo. Żadne cofanie (aczkolwiek chyba u ciebie działa) nie pomoże. Pozostaje przełączyć trafo na najniższe napięcie i podciągać napinacz.
    Z drugiej strony ten napęd nie ma automatycznego ustawiania pozycji krańcowych tylko procedura jest ręczna. Nie próbowałeś ustalania pozycji na zamknięciu nieco wcześniej (bez dobicia wózka do ogranicznika na duś...)?
  • #9
    darjush84
    Level 9  
    Witam
    Czy udało Ci się rozwiązać problem zwisającego pasa zębatego? Ja walczyłem dwa dni i nic. Wszystkie próby regulacji czy to 3 czy 4 poziom nic nie pomagają, przestawienie blokady i próba "nauczenia" mechanizmu gdzie ma się zatrzymać też nie pomaga.
    Zamyka pięknie bramę ale później domyka ją i pas zaczyna zwisać.
    Co z tym zrobić?
  • #10
    kciuku
    Level 12  
    Trochę pomogło lepsze zamocowanie szyny prowadzącej. Pasek dalej jest luźno, ale zostaje w środku w prowadnicy.
  • #11
    darjush84
    Level 9  
    Dzięki, już sobie poradziłem. Podjęciem śrubę od naciągu paska, oraz w mechanizmie jest pokrętło od regulacji siły docisku bramy, tam trochę popuściłem i jest już super.
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
  • #12
    Gleniu87
    Level 10  
    darjush84 wrote:
    Dzięki, już sobie poradziłem. Podjęciem śrubę od naciągu paska, oraz w mechanizmie jest pokrętło od regulacji siły docisku bramy, tam trochę popuściłem i jest już super.
    Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

    Cześć, czy mógłbyś napisać trochę więcej szczegółów na temat tego pokrętła od regulacji docisku? W jakim mechanizmie się ono znajduje? Co do śruby od naciągu paska, rozumiem, że autokorekta zmieniła Ci "podkręciłem" na "podjęciem"? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, jutro jadę na reklamację. Dzięki :)
  • #13
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Zależy jaki wariant Benincy masz - ale przeważnie są 2 pokrętła - regulacji czułości na otwieraniu i na zamykaniu - czyli AMPC i AMPO - są na płycie elektroniki centrali. Pewnie po podciągnięciu paska zwiększyły się opory na na prowadnicy i przedmówca był zmuszony nieco zmniejszyć czułość zabezpieczenia aby napęd nie zatrzymywał się sam z siebie.
  • #14
    Gleniu87
    Level 10  
    Dzięki za odpowiedź - niestety, centralka w tym silniku to CP.J3-SW, a ta ma dwa pokrętła (TCA i AMP), które według instrukcji służą kolejno do ustawiania czasu automatycznego zamykania oraz do ustawiania czułości wykrywania przeszkód. No nic, zostaje mi w takim razie naciąganie paska w sposób mechaniczny.
  • #16
    Gleniu87
    Level 10  
    Być może, na szczęście nie musiałem drążyć tematu - ustawienie inwersji po zamknięciu na najwyższy poziom załatwiło sprawę zupełnie. Dziękuję za wskazówki!