Witam
3 dni temu zakupiłem Grand Voyagera 1998r, 3.8L AWD. Oczywiście u sprzedawcy i w dniu zakupu wszystko działało, jednak dnia następnego pojawiły się problemy z automatyczną skrzynią biegów. Po nagrzaniu się oleju samochód traci 4ty bieg i bieg wsteczny. Sprawdziłem olej w skrzyni, było go 1,5l ponad stan [sprawdzanie na ciepło przy włączonym silniku]. Zmieniłem filtr i olej na Mopar ATF+4. Objawy pozostały takie same, jednak występują trochę później, przy trochę wyższej temperaturze oleju [może jakoś oleju ma tu znaczenie?]. Sprawdzałem skrzynię w "limp mode" [zarówno po odłączeniu solenoidów sterujących, jak i po wypięciu bezpiecznika EATX], objawy takie same, gdy zimny, wszystko działa, po nagrzaniu brak wstecznego, brak 4 biegu.
Dziś pojawiło sie też wahanie przy wrzucaniu biegów do przodu [trzeba było podbić obroty do 2000].
Proszę o pomoc, bo w przyszłym tygodniu muszę tym samochodem zrobić 5000km
3 dni temu zakupiłem Grand Voyagera 1998r, 3.8L AWD. Oczywiście u sprzedawcy i w dniu zakupu wszystko działało, jednak dnia następnego pojawiły się problemy z automatyczną skrzynią biegów. Po nagrzaniu się oleju samochód traci 4ty bieg i bieg wsteczny. Sprawdziłem olej w skrzyni, było go 1,5l ponad stan [sprawdzanie na ciepło przy włączonym silniku]. Zmieniłem filtr i olej na Mopar ATF+4. Objawy pozostały takie same, jednak występują trochę później, przy trochę wyższej temperaturze oleju [może jakoś oleju ma tu znaczenie?]. Sprawdzałem skrzynię w "limp mode" [zarówno po odłączeniu solenoidów sterujących, jak i po wypięciu bezpiecznika EATX], objawy takie same, gdy zimny, wszystko działa, po nagrzaniu brak wstecznego, brak 4 biegu.
Dziś pojawiło sie też wahanie przy wrzucaniu biegów do przodu [trzeba było podbić obroty do 2000].
Proszę o pomoc, bo w przyszłym tygodniu muszę tym samochodem zrobić 5000km
