Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FL618 - Układ chłodzenia.

Aluboy 12 Mar 2015 18:40 1713 5
  • #1 12 Mar 2015 18:40
    Aluboy
    Poziom 15  

    Witam,
    Samochód to Volvo FL 618, silnik TD61F. Kilka dni temu kierowca zjechał bo zapaliła się kontrolka temperatury silnika. Odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego aby sprawdzić poziom płynu. Poziom był ok, ale w płynie był olej. Rozebraliśmy silnik, wymienione uszczelki pod głowicą (na starych nie było widać ewidentnych oznak przebicia między kanałami olejowymi i wodnymi). Zdemontowana chłodnica oleju - ok.Całość złożona i tu pojawia się problem. Kierowca wyjechał i po 1 kursie zjechał bo zagotowała się woda. Chłodnica jest tylko od góry ciepła, ogrzewania kabiny nie ma wcale. Rozebrałem układ chłodzenia, pompa wody zanurzona w płynie pompuje, chłodnica drożna, nagrzewnica też, kanały w bloku ok. Termostat się otwiera (podgrzewałem go). Zauważyłem, że ze zbiornika wyrównawczego wydobywa się para (na spaliny mi to nie wygląda, ani nie pachnie), ale nie cały czas tylko z małymi przerwami ( leci kilka sekund, potem zasysa z powrotem przez 1-2 sekundy i znowu leci, i tak cały czas). Coś na zasadzie wylewania wody z butelki po odwróceniu do góry dnem (leci chwilę, potem zasysa powietrza i znowu leci). Wszystko wygląda jak by pompa nie robiła obiegu.

    Czy ktoś się spotkał z czymś takim?

    1 5
  • #2 12 Mar 2015 20:14
    JossRoss
    Poziom 15  

    Najpierw należy sprawdziс prawidłowośc wszystkich połączeń giętkich przewodów.

    0
  • #3 12 Mar 2015 20:22
    Aluboy
    Poziom 15  

    Człowieku tam nie ma czego pomylić, inaczej nie pasuje! Po za tym sprawa zaczęła się przed rozebraniem wszystkiego!

    0
  • #4 12 Mar 2015 21:14
    JossRoss
    Poziom 15  

    "Człowieku " ????? No to chyba nie potrzebuje juz pan mojej rady.

    Może panu pomoże Volvo Impact.
    Twój Model FL6, Function group 26, człowieku.

    P.S.
    Obrazy dotyczące wspomnianego silnika.

    Volvo FL618 - Układ chłodzenia. Volvo FL618 - Układ chłodzenia.

    1
  • #5 12 Mar 2015 21:24
    Aluboy
    Poziom 15  

    Powtórzę jeszcze raz. Nie da się pomylić węży! A sprawa zaczęła się przed rozebraniem silnika!


    Po zdemontowaniu termostatu zaczęło wywalać wodę od razu po odpaleniu auta. Diagnoza - pęknięta tuleja lub głowica. Zdecydowaliśmy, że lepiej będzie wymienić silnik niż wymieniać tuleje i głowice.

    Temat zamykam.

    0
  • #6 09 Wrz 2015 19:49
    Aluboy
    Poziom 15  

    Po zdemontowaniu termostatu zaczęło wywalać wodę od razu po odpaleniu auta. Diagnoza - pęknięta tuleja lub głowica. Zdecydowaliśmy, że lepiej będzie wymienić silnik niż wymieniać tuleje i głowice.

    Temat zamykam.

    0