Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Yamaha yp250 - silnik pochłania bardzo dużo oleju

rudiszubert 13 Mar 2015 11:04 6723 18
  • #1
    rudiszubert
    Level 19  
    Kupiłem skuter Yamaha Majesty 250 który prawdopodobnie długo był nie używany. Silnik ładnie odpala i pracuje ale bardzo mocno kopci. Nie jest to ilość oleju, na którą można przymknąć oko, bo to 1 litr na 100 km. Kompresja 10 atm. Jak od razu ruszę po uruchomieniu silnika, mogę jechać, jak pochodzi na wolnych obrotach, to olej zaleje świecę. Czy prócz uszczelniaczy, może to być zapieczony pierścień olejowy ? Może jakieś pomysły na kolejność postępowania?
  • #2
    xxdrago
    Level 12  
    Jeżeli świeca zostaje zalewana przez olej to tak jak właśnie napisałeś problemem jest zbyt duży luz, ewenutalnie zapieczony pierścień ale to rzadkość. Proponowałbym zobaczyć na początku na tłok. Jak się rozgrzeje to dalej występuje to kopcenie?
  • #3
    rudiszubert
    Level 19  
    Jak się rozgrzeje to też występuje , ale tylko przy mocnym przegazowaniu .
    Postanowiłem jednak najpierw wymienić same uszczelniacze zaworowe , ale w 250 jest gorzej jak w 125 w której już to robiłem . Mianowicie , ośki dźwigienek zaworowych wychodzą w stronę łańcucha rozrządu i żeby je wyjąć trzeba zdjąć koło wałka rozrządu .Boję się , że może spaść łańcuch i chciałem ustalić gdzie są znaki do ustawienia rozrządu , ale nie znalazłem . Okazało się też , że łańcuch też do wymiany .Jako , że jest to model z 2002 roku (przejściowy) , nie wiem czy są takie same części jak w starszych modelach ? Może ktoś podpowiedzieć co , gdzie i jak się do tego zabrać ?
  • #4
    nektarina
    Level 11  
    Witam żeby zrobić to sumiennie proponuje wyjąc silnik ściągnąć głowicę i cylinder,
    Sprawdzić dokładnie stan pierścienia olejowego i uszczelniaczy zaworowych, stawiam na wyeksploatowane prowadnice zaworowe i trzonki zaworów koszt regeneracji głowicy możne sięgać nawet 600 zł. A jeśli chodzi o łańcuch rozrządu to proponuje policzyć ilość ogniw i na tej podstawie zamówić właściwy koszt około 120 zł.(podpowiedz łańcuch rozrządu może przyjść nie zakuty i będzie trzeba użyć specjalnej zakuwarki odradzam klepanie młotkiem)
  • #5
    rudiszubert
    Level 19  
    Zdjąłem cylinder , wymieniłem uszczelniacze . Gładź jest OK. , progu prawie wcale nie ma ,prowadnice nie mają luzów . Zauważyłem coś czego nie jestem pewien . Pierwsze to luzy na zamkach pierścieni mają 0,6 -0,8 mm , więc na pewno za duże . Jakie powinny być prawidłowe ?
    Druga sprawa to tłok . Jest na nim strzałka wskazująca kierunek założenia . Którą stronę powinna wskazywać , górę czy dół silnika , bo u mnie była skierowana ku dołowi ??
  • #6
    nektarina
    Level 11  
    Tak strzałka jest skierowana do zaworu wydechowego a co do zamków to na pewno maja za duży luz (odsyłam do manuala tam są podane podstawowe wartości ).
    Trzeba pamiętać o zachowaniu właściwego kierunku w którym są skierowane zamki (czyli na krzyż) a profilaktycznie proponuje wymienić pierścienie na nowe.
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    rudiszubert
    Level 19  
    Czy w tym silniku jest jakaś kontrolka (ciśnienia, poziomu) i czy jest pompa oleju ?
    Wcześniej włączała się kontrolka oleju , ale po chwili gasła , teraz zapaliła się na stałe . Olej jest w silniku . ?????
  • #9
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    No to albo czujnik, albo brak ciśnienia.
  • #10
    wojtek-w77
    Level 9  
    witam panowie . podlacze sie pod temat. moja majka 250 zaczela dymic.ale jest to widoczne tylko jak sie gazuje na podnóżkach a w czasie jazdy nie widac żadnego dymku jezdzi normalnie odpala zbiera sie i tu moje pytanie do rudiszuberta jak sobie poradzil z tym problemem dodam ze nie zauwazylem zbyt dużego ubytku oleju a jednak po odkreceniu manetki widac niebieski dymek i czuc spalony olej .czy wymiana uszczelniaczy cos da czy jednak trzeba myslec w przyszlosci o pierscieniach rok 2002.czy to moze zle gaznik ustawiony dysze mam wykrecona na 2 obroty pozdrawiam
  • #11
    rafik54321
    Level 28  
    Jeśli dymi, to bierze olej. Teraz pytanie skąd. Może brać z uszczelniaczy na zaworach, może pierścieniami... Niewykluczone że nawet poniekąd uszczelką pod głowicą (ale to raczej odpada bo by nie miał kopyta).

    Czy problem nasila się po nagrzaniu silnika? Jeśli tak, to pomóc może wlanie gęstszego oleju (ale to trochę druciarstwo)...

    Jaki przebieg? Jeśli silnik ma mocne kopyto to osobiście obstawiałbym raczej uszczelniacze niż pierścienie...

    Druga sprawa że teraz jest jeszcze dość zimno, i jeśli to biały dym to wszystko jest ok - to para tylko :)
  • #12
    wojtek-w77
    Level 9  
    hm wlasnie mam zamiar wymienic oliwe 10w40 nie chce nic kombinowac kopa ma normalnego a co do zimny cieply dymi tak samo juz latem zauwazylem to kopcenie wiec para wodna odpada chyba bedzie trzeba zaczac od uszczelniaczy i tu pytanie czy musowa zdejmowac glowice bo chyba ciezko bedzie bez zdjecia sie dostac tam
  • #13
    rafik54321
    Level 28  
    bankowo musisz zdjąć sprężyny zaworowe (a co jeśli ci zawór wpadnie do cylindra?). Teoretycznie da się bez zdejmowania głowicy, ale tak jest po prostu wygodniej...
  • #15
    rafik54321
    Level 28  
    Szczerze - nie rób rzeźby... Idź do ASO i kup co się należy... Wierz mi, tak będzie lepiej. Za komplet OEM do auta daje się 100zł.
  • #17
    rafik54321
    Level 28  
    Jak szukasz po zwykłych sklepach to się nie dziw że jest problem. Szukaj w autoryzowanym serwisie Yamahy, bez lipy ci ściągną...
  • #18
    wojtek-w77
    Level 9  
    ok wielkie dzieki ale nie pisze nic o glowicy czyli raczej jest potrzeba sciagniecia pozdrawiam i szukam dzieki
  • #19
    wojtek-w77
    Level 9  
    Panowie silnik po remoncie nowy tlok uszczelniacze sprawdzona glowica. Po 1200km oczywiscie w czasie docierania olej wymieniany po 300km i po 1000 i nagle plyn dostal sie do oleju. Uszczelka pod glowica dobra bez sladow zużycia. Pompa wody z nowymi uszczelniaczami nowa uszczelka pod glowice i po złożeniu mototo ladnie odpala pracuje cicho a jednak woda znow miesza sie z olejem juz rece opadaja. Co jeszcze moze byc nie tak