Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Multimetr Fluke
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf IV 1.9 TDI - Bardzo duży pobór prądu na postoju prawie 4A

piotrb6 13 Mar 2015 11:30 1950 9
  • #1
    piotrb6
    Level 8  
    Wczoraj musiałem ładować aku bo samochód stał dwa dni. Dzisiaj sprawdziłem sobie pobór prądu i się przeraziłem wyszło mi prawie 4A. Robiłem to według takiego schematu: wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Pokrętło na pozycję 10A i potem szeregowo w obwód jeden bolec do klemy drugi do bolca w akumulatorze. Najwięcej miałem na bezpieczniku nr 14 bo ponad 2A i nr 42 ponad 1A. Miałem dwa miesiące temu robione oświetlenie wnętrza i wymieniany moduł komfortu. Moduł jest z anglika i po każdym otwarcie drzwi z modułu dochodzi cykanie przez kilkanaście sekund. Wiem że żeby to zlikwidować to musiałbym zakodować kluczyk pod ten moduł. Moduł to 1C0 959 799 B. Jak jeżdzę codziennie autem to pali normalnie. Ale to nie jest wyjście. Czy ktoś wie co mogę sprawdzić żeby to wyeliminować? A i jeszcze przy sprawdzeniu błędów pojawiły się takie:

    Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.lbl
    Part No: 1C0 959 799 B
    Component: 6Y Komfortgerát HLO 0003
    Coding: 00259
    Shop #: WSC 05311
    VCID: 366722EB3A87

    Subsystem 1 - Part No: 1C1959801A
    Component: 1F Tőrsteuer.FS KLO 0202

    Subsystem 2 - Part No: 1C1959802A
    Component: 1F Tőrsteuer.BF KLO 0202

    Subsystem 3 - Part No: 1C0959811A
    Component: 1F Tőrsteuer.HL KLO 0202

    Subsystem 4 - Part No: 1C0959812A
    Component: 1F Tőrsteuer.HR KLO 0202

    3 Faults Found:
    01131 - Control Circuit for Turn Signals
    25-00 - Unknown Switch Condition
    01134 - Alarm Horn (H12)
    49-00 - No Communications
    01135 - Interior Monitoring Sensors
    36-00 - Open Circuit
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Multimetr Fluke
  • #2
    biba24
    Level 18  
    Czyli jak wyjąłeś te bezpieczniki to pobór ci spadł o podane wartosci??
  • Multimetr Fluke
  • #3
    piotrb6
    Level 8  
    Tak dokładnie.
  • #4
    biba24
    Level 18  
    No to teraz w rękę rozpiskę od czego są te bezpieczniki i sprawdzamy po kolei.
  • #5
    piotrb6
    Level 8  
    Ale ja wiem od czego są te bezpieczniki. 14 jest od oświetlenia wnętrza a 42 od radia. Tylko że nie bardzo wiem co można sprawdzić przy oświetleniu skoro działa a ono jest sterowane z modułu komfortu który był wymieniony ale jest z anglika i pewnie jest inaczej zakodowany. Pytanie tylko co sprawdzić?
  • #6
    biba24
    Level 18  
    hehe. Pewnie jak sprawdzasz pobór to drzwi masz otwarte
  • #7
    piotrb6
    Level 8  
    No tak otwarte
  • #8
    biba24
    Level 18  
    To brawo. Takim sposobem nie prędko znajdziesz. Auto musi być zamknięte tak jak by stało na parkingu. Po prostu zamknij zapadkę zamka. Zamknij cental i wtedy rób pomiary.
  • #9
    piotrb6
    Level 8  
    Sprawdziłem tak jak mówiłeś i wyszło mi 0,8A. Po wyjęciu tych dwóch bezpieczników 14 i 42 też było tyle samo.
  • #10
    biba24
    Level 18  
    Niestety szukaj dalej. Jak wszystkie bezpieczniki wyciągnąłeś i nic sie nie zmienia to odpinaj alternator rozrusznik i tak po kolei.