Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

FORD MONDEO MK3 2.0TDCi 130KM - Spiralka podczas przyspieszania .

Karrambaktm 13 Mar 2015 14:01 2229 7
  • #1 13 Mar 2015 14:01
    Karrambaktm
    Poziom 10  

    Pacjent :
    FORD Mondeo mk3 2003r moc 130koni.

    BŁĄD Sprawdzony na komputerze diagnostycznym CDIF/2
    P0251 - Regulacja cisnienia paliwa .

    Witam . Wiem ,ze jest bardzo duzo postów na ten temat ale co czytam nikt nie ma podobnego problemu jak ja a problem jest taki gdy rano odpalam auto pieknie wszystko chodzi moge jechac jak chce natomiast gdy troszke sie silnik zagrzeje przy mocniejszym dodawaniu gazu tylko na 4,5 biegu odcina go i włacza sie mrugajaca spiralka . Zrobilem autkiem ok 13 tys km . Gdy go kupilem miał podłaczany CHIPBOX do szyny CR i zaczeło sie to dziac . Po odłaczeniu problem wystepuje rzadziej , ale nadal wystepuje . Auto nie ma problemu z moca ( tylko po włączeniu spiralki spada moc ) rano pali od kopa nie kopci w ogole . A jesli np chce przyspieszac i nie nacisne mocno gazu tylko tak zeby powoli sie wkręcał moge nawet dojsc do 4 tys obrotów i nic sie nie dzieje . Prosze o jakies rady . Dziekuje i pozdrawiam Kamil

    0 7
  • #2 13 Mar 2015 16:39
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Potrzebna próba drogowa z komputerem i podejrzenie parametrów bierzących, ciśnień paliwa etc. Być może pompa się kończy, lub zaworki.

    1
  • #3 13 Mar 2015 18:33
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Karrambaktm napisał:
    Wiem ,ze jest bardzo duzo postów na ten temat ale co czytam nikt nie ma podobnego problemu jak ja
    No to nie wiem jak żeś przeglądał te posty - masz najbardziej typowe z typowych objawów.

    Pompa wtryskowa do regeneracji, wtryskiwacze do regeneracji, płukanie całego układu paliwowego łącznie ze zbiornikiem. Łączny koszt ok. 6000 zł (sześć tys. zł). Z prawdopodobieństwem rzędu 99%.
    Stosowanie jakichkolwiek zamienników lub używek to prawie na pewno wyrzucone w błoto pieniądze.
    Nawet jeśli wtryskiwacze mocno przelewają (próba przelewowa), to regeneracja samych wtryskiwaczy pomoże tylko na kilka - kilkanaście tys. km.

    Przykre, ale taka jest prawda.
    rafal.jaro napisał:
    Być może pompa się kończy, lub zaworki.
    Delikatnie to powiedziałeś...

    2
  • #4 13 Mar 2015 18:44
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    wojciechjanusz napisał:
    Delikatnie to powiedziałeś...


    Dziś piątek trzynastego nie chciałem, żeby człowiek uwierzył w przesądy :p Za to Ty z grubej rury pocisnąłeś opiłkami z pompy wtryskowej :)

    Ps. do autora: Zaprowadź auto do kogoś kto C zrobi to porządnie a nie wymieni np. same wtryski, pompe bo będziesz generował koszta.

    0
  • #5 13 Mar 2015 21:57
    Karrambaktm
    Poziom 10  

    W poniedziałek auto jedzie do mechanika . Tylko czy to normalne , że auto ktore mozna powiedziec ze jest zimne ( jeszcze sie dobrze nie zagrzało ) chodzi bez zarzutów ?

    0
  • #6 13 Mar 2015 22:43
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Karrambaktm napisał:
    Tylko czy to normalne , że auto ktore mozna powiedziec ze jest zimne ( jeszcze sie dobrze nie zagrzało ) chodzi bez zarzutów ?
    Zimny silnik pracuje na innej mapie - ma zwiększoną dawkę wtrysku i wtedy nie wchodzi w tryb awaryjny.
    rafal.jaro napisał:
    Za to Ty z grubej rury pocisnąłeś opiłkami z pompy wtryskowej :)
    Bo dopiero od 2004 roku wprowadzono poprawione pompy Delphi, wcześniejsze wywalały opiłki do wtryskiwaczy. Jeżeli nie będzie opiłków we wtryskiwaczach i w filtrze (sekcja zwłok), to płukanie układu można sobie darować - zawsze parę złotych do przodu...

    0
  • #7 14 Mar 2015 10:43
    Karrambaktm
    Poziom 10  

    Dzieki koledzy za pocieszenie . A powiedzcie mi jeszcze bo to praktycznie sie włączało jak doszedlem do 2.5 tys obrotów a dlaczego jak lekko dodawalem gazu przeszedlem do 2.6 obrotów i wtedy moglem wcisnac gaz do dechy i nic sie nie działo ?

    0
  • #8 14 Mar 2015 18:25
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    W silnikach tdci (CR) największa dawka wtrysku osiągana przy obrotach rzędu 2.000 - 2.500. Czas na osiągnięcie odpowiedniej dawki wtrysku jest wtedy jeszcze dostatecznie długi, a turbo-sprężarka osiąga już maksymalne ciśnienie doładowania (i właśnie dlatego jest wtedy największy moment obrotowy). Więc jeżeli depniesz pedał w tym zakresie obrotów, to jest także największy odbiór paliwa z listwy. I stąd kłopoty dla wypracowanej pompy - duży odbiór oraz zbyt duże przelewy - pompa nie wydaje.
    Powyżej 3.000 obrotów czas na wtrysk już tak się skraca, że PCM rezygnuje z wtrysku dwufazowego i jest już tylko wtrysk jednofazowy. Dawka maleje, pompa jeszcze wydaje.
    Ale do czasu...

    Jeśli mogę radzić: oddaj pompę do dobrego autoryzowanego zakłady Delphi. Sądzę, że zapłacisz za regenerację ok. 2.000 zł.
    Przed oddaniem pompy zrób próbę przelewową wtryskiwaczy, jeżeli przelewy są złe - wymień zaworki na oryginalne i jeśli nie szkoda ci kasy - także końcówki rozpylaczy. Ja zdecydowanie zalecam.
    Jeżeli nie potrafisz - oddaj wtryski razem z pompą do warsztatu.
    Koniecznie sprawdź wtryski i filtr na obecność opiłków. Jeżeli są - trzeba płukać cały układ paliwowy i nie odpalaj silnika przed płukaniem.

    0