Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik bierze olej po przegrzaniu

13 Mar 2015 16:29 9048 23
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    ToJestNick
    Level 31  
    Nie ma bata gdzieś się ten olej podziewać musi, albo jest spalany (ale to byś zauważył po dymieniu oraz tłustych świecach).
    Albo gdzieś jest wyciek, możliwe, że tam gdzie masz mokre wycieka, olej jest pod ciśnieniem więc przez niewielki otwór może go wyciekać sporo.
  • #4
    milejow
    Level 43  
    Pierścienie na tłokach stoją.
  • #5
    szwagros
    Level 33  
    Po przegrzaniu prędzej pęknięte niż zastane.
  • #6
    Sniezynka
    Level 32  
    Witam,
    Może na początek sprawdzić stopień sprężania.
    Czy podczas pracy silnika po odkręceniu korka wlewu oleju są widoczne przedmuchy?
    Czy nic nie dzieje się ze sprzęgłem? Może zaczeło się ślizgać- przeciek przez uszczelnienia wału?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    ociz
    Moderator of Cars
    Zawsze powtarzam że silnik przegrzany to silnik nie do odratowania...
    Spala olej tak samo jak paliwo i mocno kopcić wcale nie musi.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    erpees wrote:
    Co o tym sądzicie?


    Sądze że mechanicy nie mają pojęcia o tym że jazda bez płynu to koniec silnika, THE END, Fin, конец .

    Nic nie zrobisz poza wymianą silnika.

    Ale to mnie nie dziwi , dziwi mnie co ma kobieta do przegrzania silnika!!!
  • #11
    ociz
    Moderator of Cars
    Gdyby ten olej ubywał w jakiś inny sposób niż przez wydech to dawno byś stracił dowód rejestracyjny za "znaczenie terenu".
  • #12
    Mer_86
    Level 15  
    Kolego, jeżdżę takim samym ADP. Sprawdź tą chłodnicę oleju. Ktoś wspomniał o wycieku z simmeringu wału i ślizgającym się sprzęgle. Nawet jeśli sprzęgło się nie ślizga, łatwo to sprawdzisz zaglądając pod auto. Na łączeniu silnika ze skrzynią jest otwór. Możesz do niego nawet palucha wsadzić, jeśli na oko nie będziesz widział wycieku. Ale uwaga, od strony skrzyni jest simmering wałka sprzęgłowego, z niego też może lecieć;) Przerabiałem to u siebie.

    Odma... Niemożliwe, żeby tyle oleju miało Ci ubyć przez nieszczelną odmę, czy nawet jej brak. Odma idzie w kierunku przepustnicy, w takiej sytuacji musiałaby u Ciebie pływać w oleju.

    Strumien swiadomosci swia wrote:
    jazda bez płynu to koniec silnika

    Zdaje się, że nikt nie napisał dlaczego silnik został przegrzany (termostat, wyciek płynu, któryś z czujników, czy inny grzyb?). Nie przesadzajmy natomiast, że auto zostało przegrzane, bo kobieta była za kółkiem. Zostało przegrzane, bo było nie w pełni sprawne;)

    Powodzenia w ustalaniu usterki i pochwal się potem efektami.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    erpees wrote:
    Czasem puści biały dymek ale to od temperatury pewnie chodź swoją drogą sonda do wymiany bo sadza i woda w wydechu.


    Ta sadza to jest właśnie olej który ubywa.

    W skrócie, silnik przegrzany silnik złom, rozhartowane tuleje cylindrów, owalizują się w bardzo szybkim tempie, co prowadzi co szybkiego wyeksploatowania silnika, mało tego, szlif i wymiana tłoków na nic się zda, bo tulei z powrotem raczej nie da się utwardzić.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    erpees wrote:
    Co do chłodnicy oleju to przecież idzie przewód z olejem do zderzaka i przed chłodnicę płynu i wraca spowrotem.

    To od wspomagania nie od silnika.
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    grala1
    VAG group specialist
    szwagros wrote:
    Po przegrzaniu prędzej pęknięte niż zastane.

    Raczej straciły swoją sprężystość przez co nie dociskają się do ścianek tulei cylindra.

    Panowie, nie dramatyzujcie.
    Kiedyś w swoim własnym aucie które brało olej, po zagotowaniu go przez żonę (pękł wąż przy chłodnicy - jazda z mrugająca lampką od przegrzania przez jakieś 5 km) wymieniłem pierścienie, uszczelniacze na prowadnicach oraz dwukrotnym planowaniu głowicy (aż tak się wygięła) silnik przestał brać olej.
    Stukał jak diesel ale jeździł normalnie.
    Zrobiłem nim 70tyś i zmienił właściciela.
    Od wymiany do wymiany nic nie trzeba było dolewać oleju.

    Nie masz kolego co szukać wycieku bo jak sam stwierdziłeś został przegrzany silnik i to kilka razy - pierścienie złomy.
    Dobre pierścienie są kruche, pierścienie które są przegrzane można wyginać jak sprężyny.
    Pomiar ciśnienia sprężania raczej nic tu nie da bo silnik uszczelni się olejem. Chyba że już jest taki złom że wydmuchuje olej z silnika to pokaże większe ciśnienie niż ma sprawny silnik.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    grala1
    VAG group specialist
    Co do kosztów robocizny to myślę że jak masz to dać do mechanika to lepiej kupić inny silnik.
    Była to Jetta z 91 roku z silnikiem 1.8 90KM o oznaczeniu RP.
    Koszt pierścieni to jakieś 250zł ceny dla mechaników), uszczelniacze prowadnic to groszowe sprawy.
    Nie wiem na czym polegała u Ciebie regeneracja głowicy ale jak masz luzy na prowadnicach to olej będzie brał.
    Jak zdemontujesz pierścienie ze swojego silnika to zobaczysz że one się nie "rozprężają" co powoduje że olej przelatuje między nimi a gładziami cylindra.
    Trzeba też obejrzeć tłoki by nie okazało się że są pozacierane i pierścienie w nich są zablokowane.
    Silnik bierze olej po przegrzaniu

    Wydaje mi się że jeżeli masz to zlecić mechanikowi to naprawdę nie ma to sensu - rozbierzesz silnik, okażę się że tłoki do wymiany, dojdzie do zakupu nowego silnika a mechanikowi trzeba będzie zapłacić za pracę przy starym silniku.
  • #24
    User removed account
    User removed account