Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jakie kombi do 10 tys dobre pod instalacje gazową

albin1albin 13 Mar 2015 17:49 2517 17
  • #1 13 Mar 2015 17:49
    albin1albin
    Poziom 7  

    Witam. Nie znalazłem świeżego, podobnego tematu na forach. Więc zakładam nowy.
    Szukam jakiego Fajnego kombi w kwocie do 10 tys z silnikiem benzynowym dobrym pod instalację gazową.
    Rozglądałem się za Megane 2 na jednych forach chwalą na innych nie zostawiają suchej nitki. Słyszałem też że ma plastikową podłogę w bagażniku i pod butlę trzeba wzmacniać.
    Laguna też fajna ale oklepana, dużo tego na drogach.
    Teraz mam Xsarę picasso 2.0 hdi. Bardzo fajne auto ale robię za krótkie odległości. i w większości się nawet nie zagrzewa.

    Co poradzicie??

    0 17
  • #2 13 Mar 2015 19:23
    Piasek80
    Poziom 29  

    Megane II 1.6 16V
    Golf Mk4 1.6 8V, ew. 16V ale 8V jest tańszy w obsłudze.
    Opel Astra G 1.6 lub 1.8 16V
    Proste, trwałe, nieskomplikowane auta z dobrymi silnikami pod LPG.
    Plastikowymi podłogami się nie przejmuj - to problem montera a nie twój - przynajmniej nie zgnije :)

    0
  • #3 13 Mar 2015 19:36
    albin1albin
    Poziom 7  

    a dużo wiesz o tej megane? jak tam awaryjność? nie ukrywam że bardzo mi się podoba to auto.
    Ten silnik lubi gaz?

    0
  • #4 13 Mar 2015 20:30
    Piasek80
    Poziom 29  

    To bodajże najbardziej udany silnik w historii nowozytnych silników tego producenta.
    Rozwiniecie starego poczciwego 1.6 8V 90KM.
    Bardzo dobry silnik i bardzo fajne auto - będzie również najmłodsze z pozostałych za te same pieniądze. Niedoceniane przez mit Laguny. Szukaj zadbanej i dobrze utrzymanej, gazuj i nawijaj kilometry.

    0
  • #5 14 Mar 2015 13:32
    zed71
    Poziom 22  

    zacznij może od szukania silnika pod lpg i warsztatu. dobrze znoszą gaz następujące silniki (nie wszystkie wymienie ale zawsze):
    fiat- 1,2, 1,4, 1,6 (uwaga na pasek)
    Vw -1,4, 1,6 8 lub 16V (ale nie tsi i tfsi) 1,8 i 2,0 (115km)
    opel, chevrolet- 1,4, 1,6 i 1,8 (ten silnik występował w chevrolecie z utwardzonymi gniazdami i zaworami)
    renault -1,6 i 2,0
    peugeot, citroen -1,6
    hyundai, kia- 1,4

    0
  • #6 14 Mar 2015 13:46
    albin1albin
    Poziom 7  

    a ten 2.0 do renault to ile koni ma? widziałem lagune 140 km pisali ze nie lubi gazu za bardzo

    0
  • #7 14 Mar 2015 14:32
    zed71
    Poziom 22  

    135-139 w zależności od wersji (kod silnika F4R). ten silnik 140km (kod silnika F5R) który nie lubi gazu to ... IDE z bezpośrednim wtryskiem benzyny (moc 140km/103Kw) ale był oferowany tylko w latach 2002-2005r.)

    0
  • #9 14 Mar 2015 14:53
    zed71
    Poziom 22  

    na zdjeciach ładnie się prezentuje ale już widać że od handlarza ;) na nawet tablice rejestracyjne tzw na dojazd (papierowe) ;) na których lepiej nie jeżdzić ;) a co dalej.... jednym słowem- jak masz na miejscu to trzeba obadać (tylko przebieg bardzo niski- niecałe 10 tys/ rocznie?) jak masz jechać 100km to se daruj.

    0
  • #10 14 Mar 2015 18:32
    albin1albin
    Poziom 7  

    a fordy? nic o nich nie napisałeś. Focusy też nie głupie auta są. Jak tam silniki tolerują instalacje?

    0
  • #11 14 Mar 2015 18:38
    zed71
    Poziom 22  

    fordy nie za bardzo lubią gaz (choć niektórzy je przerabiają). tak samo jak mazdy (pochodne fordów) i toyoty. problemem jest regulacja zaworów- jest szklankami (popychaczami)- co jest drogie). zaniedbanie skutkuje wypaleniem zaworów i remontem głowicy.
    z japońców dość dobrze sprawują się mitsubishi (były nawet instalacje montowane w aso- w lancerze i colcie) i nissany. z reguły dobrze tolerują koreańce (daewoo, chevrolet, kia i Hyundai) ;-)

    0
  • #13 14 Mar 2015 19:25
    zed71
    Poziom 22  

    ładne, niedoceniane auto. trzeba sprawdzić w aso (hydraulika) stan techniczny. samochody ze szwecji łatwo sprawdzić: wystarczy ustalić pierwotny nr rejestracyjny (co bedzie łatwe- drugi własciciel i wejsc na stronę https://www21.vv.se/fordonsfraga.. samochód jest zarejestrowany w Pl wiec zostaje tylko podatek PCC i sama rejestracja.

    0
  • #14 15 Mar 2015 12:00
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Dorzucę jeszcze jednego francuza: 406 z silnikiem 1,8. 2,0 2,2, 3,0, co kto lubi. ( na miasto raczej 1,8-2,0), wszystkie dobrze znosza gaz i szybko sie nagrzewaja ( na krótkich odcinkach jeździsz na gazie a nie tylko na benzynie). Duzo miejsca w pod maską ( nie dotyczy 3,0) a nie jak w oplu, łatwy montaż i dostep. Mam auto z silnikiem 2,0 136KM (kod silnika RFN) vana o masie 1600 kg i z tym silnikiem pali 10-13LPG. Te same silniki sa w C5. Auto troche ociezałe z wyglądu i z kiepskim skretem, ale warto zaryzykować.
    Polecam sonatę III generacji z silnikiem 2,0.

    0
  • #15 15 Mar 2015 13:24
    albin1albin
    Poziom 7  

    Witam. Mała zmiana planów. Po naradach z żona stwierdziliśmy że lepiej dołożyć i kupić coś na lata. Budżet rośnie do 15 tys. Wiecie może jak zmienić tytuł tematu?
    Może jakieś porady do nowych wymagań?

    0
  • #16 15 Mar 2015 14:05
    ss1895
    Poziom 9  

    vw z silnikiem 1.8 125 km poszukaj

    0
  • #17 15 Mar 2015 20:12
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Zapomnij o aucie na lata.... Budżet 15 tys tego nie zapwenia i z moich doswiadczeń lepiej poszukać topowego stanu w aucie 12-15 letniego niz pozornie lepszego ( młodszego) auta czyli cały czas obracasz ssie w 10-letnich autach.
    Niestety zakres do 15 tys to najtrudniejszy wybór, bo trudno coś kupić przyzwoitego za normalne pieniadze. Tematów jest duzo i nie chce mi sie powielać.

    0