Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Silnik C3J mono ..problem z obrotami

qbis19 19 May 2005 03:54 3344 6
  • #1
    qbis19
    Level 20  
    Witam
    Dobrałem się ostatnio do silnika w samochodzie znajomego .Ma on obroty biegu jałowego na poziomie 1600-1800 !!!!!!
    Siedzi tam monowtrysk RENIX.
    Sam posiadam silnik 1,7 na identycznym wtrysku .
    Moze napisze co zostało sprawdzone /podstawione :
    MAP sensor ,podstawiony z mojego silnika - objawy bez zmian
    Czujniki temperatury mieszanki i silnika ,podstawione - objawy bez zmian
    Wtrysk ,podstawiony - objawy bez zmian
    Sterownik wtrysku ,podstawiony - objawy bez zmian
    Zespół przepustnicy został uszczelniony na kolektorze ssacym ,wszelkie otwory ( serwo ,EGR,odmy itd) zostaly zaślepione .
    Kolektor ssący nie jest peknięty i nie slychać zeby ssał powietrze gdzies z boku ( z braku innego srodka zostal z każdej strony spryskany WD40 i silnik nawet nie zareagował na tę operacje więc nie zassał tego WD40 ).
    Oczywiście siłownik biegu jałowego też zostal podstawiony .
    Kolektory ssacy i wydechowy sa połaczone najprawdopodobniej skręcone ze sobą otwory kanały w głowicy usytuowane są w ten sposob W|S|S|W|W|S|S|W .niestety nie starczyło mi czasu żeby odkręcic cały kolektor gdyż wymaga to zdemontowania obu kolektorów .
    Do sprawdzenia został jeszcze czujnik polozenia wału ,oraz moduł zapłonowy zespolony z cewką.
    Najdziwniejszą sprawą jest to że przepustnica jest calkowicie zamknięta i mało tego ,jest zakryta szczelnie folią a silnik pracuje sobie w najlepsze :].
    Przy takim samym teście na moim silniku z folii zostaly tylko strzepy .
    Więc prawdopodobnie silnik bierze sobie powietrze z innego miejsca ale skąd ???????
    Czy możliwe jest żeby zamiast powietrza pobierał sobie spaliny ????
    Jezeli tak to czy mozliwe jest żeby w głowicy pękła scianka między kanałem ssacym a wydechowym ????
    Jak wspominalem nie słychac ani nie widać zadnego ssania z okolic kolektora na łaczeniu z głowicą a uszczelka jest prawdopodobnie wspolna dla wydechu i kolektora ssacego .
    Ustawienie zaworów nie mialoby chyba takiego znaczenia .
    Dodam że silnik poza wysokimi obrotami dziala prawidlowo ,jest dynamiczny ,pracuje rowniutko i cicho .
    Czy przestawienie zaplonu o "ileś" stopni (awaria modulu zaplonowego) może powodowac taki wzrost obrotów .
    To wszystko tylko pytania na zapas ,bo na pierwszym miejscu stawiam ten brak ssania powietrza przez przepustnice ,skąd silnik go zasysa ????????
    Przyjme kazdą pomoc bo sam zglupiałem ,myślałem że to będzie klasyczne uszkodzenie czyli brak szczelnosci (widoczny) a tu taki ZONK...:(
  • #3
    qbis19
    Level 20  
    Z serwa nie ma prawa bo jak pisałem wszelkie otwory zostały zaślepione .Co do uszczelki między kolektorami to rozumiemze chodzi o tę uszczelkę pod wtryskiem (prostokąt) na miejscu styku obu kolektorów????Tam niestety nie doszedłem z powodu braku czasu .Ten samochód znajduje sie 140 km ode mnie i wybieram sie tam i chcialbym mieć kilka pomysłow na zapas gdyby akurat okazało się ze wszystko jest szczelne .Pozdrawiam
  • #4
    anioł
    Level 13  
    Zgadzam się z "sigi"w 100%,to bardzo częsta usterka tych silnilów,proponuje kupić orginalną uszczele(koszt w Renault ok.50zł).
    Pozdrawiam
  • #5
    qbis19
    Level 20  
    Ok zgadzam sie z wami Panowie ale ......Miedzy kolektorami z tego co widać po zdjęciu przepustnicy nie ma zadnej ze tak powiem "dziury" wyglada to na szczelny odlew .I potwierdzcie ze wlasnie przez ta uszczelke silnik pobiera do dolotu spaliny bo pwietrza na pewno nie ssa bokiem :] .
  • #6
    Krystian_J
    Level 11  
    JA natomiast posiadam renault 5 z takim samym silnikem i jak odpalam samochód to na biegu jałowym jest 1500 obrotów i pisk straszliwy byłem u gaxnikowca- wtryskowca i dokręcił te śruby do trzymają obydwa kolektory ze soboą i na chwile ustało i obroty się wyrównały ale nadal piszczy. Sądzę ze czeka mnie właśnie wymiana tej że uszczelki łączącej 2 kolektory bo pisk nieprzeciętny aż wstyd jeździć. Piszczy tylko na wolnych obortach jak sied oda gazu to ustaje w miarę dodawania gazu
  • #7
    qbis19
    Level 20  
    Temat juz stary jednak musze go zakonczyć .Faktycznie uszkodzona była uszczelka między kolektorami ,niestety to nie ja miałem przyjemnosc ją wymienić gdyż samochód był ponad 100km ode mnie .Pozdrawiam ,temat uważam za zakończony.