Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa C - Wymiana sprężyny Corsa C tył, dolny zwój

Coremeil 13 Mar 2015 18:02 8949 13
  • #1
    Coremeil
    Level 15  
    Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy ma znaczenie w którym miejscu kończy się dolny zwój sprężyny.
  • #2
    kortyleski
    Level 43  
    Ma. Jest na niego specjalnie wyprofilowane miejsce
  • #4
    zenon11
    Level 15  
    A czy ona nie powinna iść odwrotnie góra na dół lub tak jak kolega wyżej pisał
  • #5
    vag_padło
    Level 15  
    a gdzie masz podkładki ?
  • #6
    Coremeil
    Level 15  
    Na górze jest guma a na dole nie było żadnych podkładek. Również w manualach brak jest informacji o jakichś podkładkach. Odwrotnie na pewno nie powinna być przykręcona ponieważ nie będzie pasować...

    Konkretnie chodzi mi o miejsce zaznaczone na zdjęciu. Można ustawić sprężynę kręcąc ją wokół własnej osi. Czy na zdjęciu jest ona ustawiona prawidłowo?
  • #7
    vag_padło
    Level 15  
    to bez znaczenia , ona i tak sama sie przekręci w pozycje jaka jes najbardziej pasuje
  • #8
    Coremeil
    Level 15  
    Raczej ciężko by się przekręcała... Jest ona ściśnięta i nie ma szans by ją obrócić na postoju a podczas pracy aż tak bardzo się ona nie rozpręży by zrobił się luz.

    Pytam dlatego, ponieważ szukając informacji w sieci na temat montażu sprężyn można przeczytać, że dolny zwój sprężyny powinien znajdować się od strony środka samochodu. Pewnie będzie że się czepiam ale wolę się upewnić czy wszystko jest w porządku.
  • #9
    kortyleski
    Level 43  
    Pokaż dokładnie miejsce posadowienia sprężyny
  • #11
    vp32
    Level 11  
    Możesz mi coś podpowiedzieć bo widziałem że też wymieniałeś sprężyny z tyłu.

    U góry jest taka gumowa podkładka. u nie jak założyłem sprężynę to na brzegach jakby się wywinęła. poniżej jest zdjęcie tego choć fakt że trochę mało wyraźne.
    Próbowałem wczoraj jakoś poprawić i myślałem że coś poszło nie tak przy zakładaniu, ale okazało się że wszystko jest w porządku. i teraz nie wiem co jest nie tak, bo na poprzedniej guma przylegała na całej powierzchni.
    nie wiem czy mogło mieć to wpływ ale zdejmowałem gumę, bo czyściłem brud pod nią.
    Co do sprężyny u Ciebie. nie wiem jak rozwiązałeś swój problem, ale ja oglądając i dopasowując swoją zauważyłem że ona osiowo jest symetryczna i przekręcanie jej nie za bardzo ma sens bo w każdym położeniu powinno byc tak samo. prawdą jest też że góry z dołem nie zamienisz bo sa inne średnice a końcach.

    [image]https://obrazki.elektroda.pl/8977526000_1429810997_thumb.jpg[/image]
  • #12
    radekone
    Level 13  
    Witam. Podepnę się, bo wątek adekwatny.

    Na przeglądzie wyszło, że pękniętą mam sprężynę z tyłu i potrzebuję kupić parę nowych. Znalazłem takowe w ludzkich cenach: Kilen, Sachs, Anschler, KYB, FAI, Lesjofors, Bilstein. Czy któraś z firm jest godna polecenia?
  • #14
    radekone
    Level 13  
    Wsadziłem KYBy, dzięki, dupka jakby twardsza i przyjemnie amortyzuje.
    Wymiana banalna. Nie układałem sprężyn w żaden sposób, wsadziłem tak jak się dało i nie kombinowałem.