Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F x16xel 96r - Brak mocy przy wysokich i niskich obr.,szarpie,brak błędów

13 Mar 2015 21:54 1356 9
  • Poziom 8  
    Witam,problem z moja Astra pojawił się z początkiem zimy,tzn zaraz po odpaleniu przez ok 20 sekund jest ok,później zaczyna szarpać silnikiem na wolnych obrotach. Ciężko się zbiera na obroty,i tak praktycznie aż do osiągnięcia temperatury normalnej pracy,ale np w korku znowu zaczyna kuleć.Przy jeździe np na autostradzie moc na 3 biegu ma do ok 4500tys.obr. na czwartym biegu to już w ogóle mam wrażenie jakby coś go "trzymało".Sprawdzałem błędy,jest tylko od zaworu EGR którego zaślepiłem jakieś 3 lata temu (pod zawór EGR przykręciłem gruba zaślepkę a sam zawór zostawiłem wpięty.Silnik pracował ok. Ale teraz to już sam nie wiem co jest. Wymieniłem świece,przewody WN,filtr paliwa,powietrza,wszystkie uszczelki w dolocie,wężyki podciśnienia,czujnik temperatury. Podmieniłem już sondę Lambda,Map Sensor,cewkę zapłonową. Wtryskiwacze znajomy wyczyścił ultradźwiękami,zamieniałem je również miejscami,sprawdzałem ciśnienie paliwa (3bary),odkręciłem dwururkę żeby sprawdzić czy tłumik nie jest zapchany,ale wszystko z nim ok.Nie ma katalizatora,wstawiona jest strumienica.Zauważyłem ze gdy wyjmę przewód zapłonowy z 1 cylindra,praktycznie niema różnicy w pracy.Po spokojnej jeździe wykręciłem świece,były okopcone na czarno. Pojechałem jeszcze raz tylko tym razem ostrzej i nalot był biały.Może spotkał się ktoś już wcześniej z takim przypadkiem,bo ja już nie mam pomysłu. Pozdrawiam
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie jeśli na 1 cylindrze nie ma zapłonu to tu szukaj przyczyna na początek.
  • Poziom 8  
    Też tak myślałem,wyjąłem przewód i istkra jest na tym cylindrze. Jest to możliwe ze wtryskiwacz po jakimś czasie przestaje podawać paliwo? Albo sterownik moze byc uszkodzony w taki sposób ze po jakimś czasie zanika sygnał do wtryskiwacza?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wszystko do sprawdzenia, możesz zamienić wtryski miejscami i bedziesz wiedział. A to że iskre widać to nie znaczy że jest odpowiednia, w komorze panuje ciśnienie więc iskra aby się pojawić ma inne warunki.
  • Poziom 8  
    Wtryski zamieniałem 1 z 4,dalej to samo. Zamieniłem cewkę,na używkę z samochodu kumpla,nadal to samo bez zmian..świece założyłem inne by wyeliminować wadę w tych nowych,ale również bez zmian..
  • Moderator Samochody
    Dokonaj pomiaru kompresji.
  • Poziom 8  
    Na wszystkich po 14,na czwartym ciut mniej ale niewiele
  • Moderator Samochody
    Z mechanicznych uszkodzenie głowicy ( brak otwarcia zaworów ssących lub wydechowych) w co raczej wątpię, z elektrycznych uszkodzona wiązka silnika lub sterownik silnika.

    P.S. Kilka cewek już wymieniłem, które rzekomo dawały iskrę a auto nie chodziło jak trzeba.
  • Poziom 8  
    No ta akurat podmieniłem z dobrze pracującego silnika,remontowałem silnik 2 lata temu,od tego czasu zrobiłem 30 tys km głowica byla ok wtedy,tzn zawory trzymały szczelność i docierałem je dodatkowo. Dzis rano jadąc do pracy pracowal bez zarzutu,później go odpaliłem i juz kulał..am immobilizer w aucie,jesli kupie sterownik bez niego to będzie działał?
  • Poziom 8  
    Witam ponownie,kupiłem nowy sterownik(używany oczywiście) i dalej to samo:( rano odpalam auto jest ok,ujeżdżam 50 m. i silnik znowu zaczyna szarpać,ciężko jest dostać wiązkę od sterownika do silnika,wymienił bym ją też,ale wydaje mi się że to nie pomoże:( Macie jakieś pomysły jeszcze?Pozdrawiam