Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

excel import plików csv do Excela

13 Mar 2015 23:34 1941 8
  • Poziom 6  
    EXCEL - Import danych z wielu plików CSV do excela
    Proszę o pomoc w stworzeniu programu VBA działający w Excelu. Jestem zupełnie zielony w tworzeniu jakichkolwiek programów.
    Przyrząd do pomiaru napięcia na dwóch wejściach tworzy pliki o nazwie Pomiar_N.csv,
    ( N – kolejne pliki z pomiarami, około 87 na dobę), z 1000 pomiarów, w 1000 sekund. Zapisane dane są uśredniane co 500 sekund, załączam przykład pliku. W tabeli mającej 1001 wierszy i 7 kolumn, są tylko 2 wiersze znaczące, np.: 1 i 501, resztę pomiarów różni się tylko datą i godziną. Z każdego pliku chcę przenieść te dwa wiersze, na kolejne wolne wiersze, do pliku Suma_N.xls, arkusz1. W arkuszu Excela przeniesione dane liczbowe, część dziesiętną mają oddzieloną przenikiem, zamieniam przecinki na kropki, wszystkie te operacje robię na piechotę co zajmuje dużo czasu. Gdyby ktoś pomógł mi zautomatyzować opisane czynności, będę bardzo wdzięczny.
    Na komputerze mam zainstalowane oprogramowanie:
    Microsoft Windows XP Professional
    Dodatek Service Pack 3
    Microsoft Office Excel 2003
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 31  
    Załącz proszę plik po imporcie danych.
  • Poziom 22  
    Wszystko da się zrobić. Pytania:
    - czy te przykładowe wiersze (1,501) to są jakieś szczególne wartości? ekstrema? czy po prostu są podawane z góry na stałe dla wszystkich plików z pomiarami?
    - czy będzie pasowało jak zrobię to w powershellu?
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 6  
    Dziękuję za odzew.