Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRIGGS&STRATTON 950 - Nierówna praca silnika po wyłaczeniu ssania

14 Mar 2015 09:25 6063 25
  • Poziom 6  
    Witam
    Mam glebogryzarkę VEGA VT-55 z silnikiem BRIGGS&STRATTON 950 o pojemności 208 cm sześciennych .
    Objawem jest to że podczas wyłączania ssania silnik zaczyna nierówno pracować ale cyklicznie ( pracuje, nie wyłącza sie, ale nie równo pracuje) Jeżeli ustawię na połowę ssanie to jeszcze pracuje "w miarę" normalnie ale potem zaczyna sie nierównomierna praca silnika.

    Dodam że zauważyłem iż Pewna część przy gaźniku podczas tej "nierównej 'pracy poruszą się raz w lewo ,raz w prawo.

    Oraz taki "drucik chyba od gaźnika na którym jest sprężynka tez się porusza ( rozciąga sie sprężyna i kurczy ) oczywiście tylko podczas nierównej pracy silnika.
    (Sprężynka wygląda podobna jak taka z długopisu).

    Później dodam zdj jak będę miał dostęp

    Pozdrawiam :)
  • Poziom 7  
    Miałem to samo przy kosiarce z silnikiem Bgriggs'a, mój problem tkwił w zaciętej (ustawionej na maksa) przepustnicy, Rozkręciłem gaźnik, poprawiłem przepustnicę i od razu wymieniłem sprężynki naciągające obroty przy gaźniku, koszt około 30zł a kosiarka dostała nowe życie.
  • Poziom 12  
    Wykręć gaźnik i go wyczyść i przedmuchaj kompresorem.
  • Poziom 6  
    Są jakieś problemy podczas rozkręcenia gaźnika ?
    Czy trzeba na cos uważać ? (np: aby czegos nie zgubić, źle podpiąć )
    Macie jakieś złe doświadczenia związane z robiorem gaźnika ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Wiesz "Rycho T'' jestem w tym amatorem i gdybyś mógł powiedzieć gdzie znajdę numer gażnika itp. ?
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Więc tak:
    Na gaźniku widnieje napis : 80004329 (innych napisów nie było)
    Na przełaczmiku ssania jest napis : HY-020

    Po zdjęciu osłony filtra powietrza odkryłem iż ta nierówna praca silnika jest związana z "drugą przepustnicą"
    Podczas pracy na nierównych obrotach na przepustnica cały czas się porusza.
    Cięgno od tej "2 przepustnicy" jest połączone z cięgnem zwieszającym obroty silnika.
    Jeżeli zwiększę obroty to przepustnica sie zamyka.

    Niestety jak już silnik pracuje" nie równo" to ta przepustnica cały czas się porusza i to prawdopodobnie zakłóca pracę silnika.Gdy trzymałem tą linkę aby się nie poruszała to silnik gasł po chwili.

    Dodam że na zdj zaznaczyłem czerwonym sprężynkę która się porusza podczas "nierównej pracy '
  • Poziom 1  
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    a która jest to dokładnie dysza ? Co ona robi ?
    Powiem tak że to to co na ostatnim zdj. i jest połączone z dyszą ,2 przepustnica w gaźniku która słabo widac na 2 przedostatnich i 7 od przodu

    Chciałem filmiki zamieścić za pomoca elektrody ale sie nie da ( błedy są jakieś)

    Dodano po 11 [minuty]:

    [film=450.370:8875970694]http://patrz.pl/filmy/glebogryzarka-bg[/film:8875970694]\
    http://patrz.pl/filmy/glebogryzarka-bg

    Dodano po 6 [minuty]:

    [film=450.370:8875970694]http://praca.silnika.bg.patrz.pl[/film:8875970694]
    http://praca.silnika.bg.patrz.pl

    [film=450.370:8875970694]http://ssanie.i.bez.ssania.patrz.pl[/film:8875970694]
    http://ssanie.i.bez.ssania.patrz.pl

    [film=450.370:8875970694]http://ssanie.na.zimnym.silniku.patrz.pl[/film:8875970694]
    http://ssanie.na.zimnym.silniku.patrz.pl

    Dodano po 41 [sekundy]:

    TUTAJ SĄ FILMY
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Dobra nie załapałem
    Dzieki Rychu :)
    Czyli rozebranie gaźnika i wymycie go benzyną starczy ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A tak się dopytam.
    Trzeba całą benzyne z baku wylać ? Czy można jakoś odciąć dopływ paliwa do gaźnika przed jego odłaczeniem ?

    Dodano po 7 [minuty]:

    BRIGGS&STRATTON 950 - Nierówna praca silnika po wyłaczeniu ssania

    1 to śruba zderzakowa przepustnicy co wczesniej pisałeś ?
    2 to jest ta cała dysza którą trzeba jakoś wyjąć ( może jakaś podpowiedź)
  • Poziom 6  
    Witam
    Zrobiłem jak kazaliście
    Wszystko rozebrałem i wyczyściłem , potem złożyłem odpaliłem i było to samo.
    Następnie wyjąłem samą dysze , poprzedźając wykręceniem śruby zderzakowej.
    Wymyłem w benzynie przepchałem drucikiem , włożyłem i było ok ale po chwili też sie powtórzyło to co wcześniej tylko że już było w skali 1/10 - 2 w porównaniu do poprzedniego.

    Jak ustawić tą śrubę zderzakową ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    a gumowy oring na dyszy jest w dobrym stanie ? Sprawdź może jeszcze klin na kole zamachowym.
  • Poziom 6  
    witam
    Dopiero sprawdziłem oring na dyszy i jednego nie ma a jeden jest w kiepskim stanie
    Jak się nazywa ta dysza abym mógł ją odnaleźć i kupić ?
    Ile kosztuje ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 6  
    Pomóżcie :)

    Dodano po 27 [minuty]:

    Chciałbym ja kupić lecz nie wiem jak to wyszukać.
    Trzeba kupić całą dysze czy same oringi ?
  • Poziom 1  
  • Poziom 6  
    Nie dobrze :(
    Na tej dyszy powinny być 3 oringi z czego jednego nie ma a jeden jest w złym stanie.

    Co proponujesz ?
    Nie ma czegoś takiego nawet w internecie ?
  • Poziom 1  
  • Poziom 10  
    W oryginalnych serwisach szukałeś?
  • Poziom 6  
    Nie szukałem w oryginalnych serwisach .
    Dodam że kupiłem ją rok temu. A jak jest z gwarancją ?
    Dodam że nie chciałbym jej oddać całej .
  • Poziom 10  
    Jak już dokupisz oringi proponuję zajrzeć do tematu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3025354.html Są tam opisane moje perypetie z podobnym problemem (pewnie tym samym, ale bardziej nasilonym). Ostatecznie silnik działa bez konieczności wizyty w serwisie. Wystarczy dokłądnie i starannie wyczyścić gaźnik wg. zamieszczonej instrukcji.

    Pozdrawiam

    Edit: link już działa
  • Poziom 6  
    Flopper link nie działa