Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 1.9dci - Nie odpala po dłuższym postoju

rafal.jaro 30 Mar 2015 21:50 51051 189
Automation24.pl
  • #61
    diodabg
    Level 30  
    rafal.jaro wrote:
    Dajcie jeszcze inne coraz to lepsze teorie

    Wina Tuska ? ;-)
    A może z rana jak nie pali podgrzej ECU palnikiem lub zalej do pełna gorącą wodą :-)
    A tak na serio
    rafal.jaro wrote:
    zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.

    Próbowałeś ją zmniejszyć ?
  • Automation24.pl
  • #62
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    mlodyss wrote:
    sprawdz piny wtyczki czujnika wału tam dostaje się woda i trzymają się na samej izolacji

    Jakbym miał przycisk do banowania to bym to robił. Albo czytacie cały temat albo nie wypowiadajcie się bo nie dość że krew mnie zalewa że tyle czasu męcze ten problem to jeszcze krew mnie zalewa jak ktoś mi pisze "sprawdź kolego kostkę przy czujniku" Połączenia były sprawdzane po 5 razy prosze was o rzetelniejsze posty.
    Dodano po 1 [minuty]:
    diodabg wrote:
    Próbowałeś ją zmniejszyć ?

    Djodobagu nie mierzyłem ale ktoś wyżej mi podpowiedział żebym podpiłował czujnik o pół milimetra więc tak zrobiłem i nic to nie dało :P A tusk angielskiego się uczy :)

    ODDAM WSZYSTKIE SWOJE PUNKTY JAK KTOŚ DA MI WKOŃCU TRAFNĄ PODPOWIEDŹ...
  • #63
    CommonRail
    Level 27  
    rafal.jaro wrote:
    Jaki milimetr w jedną stronę? Jakie osłony z góry tam jest jedna szmaciana osłona, którą ciężko zdjąć od tak.


    Jeżeli koło na wałku rozrządu ma bicie na boki to czujnik wariuje i wali błędy. Co z tego że szmaciana? Osłona to osłona.

    rafal.jaro wrote:
    Rozrząd był składany 4 razy wcześniej ktoś zaglądał.

    Właście. Tylko że w DCI trzeba zrobić kilkanaście obrotów wałem i wtedy sprawdzić JESZCZE RAZ ustawienie rozrządu.
    rafal.jaro wrote:
    Jest klin na wale cały i jest klin na wałku cały więc jak może być skopany rozrząd?

    A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę i potem masz błędy czujników. Znaki na kołach zgadzają się ze znakami na rozrządzie? (jak pasek chiński to nawet nie odpisuj) Zrobiłem setki tych silników i nie piszę dla pisania. Zdejmuj osłonę rozrządu i na zapalonym obserwuj czy koło nie ma bicia. Jak nie będzie, to będziemy mysleć dalej.
  • #64
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Zdejmowałem koła z wałka i wału nie ma żadnego luzu pomiędzy klinem a kołem. Nie mam chińskich blokad bo nie używałem w ogóle blokad. Ten silnik ma składany rozrząd na znaku na pasku. Znak na wale ma sie pokrywać z kreską na pasku oraz znak na wałku ma sie pokrywać z kreską na pasku i odpowiednie napięcie. Tyle. Żadne chińskie blokady, aczkolwiek trop w kierunku rozrządu synchronizacji jak najbardziej trafny. Tyle że jak mówie rozrząd już zdejmowałem nie ma luzu nie przestawiony. Wszystkie gwinty na klej.
  • #65
    CommonRail
    Level 27  
    Jakiej firmy masz pasek? Nie założyłeś 133 zamiast 132? Daj kod silnika.
    I nie, przy dłuższym pasku nie będzie walił w zawory. I tak, będzie chodził w miare poprawnie, ale nie będzie synchromizacji.
  • Automation24.pl
  • #66
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady, które nie trzymają wymiarów, to rozrząd pójdzie o pół ząbka nie w tę stronę


    To dla mnie niezrozumiałem jak może pójść o pół ząbka tak samo napięty rozrząd bez sciągania kół zębatych po wymianie paska.
  • #67
    diodabg
    Level 30  
    CommonRail wrote:
    A tak może być, że jak masz nieoryginalne chińskie blokady

    Jakie złe blokady kolego ? Ten silnik jest typu 'na markera' na wale i wałku jest klin więc jak by miało być zle to byłby rozrząd przestawiony o zęba !
  • #68
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Oznaczenie silnika to FQ9 762. Nie mam opakowania po pasku ale na pewno miał XX2 zeby bo liczyłem na starym liczyłem na nowym...
  • #69
    diodabg
    Level 30  
    U ciebie jest problem z wiązką , prądem lub ecu nie ma co szukać w pasku.
  • #70
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    diodabg wrote:
    U ciebie jest problem z wiązką , prądem lub ecu nie ma co szukać w pasku.


    Djoda zostało mi wymienić ECU ale kolejny srogi koszt generuje bo immo trzeba zrobić a jeszcze ta szyba.. :) więc szukam co mogłoby być jeszcze przyczyną takiego stanu rzeczy...
  • #71
    genek1000
    Level 35  
    rafal.jaro wrote:
    Tak mam, jest ono w pierwszym poście.

    rafal.jaro wrote:

    Dziś zrobiłem trasę z 20km i po powrocie w sterowniku błąd DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.


    Rozumiem że błąd nie był odczytywany Clipem tylko innym urządzeniem , i to inne urządzenie podaje idiotyczny opis " zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem" ale nie podaje do którego czujnika się to odnosi ( wału czy rozrządu) :?:
  • #72
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Nie jest to istotne gdyż czujniki wału zakładałem już 3 i czujniki wałka zakładałem dwa. Wiąka trzepana od wałka i wału. I podczas odpalania obroty WAŁU, gdy nie chce odpalić pokazuje różnie od 0, 70, 110, 150............. wtedy nie odpala.

    I tak nie było czytane clipem tylko autocomem ale nie widze tutaj problemu.
  • #73
    genek1000
    Level 35  
    rafal.jaro wrote:
    Nie jest to istotne gdyż czujniki wału zakładałem już 3 i czujniki wałka zakładałem dwa
    Szukasz pomocy więc próbuje ci jej udzielić stosując swój tok rozumowania .
    Jest to istotne bo DF195 posiada 4 opcje : 2 odnoszą się do problemów związanych z sygnałem z czujnika wału a 2 pozostałe do problemów związanych z sygnałem czujnika położenia wałka rozrządu. Wiedząc do którego czujnika odnosi się defekt można zawęzić obszar poszukiwania.
    Z innej beczki masa sterownika wtrysku przykręcona do skrzyni biegów jest sprawdzona :?:
  • #74
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Sterownik wtrysku? Oświecisz mnie?
  • #75
    10kilo
    Level 13  
    rafal.jaro wrote:
    ylko autocomem ale nie widze tutaj problemu.
    właśnie
  • #76
    mlodyss
    Level 9  
    jak byś napisał że dokładnie sprawdziłeś wiązką od czujnika do sterownika miernikiem i podał oporności to byś się nie denerwował a piszę bo też miałem taki przypadek i na zewnątrz kabel ok a w środku zielony odpal auto i szarpnij wiązką i będzie wiadomo.A co robi się długo nie znaczy że robi się dobrze
  • #77
    robek
    Level 17  
    rafal.jaro wrote:


    Aczkolwiek wraz wydaje mi się ze to coś ze spadkiem napięcia....


    robiłeś pomiar napięcia na aku i sterowniku podczas kręcenia jak nie chce odpalać.

    Miałem podobny problem, co prawda z innym samochodem ale objaw taki sam. Rano nie chciał odpalić mimo że żwawo kręcił rozrusznik. Jak już zapalił to palił jak zły aż do następnego postoju. Wymiana akumulatora w 100% pomogła.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Spróbuj czy podpięcie rozruchu coś pomoże.
  • #78
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    10kilo wrote:
    właśnie

    mlodyss wrote:
    jak byś napisał że dokładnie sprawdziłeś wiązką od czujnika do sterownika miernikiem i podał oporności to byś się nie denerwował a piszę bo też miałem taki przypadek i na zewnątrz kabel ok a w środku zielony odpal auto i szarpnij wiązką i będzie wiadomo.A co robi się długo nie znaczy że robi się dobrze


    Jeśli pisze że problem dotyczy prędkości obrotowej wału bo skacze od 0 do 150 obr/min i auto nie odpala to wiadomo że problem jest tutaj.

    robek wrote:
    Spróbuj czy podpięcie rozruchu coś pomoże.

    Napięcie na akumulatorze około 11,5V a na sterowniku też coś koło tego chyba ze pokręce dłużej to spada na sterowniku do nawet 8V, ale nie ma reguły miał 8V na sterownik i odpalał normalnie jak miał takie widzimisie. Akumulator jest nowy. Na rozruch z drugiego też próbowałem podpinać podczas kręcenia zakładałem mu napięcie z drugiego ale nic to nie dawało...
  • #79
    michal200848
    Level 23  
    Kolego podjedź do kogoś kto ma clipa i zobacz jakie błędy będą bo autocom na dodatek pewnie robiony przez chińskie rączki pokazuje babole.

    I napisz co zostało sprawdzone bo nie chce mi się czytać całego wątku.
  • #80
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    michal200848 wrote:
    Kolego podjedź do kogoś kto ma clipa i zobacz jakie błędy będą bo autocom na dodatek pewnie robiony przez chińskie rączki pokazuje babole.

    I napisz co zostało sprawdzone bo nie chce mi się czytać całego wątku.


    Kolego jak mam podjechać do kogoś na clipa jak auto dziś nie chciało odpalić obroty wału na kompie od 0 do 200 skakały różnie auto nie odpalało. Postało chwilkę i.... i odpaliło i teraz pali i jezdzi a błędów żadnych nie ma sterowniku?
  • #81
    CommonRail
    Level 27  
    rafal.jaro wrote:
    spada na sterowniku do nawet 8V

    I masz problem na tacy... Przy 8v odcina sterownik przeciez.
  • #82
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    rafal.jaro wrote:
    spada na sterowniku do nawet 8V

    I masz problem na tacy... Przy 8v odcina sterownik przeciez.
    \


    Nie mam nic na tacy dziś nakreciłem film napięcie na sterowniku 11.5V obroty skaczą jak durne i nie odpala. Dałem nowe kable do czujnika wału. Późnym wieczorem wstawie film z odpalania znaczy z parametrów bierzących.
  • #83
    robek
    Level 17  
    Nic nie pozostaje jak tylko obserwacja sygnału z czujnika za pomocą oscyloskopu. Najlepiej wykonać obserwacje przy złączu sterownika i przy czujniku. Jeżeli będzie wszystko ok to prawdopodobnie tylko wymiana sterownika.
  • #85
    10kilo
    Level 13  
    rafal.jaro wrote:
    napięcie na sterowniku 11.5V
    a na aku?
  • #86
    CommonRail
    Level 27  
    W momencie jak nie pali, to spróbuj na plaka.
  • #87
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Na aku również. Dziś po przeszczepie kabli znów nie odpalił ładuje akululator i zobacze później...
  • #88
    CommonRail
    Level 27  
    W momencie jak nie będzie palił spróbuj na plaka. Daj znać, czy załapie od razu wtedy.
  • #89
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    W momencie jak nie będzie palił spróbuj na plaka. Daj znać, czy załapie od razu wtedy.


    Odpalił na plak może nie od razu bo przez filtr powietrza mu dałem ale odpalił i teraz do końca dnia bedzie palił i jeździł..... :/

    Zaznaczam że paliwo moge podpompować pompką ręczną oraz jak w filmie widać że ciśnienie na listwie pokrywa się z zadanym podczas nie odpalania....
  • #90
    CommonRail
    Level 27  
    Masz problem z paliwem. Nie chciałem nic za bardzo mówić, ale popatrz jak ucieka ciśnienie z listwy jak skończysz kręcić. Jak chcesz mogę nagrać film jak ciśnienie utrzymuje sie u mnie.