Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 1.9dci - Nie odpala po dłuższym postoju

rafal.jaro 14 Mar 2015 17:43 52467 189
Automation24
  • #91
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    To chyba normalne że po zgaszeniu auta ciśnienie na rampie spada do 5bar... Jak możesz to nakręć bo mi już brak pomysłów. No ale jeśli ciśnienie na listwie jak kręce pokrywa się z zadanym to dlaczego nie odpala? Wydawało mi się że przez ten śmieszny odczyt z czujnika wału...
  • Automation24
  • #92
    CommonRail
    Level 27  
    Nie w takim tempie. Listwa powinna trzymać dłuzej. Zaraz wróce.

    Dodano po 1 [sekundy]:

    Nie w takim tempie. Listwa powinna trzymać dłuzej. Zaraz wróce.







    Zdejmij rurę przed przepływomierzem i jak nie będzie palił to plakiem go. Będzie pewność, że to paliwo.
  • #93
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Ok widzę jak to u Ciebie wygląda, ale wraz wydaje mi się że to nie jest problemem. Czujnik ciśnienia wykrywa odpowiednie ciśnienie a auto nie odpala. Pokręciłem go trochę auto odpaliło raz i teraz jest spokój, bo odpala za każdym razem a ciśnienie na listwie spada w takim samym tempie jak i spadało..
    Dalej bym sie czepił tej prędkości obrotowej. Tylko skoro czujnik wału wymieniany wiązka druga jest i to co zostaje tylko wymiana sterownika...

    Plakiem mi odpalił bo wskakiwał na wyższe obroty. Jak wina paliwa jak zadane ciśnienie z zrzeczywistym się pokrywają? Poza tym zawór CR na pompie wymieniany, czujnik ciśnienia też..
  • #94
    CommonRail
    Level 27  
    Grzałeś sterownik opalarką po nocy?
  • #95
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Grzałem sterownik opalarką po nocy nic... Grzałem czujnik położenia wału i nic.....

    Oddam wszystkie punkty jak ktoś mi wkońcu pomoże rozwikłać zagadkę.... Albo ktoś z oscyloskopem Biała Podlaska..
  • #96
    CommonRail
    Level 27  
    Musisz załatwić sterownik na podmianę. Wszystko wskazuje na niego. Dziwne jest to, że rozrusznik kręci, a czujnik pokazuje nagle 0, a potem znów normalnie i znów 0.
  • #97
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    Musisz załatwić sterownik na podmianę. Wszystko wskazuje na niego. Dziwne jest to, że rozrusznik kręci, a czujnik pokazuje nagle 0, a potem znów normalnie i znów 0.


    Dokładnie o tym mówię. Orientujesz się ile zrobienie immo w takim sterowniku? Bo bez immo nie ma szansy na odpalenie. Chyba że podmienić tylko i poglądać obroty wału hmmm.
  • #98
    CommonRail
    Level 27  
    Nie mam pojęcia, ale z uwagi, ze to renówka, taniej będzie wziąć na próbę cały zestaw ECU, UCH itd.
  • Automation24
  • #99
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    Nie mam pojęcia, ale z uwagi, ze to renówka, taniej będzie wziąć na próbę cały zestaw ECU, UCH itd.


    A teraz tak. Nie chciał odpalić no to plaka mu i zajarał jakoś. Pochodził 5 minut jest ok. Odpala za każdym razem. Ściągam mu wtyczke od czujnika położenia wałka górnego żeby kręcił ale nie odpalał. Próba odpalania sterownik widzi 250 obr na minutę wału i mniej więcej tak trzyma...

    Sterownik?
  • #101
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    0 281 011 530 bosch.
  • #102
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    I co i cisza? Ktoś jest z okolic Białej Podlaskiej z oscyloskopem, żeby sprawdzić sygnał? Bo sterowniki są ale interes z immo to ponad tysiąc więc wole się upewnić..
  • #103
    laciaty1981
    Level 12  
    Ja bym sprawdził ledem czy jest sterowanie na wtryski podczas niepalenia i jeszcze dałbym wtryski do sprawdzenia miałem 2 przypadki z zawieszonymi wtryskami, można by było wyjąć chociaż jednego na zewnątrz i podłączyć przewód paliwowy i podpiąć kostkę do cewki i zobaczyć czy daje paliwo. Można zrobić dwierzeczy na raz wyjąć wtrysk i popodpinać co napisałem.
  • #104
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    laciaty1981 wrote:
    Ja bym sprawdził ledem czy jest sterowanie na wtryski podczas niepalenia i jeszcze dałbym wtryski do sprawdzenia miałem 2 przypadki z zawieszonymi wtryskami, można by było wyjąć chociaż jednego na zewnątrz i podłączyć przewód paliwowy i podpiąć kostkę do cewki i zobaczyć czy daje paliwo. Można zrobić dwierzeczy na raz wyjąć wtrysk i popodpinać co napisałem.



    Kolego przeczytaj wstecz co się dzieje z obrotami wału podczas rozruchu.. jest nawet film.
  • #105
    laciaty1981
    Level 12  
    To spróbuj z czujnikiem innej firmy.
  • #106
    CommonRail
    Level 27  
    Daj zasilanie na czujnik i podłącz LEDa. Wyjmij świece, kręć wałem i zobacz co się dzieje z dioda. Bez oscyloskopu to jedyne wyjście.
  • #107
    laciaty1981
    Level 12  
    ten czujnik to jest dwu pinowy to raczej nic z tego zasilania.
  • #108
    CommonRail
    Level 27  
    laciaty1981 wrote:
    ten czujnik to jest dwu pinowy to raczej nic z tego zasilania.

    Sądzisz, że nie wiem jak wygląda ten czujnik?
    +12 na lewy pin, katoda diody na drugi, anoda diody do masy zasilania i ognia.
  • #109
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    laciaty1981 wrote:
    ten czujnik to jest dwu pinowy to raczej nic z tego zasilania.

    Sądzisz, że nie wiem jak wygląda ten czujnik?
    +12 na lewy pin, katoda diody na drugi, anoda diody do masy zasilania i ognia.


    Jutro wielki test!
  • #110
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:

    +12 na lewy pin, katoda diody na drugi, anoda diody do masy zasilania i ognia.


    Niestety test nie wypalił bo nie mogłem znaleźć diody ale mam pytanie. Bo na czujnik dwupinowy podawana jest z komputera masa, a drugim odczytywany jest sygnał z czujnika. A jakbym na próbę podał masę na czujnik dodatkowo z aku? Może sterownik właśnie ma problem z podaniem masy a nie z odczytem? Tylko na który pin z tych dwóch?....
  • #111
    CommonRail
    Level 27  
    To sprawdź miernikiem na włączonym zapłonie co podaje.
  • #112
    mlodyss
    Level 9  
    niestety nie mam o tych numerach sterownika ale jak sobie załatwisz ster to immo mogę zrobić
  • #113
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    To sprawdź miernikiem na włączonym zapłonie co podaje.


    Co tęga głowa w porach wieczornych to tęga głowa :) Ide chyba spać bo słabo kontaktuje już.

    A kolega mlodyss z immo jakby nie było fachowców u nas od tego to bym nawet do Chin wysłał, ale mam na miejscu osoby które się tym zajmują więc dzięki za propozycję ;)
  • #114
    laciaty1981
    Level 12  
    Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają.
    Nie była robiona próba przelewowa.
    Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy przypadek.
  • #115
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    laciaty1981 wrote:
    Kolego może za bardzo wierzysz tym obrotom silnika i korektom wtrysków, może to jest wina tylko wtrysków jeśli z plaka pomaga tzn. że brak mu paliwa. Dawka rozruchowa jest przecież duża i wtryski przepuszczają.
    Nie była robiona próba przelewowa.
    Wystarczy że na dworze jest 2 na plusie, puszczający jeden wtrysk i wtedy ciężko pali - to nie pierwszy przypadek.


    Kolego nie za bardzo wierze tym obrotom tylko spójrz na film i zobacz co się dzieje podczas kręcenia ciągłego co wskazuje komputer. Na penwo jest problem z obrotami czujnik powinien wskazywać jednakową prędkość podczas kręcenia rozrusznikiem czyli około 200 300 obrotów. Przelewy były robione wszystkowo w normie.

    Dziś miałem potrzebe wyjechać z garażu: luz, zapłon, żaden pedał nie wciśnięty bendix i odpalił :) wyjechałem postawiłem za pół godziny wsiadam to samo odpalam i guzik. Kręce jeszcze raz guzik, kręce 3 raz kręci kręci wciskam sprzęgło... odpalił... kręce bez wciskania nie pali. Znowu kręce wciskam sprzęgło ... odpalił. I teraz pali jakkolwiek :) więc eliminuje wtryski ;)
  • #116
    diodabg
    Level 30  
    rafal.jaro wrote:
    wciskam sprzęgło... odpalił... kręce bez wciskania nie pali. Znowu kręce wciskam sprzęgło ... odpalił.

    Następnym razem nie wciskaj sprzęgła tylko odłącz kable od czujnika sprzęgła to będzie wiadomo czy usterka elektryczna czy mechaniczna...
    Wesołych i mokrego sprzęgła życzę ;-)
  • #117
    laciaty1981
    Level 12  
    Sprawdzałeś wszystkie masy i plusy na złączu sterownika?
    Jaki masz system cdi czy edc15? bo według schematów to włącznik sprzęgła jest normalnie otwarty a po wciśnięciu sprzęgła tak jakbyś podawał masę na sterownik.
  • #118
    CommonRail
    Level 27  
    laciaty1981 wrote:
    cdi czy edc15

    Masz w tytule 1.9DCI, logiczne, że ma EDC15C3, zresztą mówił, że komputer widzi kiedy sprzęgło wciśnięte, a kiedy nie. Już mówiłem o tym czujniku 3 razy, mam nadzieję, ze go odłączałeś?
    Przypominam, że sprzęgło ma 2 czujniki,
  • #119
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    CommonRail wrote:
    laciaty1981 wrote:
    cdi czy edc15

    Masz w tytule 1.9DCI, logiczne, że ma EDC15C3, zresztą mówił, że komputer widzi kiedy sprzęgło wciśnięte, a kiedy nie. Już mówiłem o tym czujniku 3 razy, mam nadzieję, ze go odłączałeś?
    Przypominam, że sprzęgło ma 2 czujniki,


    Jakie dwa czujniki? Czujnik przy pedale widziałem jeden... tak odpinałem kostkę od tego czujnika przy pedale... ale gdzie znajduje się drugi? Mówisz o czujniku na skrzyni? Nie wiem dokładnie co to jest ale kostkę odpinałem i nie było zmian.

    Dodano po 9 [minuty]:

    diodabg wrote:
    rafal.jaro wrote:
    wciskam sprzęgło... odpalił... kręce bez wciskania nie pali. Znowu kręce wciskam sprzęgło ... odpalił.

    Następnym razem nie wciskaj sprzęgła tylko odłącz kable od czujnika sprzęgła to będzie wiadomo czy usterka elektryczna czy mechaniczna...
    Wesołych i mokrego sprzęgła życzę ;-)


    wesołych dioda!
  • #120
    CommonRail
    Level 27  
    rafal.jaro wrote:
    Jakie dwa czujniki? Czujnik przy pedale widziałem jeden... tak odpinałem kostkę od tego czujnika przy pedale... ale gdzie znajduje się drugi? Mówisz o czujniku na skrzyni? Nie wiem dokładnie co to jest ale kostkę odpinałem i nie było zmian.


    A widzisz? Francuz jak kobieta, ciągle zaskakuje. Jeden dla komputera, drugi dla tempomatu, dla kagańca dokładnie.
    Renault Trafic 1.9dci - Nie odpala po dłuższym postoju