Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1.9dci - Nie odpala po dłuższym postoju

14 Mar 2015 17:43 30522 189
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Auto nie odpala po dłuższym postoju np. po nocy. Błędów brak. Wymieniony był zawór w pompie jakiś czas temu. Kręci jak głupi ale nie odpala, ciśnienie na listwie 350bar, prędkość wału czujnik pokazuje 200-250 obr/min. Jest to wersja bez pompki w zbiorniku, ale nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać. Wymieniony czujnik położenia wału i wałka. Świece żarowe sprawdzane, choć takie temperatury że powinien palić. Wtryski pokazują korekcje od -1 do 1 czyli w normie. Kilka prób pokręci jak głupi i nie odpali. I za którymś razem zakręci z 3 razy wałem i odpala. I później cały dzień jest spokój.

    Dziś zrobiłem trasę z 20km i po powrocie w sterowniku błąd DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.
    Auto jechało w miarę. Ten błąd pojawia się sporadycznie ale nie podczas odpalania.

    Czego się czepić, wtrysków? Czy może sprawdzić ustawienie rozrządu, ale czy ma to związek z niepaleniem po długim postoju?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    rozrząd. . .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    decybel91 napisał:
    rozrząd. . .


    No nie zaglądałem jeszcze, ale czy to prawdopodobne że przez rozrząd po dłuższym postoju będzie tak ciężko palił? Jak to wytłumaczyć skoro jak ciepły to pali od strzała a błąd pojawia się sporadycznie może cały dzień jezdzić i się nie pojawi....
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    tak właśnie to się objawia.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Specjalista grupy V.A.G.
    decybel91 napisał:
    tak właśnie to się objawia.


    W poniedziałek rozbiore i sprawdze ustawienie, ale czy mógłbyś mi wytłumaczyć co się takiego enigmatycznego dzieje że przy źle ustawionym rozrządzie takie właśnie są objawy nie palenia na zimno po postoju?....
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    rafal.jaro napisał:
    Auto jechało w miarę.

    W miarę czyli nie dobrze ? Tym bardziej rozrząd do sprawdzenia.
    rafal.jaro napisał:
    nie możliwe zeby sie paliwo cofało filtr jest wyżej niż pompa więc powinien odpalać.

    Może się cofnąć i bardzo często się cofa ;-)
    rafal.jaro napisał:
    DF195 - zgodność czujnika położenia wałka rozrządu/prędkości obotowej silnika - zbyt duża przestrzeń wypełniona powietrzem między czujnikiem a kołem zębatym.

    Wykręć czujnik i wyczyść bo może być w opiłkach.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    diodabg napisał:
    W miarę czyli nie dobrze ? Tym bardziej rozrząd do sprawdzenia.

    W miarę bo nie pamiętam jak jechało wcześniej, ale nie chciało się wkręcić więcej jak 4 tys obrotów więc mówie że w miare bo coś leży na rzeczy...
    diodabg napisał:
    Może się cofnąć i bardzo często się cofa

    Tak tylko filtr jest wyżej więc wydaje mi się że powinno odpalić tymbardziej że ciśnienie po zapłonie w listwie jest 5bar a jak kręce rozrusznikiem to wskakuje na 350bar i tak trzyma ale auto nie odpala. Oraz jak przed odpaleniem z rana ręczną pompką napompuje paliwko ale to nie pomaga.
    diodabg napisał:
    Wykręć czujnik i wyczyść bo może być w opiłkach.

    Czujniki położenia podmieniałem sprawdziłem wiązkę. Na drugim czujniku jest tak samo... i podczas odpalania z rana ten błąd się nie pojawia...
    decybel91 napisał:
    tak właśnie to się objawia.

    Dalej nie uzyskałem odpowiedzi, jak to jest jeśli to przez rozjechany rozrząd nie chce odpalić po długim postoju, a jak już raz odpali to cały dzień jest dobrze?
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    I tak zacznij od sprawdzenia rozrządu...
    A czym go diagnozujesz ?
    Próbowałeś z odłączoną przepływką ? Sprawdzałeś EGR ?
    Najlepiej podłączyć pod Clipa i w parametrach bieżących będzie widać dlaczego jest problem z rozruchem.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Diagnozuje autocomem. Z odpiętą przepływką miał problemy odpalał ale zaraz gasł jak vw z padniętym immo. EGR nie patrzyłem organoletyczne jedynie w parametrach wydaje sie być OK. Myśle że clip powie mi tyle samo co autocom bo jak mowie prędkość silnika jest ciśnienia są etc...

    nadal nie mam odpowiedzi co do tego rozrządu dlaczego tylko na zimnym......
  • Poziom 30  
    W Autocomie jest opcja zmniejszania i zwiększania wolnych obrotów nie bawiłeś się tym ?
    Clip pokaże dużo więcej i na pewno właściwe wartości bo uniwersalne testery czasami przekłamują.
    Czy jest duża różnica wartości które pokazuje przepływka kiedy nie chce odpalić i kiedy ci odpala ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    diodabg napisał:
    W Autocomie jest opcja zmniejszania i zwiększania wolnych obrotów nie bawiłeś się tym ?
    Clip pokaże dużo więcej i na pewno właściwe wartości bo uniwersalne testery czasami przekłamują.
    Czy jest duża różnica wartości które pokazuje przepływka kiedy nie chce odpalić i kiedy ci odpala ?

    Nie patrzyłem na przepływkę bo wydawało mi sie że nic do odpalania nie ma. Dziś zaszedłem podpiąłem komputer ustawiłem parametry ciśnienia i obroty próba i.... i odpalił jak trzeba..... :/ Jutro zajdę i będzie lipa...
    Ps. Co mi w tym problemie pomoże zmiejszanie czy zwiększanie obrotów jałowych? Obroty ma jak powinien.
    Dalej nie wiem jak się ma złe ustawienie rozrządu co do złego palenia po dłuższym postoju....
  • Specjalista grupy V.A.G.
    decybel91 napisał:
    tak właśnie to się objawia.



    Kolego możesz mi wytłumaczyć jakolwiek dlaczego przez przestawiony rozrząd może auto po długim postoju mieć problem z odpaleniem? A jak już odpali raz to cały dzień jest spokój bo mnie to nurtuje.....
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    DF 195 to jest usterka i trzeba ją usunąć,prosta jak konstrukcja cepa.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Stanisław Chwalisz napisał:
    DF 195 to jest usterka i trzeba ją usunąć,prosta jak konstrukcja cepa.


    Usterka. Prędkość wału widać jest 220obr/min ciśnienia paliwa są, błędu żadnego nie ma od 3 dni a auto nie odpala, to jaka usterka?
  • Poziom 30  
    W momencie kiedy nie pali ecu widzi obroty na wale i wałku ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    O to właśnie chodzi że podmieniałem czujnik bo na starym widział obroty 150 za chwilę 70 za chwilę 0 i znowu 150. Po wymianie podczas kręcenia widział 230 obr i nie odpalał. Teraz znowu jest problem bo dziś podczas odpalania znowu obroty skakały od 0 do 150.... Czy może to być wina wiązki jest to czujnik indukcyjny i nie wiem czy nie powinien mieć ekranu?? A widać że kostka do czujnika była cięta i kable lutowane, jednak jest to profeslonalna robota w złączce termokurczliwej...
  • Poziom 34  
    Blachę czujnika musisz podpiłować i opuścić czujnik 0,5 mm.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Blachę czujnika musisz podpiłować i opuścić czujnik 0,5 mm.



    Hehe nieco kontrowersyjna i enigmatyczna porada ale :) nic mi już nie przychodzi o głowy więc zrobie to i dam znać :)
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Gruszkę wymieniałem. Mało tego, przed próbą odpalania z rana napompuję paliwa że ledwo się wciska. Dziś próbowałem odpalić i tak jak mówie kręci jak głupi a na komie odczyt ciśnienia na listwie jest 350bar zadany i 350 bar faktyczny. Obroty wału skaczą pokazuje 7, 150, 70, 30, 70, 150 różnie...... I nie odpala. Po kilku próbach odpali ale komputer nie zdąży pokazać obr bo od razu wskakuje na bieg jałowy.... Dzieje się to tylko po długim postoju aczkolwiek nie zawsze. A jak już raz odpali to cały dzień jeździ i pali, ma moc jak trzeba i nie generuje błędów..........


    Kable sprawdzone do czujnika były cięte 5 cm od kostki czujnika. Ale fachowo w złączce termokurczliwej zaizolowane. Pytanie czy może ten przewód powinien być ekranowany? I jak się ma brak ekranu do nie palenia tylko po dłuższym postoju.....
  • Poziom 13  
    rafal.jaro napisał:
    czy może ten przewód powinien być ekranowany?
    nie
  • Specjalista grupy V.A.G.
    10kilo napisał:
    rafal.jaro napisał:
    czy może ten przewód powinien być ekranowany?
    nie


    Więc nie wiem czego się czepić...... Jeśli nie jest ekranowany to brak mi już pomysłu co może być przyczyną nie palenia po dłuższym postoju... I dlaczego wtedy prędkośc wału skacze od 0 do 150.... sterownik?
  • Poziom 13  
    Popraw masę i sprawdź przewody.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    10kilo napisał:
    Popraw masę i sprawdź przewody.


    Jaką niby masę mam sprawdzić dwa przewody od czujnika idą do sterownika, pisałem że sprawdzałem przewody..
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Rozrząd rozebrany. Kliny na swoim miejscu. Wszystko jest złożone jak trzeba. Próba odpalenia kończy się niepowodzeniem, ale wrzucam pierwszy bieg rozrusznik i odpala. Odstał swoje próba odpalenia i lipa. Wrzucam jedynkę i palę rozrusznik auto rusza i odpala... Zbaraniałem, co jest?
  • Poziom 30  
    Na skrzyni leży wiązka od ecu i wygląda że gnije któryś przewód.
    Wyciągnij kable z peszla i sprawdz każdy na rozrywanie, jak zgnity to się urwie...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wiązka jest wyjęta z peszela kable sprawdzałem jeszcze przed rozrządem, a skoro wiązka jest ok to nie rozumiem dlaczego na biegu szarpnę autem na rozruszniku i odpali.
  • Poziom 30  
    Wszystkie kable masowe i łączenia przy klemach są czyste ?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    łączenia przy klemach są czyste, ale co masz na myśli kable masowe? Nie wiem gdzie są wszystkie punkty przyłączeń masowych te które widac nie noszą śladów korozji itp..
  • Specjalista grupy V.A.G.
    I co na to powiedzie? Teraz auto ma problemy z odpalaniem po postoju kilku godzin. Podczas rozurchu kręci jak durny, wciskam sprzęgło i trrrach pali. Odczeka swoje. Znowu pale kręci jak durny i nic. Wciskam sprzęgło i traaaach chodzi :) brak słów.