Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stag 300 - i BMW E46 318i 143KM Valvetronic kilka pytań

kukiz1986 14 Mar 2015 18:36 12249 40
  • #1
    kukiz1986
    Level 27  
    Witajcie. Byłem kiedyś instalatorem lpg, zakładałem gaz do kilku swoich aut i działają bezproblemowo już długie lata.
    Nabyłem BMW E46 z silnikiem 318i 143KM Valvetronic i mam co do niego kilka zapytań bo jednak moje doświadczenie nie jest na tyle duże. Chciałbym Was forumowiczów prosić o pomoc.

    1. Czy to prawda że tego silnika nie da się wystroić na mapy tylko na korekty benzyny ponieważ nie chce zbierać map z powodu niestandardowej konstrukcji dolotu silnika?



    2. Gdzie mam wpiąć się z podciśnieniem map? Mogę wywiercić miejsce na wkrętkę w kolektorze za przepustnicą? (pytam bo miedzy przepustnicą a kolektorem jest wstawiona jakaś klapa sterowana elektrycznie, czy map za tym będzie prawidłowy?)

    3. Mam stary sterownik stag 300, konfigurowany jeszcze za pomocą softu 1.14.x.x. Prawdopodobnie nie ma do niego nowszej aktualizacji niż .1.12.27. Mam zainstalowane wtryski Barracuda i nie do końca wiem co wybrać w programie bo soft ma mocno okrojony wybór, Czy Keihin będzie dobrym wyborem?

    4. Jakie zastosować dysze przy tym silniku? Czy 2,5 będą ok? Parownik mam KME Silver.

    Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.
  • #3
    kukiz1986
    Level 27  
    przemek25l wrote:
    Na tej elektronice nie będzie możliwości poprawnego wyregulowania. Następna rzecz to zgodnie z prawem nie można zakładać używek.



    Coś więcej? Z jakiego powodu nie będzie można wyregulować? I gdzie ty wyczytałeś że nie można zakładać używek?Ja wiem że można.
  • #7
    przemek25l
    Level 29  
    http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20052011666

    A tutaj dziennik ustaw. Jak poszukasz to w innym sa wytyczne do montażu

    Dodano po 15 [minuty]:

    Na twoim miejscu zainwestował bym w nową elektronikę. Stag Q BOX PLUS. W E46 VALVETRONIKU MASZ 2 BANKI. wiec tamta instalacja lepiej bedzie pracowala dodatkowo korekcja wtryskiwaczy nie jest tylko procentowa ale takze w ms
  • Helpful post
    #8
    psooya
    Level 38  
    Wpadnij to ci ustawie valvetronica bez problemu na dowolnym sprawnym sterowniku lpg.
    Korekty dokonaj na podstawie porównania czasu wtrysku pb do pb na lpg i tyle. OL na napięcie sondy by było ciut wyższe od tego co na pb. W sumie tyle.
    W silnikach ze stalym ciśnieniem kolektora map nie będzie i w niczym to nie przeszkadza.
  • Helpful post
    #10
    bakubaku69
    Level 17  
    podciśnienie podłącz normalnie tak jak napisałeś. AC pracuje nad softem specjalnie pod valvetronic ale pewnie to jeszcze potrwa. Pewnie chcą emulować podciśnienie na podstawie czasu wtrysku i obrotów. Po co qbox plus i tak nie będzie wprowadzał korekt na podstawie obd bo niema podciśnienia. Zwykły qbox wystarczy i strojenie na korekty albo afr w wydech. Bawisz się tylko korektą po obrotach.
  • Helpful post
    #12
    psooya
    Level 38  
    Podcisnienie zarowno reduktora jak i czujnika kolektora ma być podpięte do ciśnienia atmosferycznego ! Nie zaslepiac. Korekt po rpm nie pktrzebujesz, wysrodkujesz mnożnik i bedzie ok, reszte załatwi ecu pb. Skoro dzialalo na zwyklej 300 to po kiego pchac kase, lepiej za te pieniądze zatankować i auto ustawić na drodze na czasy wtrysku lub jesli ma to korekty obd odczytane np elm327. Nie wiem co ty chcesz od tego silnika, jest ok, do bani to są te, ze zmiennym ciśnieniem pb na listwie ale rozwodzić się nie będę.
  • #13
    kukiz1986
    Level 27  
    Ok, a możesz napisać jak najlepiej się za to zabrać? Zacząć od startowego mnożnika 1? Ustawić wolne obroty aby czasy pb zgadzały się z czasami pb na lpg i potem dalej w trasie ustawiać cały zakres obrotów?
    Nigdy tego nie robiłem i chciałbym zasięgnąć kilku porad.

    Jakie dysze zastosować i jakie wtryski wybrać w sterowniku?
    Czy podciśnienie mogę wziąć z filtra powietrza?
  • #14
    psooya
    Level 38  
    Kolega chyba nie rozumie, a instalował, że w tym aucie nie ma podcisnienia? Reduktor jak i czujnika MAP ma widzieć cisnienie atmosferyczne wiec w sumie zbędne jest podpinanie, cbyba, ze do kolektora tylko po to by brud nie wpadał w krucce. Strojenie tak jak kolega napisal ale z uwagami.
    1. Mnoznik końcowy powinien byc w okolicy 1 a poczatkowy okolo 1.2 do 1.4
    2. A jakie wtryski są pod maską?
    3. Zacząć od autokalibracji przy temperaturze lpg okolo 30 stopni.
    4. Jeśli auto ma obd to polecam użyć
    5. W OL trzymaj AFR 12.8 lub ciut większe napięcie na sondzie
    6. Do poprawnego strojenia musisz miec wgląd na na napiecie sondy dla OL i mniej istotne dla CL.
    7. Dysze dobierz do mnożnika wg pkt1.
  • #15
    przemek25l
    Level 29  
    Po co Q-BOX PLUS? A po to np. żeby widziec korekty bez jazdy z dodatkowym testerem. Nastepna sprawa to jak wyjdzie poprawka dla valvetronica to ja wykorzysta. Korekt obd nie bedzie wszystkich. Ale w pierwszym słupku powinny być. Czujnik ciśnienia jest zintegrowany z czujnikiem temperatury i oczytuje temperaturę gazu a nie temperaturę komory silnika jak w wersji z mosiężną obudową. Ale kazdy ma możliwość wyboru.
  • #17
    kukiz1986
    Level 27  
    psooya wrote:
    Kolega chyba nie rozumie, a instalował, że w tym aucie nie ma podcisnienia? Reduktor jak i czujnika MAP ma widzieć cisnienie atmosferyczne wiec w sumie zbędne jest podpinanie, cbyba, ze do kolektora tylko po to by brud nie wpadał w krucce. Strojenie tak jak kolega napisal ale z uwagami.
    1. Mnoznik końcowy powinien byc w okolicy 1 a poczatkowy okolo 1.2 do 1.4
    2. A jakie wtryski są pod maską?
    3. Zacząć od autokalibracji przy temperaturze lpg okolo 30 stopni.
    4. Jeśli auto ma obd to polecam użyć
    5. W OL trzymaj AFR 12.8 lub ciut większe napięcie na sondzie
    6. Do poprawnego strojenia musisz miec wgląd na na napiecie sondy dla OL i mniej istotne dla CL.
    7. Dysze dobierz do mnożnika wg pkt1.


    Rozumiem że nie ma podciśnienia ale myślałem że powinien widzieć ciśnienie w kolektorze bo chyba jest jednak trochę inne podczas depnięcia gdy auto ciągnie powietrze, ale ok. teraz wiem że nie ma to znaczenia więc zostawię to wolne.

    AD1 czyli mam dążyć do takich wartości mnożnika jednocześnie mając czasy wtrysku na pb takie jak pb na lpg.
    AD2 wtryski pod maską to Barracudy.
    AD4 mam elma 327. Rozumiem że OL to korekta długoterminowa a CL krótkoterminowa? Czy Scan Tool dedykowany dla elm pokazuje te wartości?
  • Helpful post
    #18
    psooya
    Level 38  
    AD4. Open Loop, Close Loop
    AD2. Jest Hana na liście ? Jak nie to matrix powinien być dobry
    AD1. Hmm masz dla tego samego obciążenia mając np 4,5ms na PB przełączając na LPG (bez drgnięcia nogą) mieć nadal 4,5ms, tu pomocna jest sonda, ale jeśli masz ELM i auto ma obd to masz mieć takie samo STFT i LTFT na PB przy tym samym obciążeniu co po przełączeniu na LPG. Dużo wygodniej stroić na STFT i LTFT plus podgląd sondy.
  • #21
    kukiz1986
    Level 27  
    psooya wrote:
    Nie znam tych numerków TECHa ale jak ma to samo złącze to pasuje....


    Kolego a napisz mi czy uważasz że warto się bawić? Czy to na prawdę lepszy sterownik do tego silnika prócz tego ze ma korekty po obrotach i możliwość wyboru valvetronic w opcjach?

    Bo mam okazje kupić sam sterownik za 200, osprzęt staga podobno pasuje. Pytanie czy jest sens?
  • #23
    bakubaku69
    Level 17  
    Jak nie masz pojęcia o regulacji lpg i zasadach działania valvetronica to nawet jak kupisz sterownik ze złota nic to nie zmieni.
  • #24
    sebolubek
    Level 11  
    Szanowni koledzy. Przepraszam że odgrzewana tego kotleta ale pierwszy raz spotkałem się z tego typu zachowaniem w tymże typie samochodu. Może podpowie mi ktoś dlaczego jest takie zachowanie a mianowicie: instalacja i silnik dokładnie jw. Wtryski AC W01 instalacja zestrojona dość ładnie silnik pracuje równo. Problem: na wolnych obrotach bez obciążania sonda pracuje w napięciu 0.9V linia prosta STFT -25 %. Wystarczy dodać gazu sonda zaczyna pracować korekty oscylują między +1.6 , -2.0. Podczas jazdy również oscylacja OK. Mnożnik na wolnych ustawiony jest na 1.0 ciśnienie gazu 1.2. Gdzie może być problem?
  • #26
    sebolubek
    Level 11  
    Kolego psooya serdecznie dziękuję za odpowiedź postaram się wymienić te wtryski i zdam relacje z zachowania. Pozdrawiam
  • #29
    sebolubek
    Level 11  
    No i sprawa ma się następująco. Po obniżeniu ciśnienia do 1.1bar korekty falowały od 0.3 do -17.0 po przygazowaniu zmiana -5 do -18 bardzo niestabilnie. Na wyższych obrotach dziura i brak mocy. Czasy wtrysków LPG wydłużyły się do 2 mili sekund na plus w stosunku do benzyny. Totalna katastrofa. Myślę że wtryski gazu mają brudne tłoczki lub sprężyny są już słabe co powoduje długi czas zamykania wtrysku. Co koledzy myślą o moich podejżeniach?
  • #30
    psooya
    Level 38  
    Może plisk osc? Może diagnostyka pojedynczego wtrysku w pliku osc? Jak najbardziej może być uszkodzony wtrysk poza tym w01 ani w02 sie nie nadają do tego auta. Tylko wtryski pojedyncze.
    Może plik ustawień albo chociaż screen na odpalonym?
    W tym momencie można by udać się do wróżki.