Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Virago VX535 - Duży pobór na zgaszonym, nie rozumiem schematu + słabe ładowanie

14 Mar 2015 20:18 2319 1
  • Poziom 14  
    Virago VX535 z 1996 roku, chyba poniemieckie.

    Daję stacyjkę na ON, silnika jeszcze nie dopalam - wszystko powyłączane, świeci się tylko kontrolka NEUTRAL bo jest na luzie i... mam prawie 4 ampery poboru prądu.
    Pobór ginie po wyjęciu bezpiecznika SIGNAL. Co może tyle pobierać?

    Nie wiem czy mam właściwe schematy, ale wychodzi na to, że z tego bezpiecznika są zasilane te rzeczy:
    - trąbka
    - tylny i przedni włącznik światła stop
    - lampka NEUTRAL
    ... i to jest proste. Jest jeszcze:
    - przekaźnik kierunków
    - przekaźnik i włącznik od nóżki.

    ...I tego już nie rozumiem. Jest to połączone z czymś, oznaczonym jako "DIODE". Co to za dioda? Za co ona odpowiada? Czemu do podstawki tego czegoś idą 4 kable (w tym dwa takie same), ale od podstawki, do DIODE idą tylko dwa kable?

    Virago VX535 - Duży pobór na zgaszonym, nie rozumiem schematu + słabe ładowanie Virago VX535 - Duży pobór na zgaszonym, nie rozumiem schematu + słabe ładowanie Virago VX535 - Duży pobór na zgaszonym, nie rozumiem schematu + słabe ładowanie


    Te moje dociekania, są fragmentem walki z niskim ładowaniem. W dodatki dość nieregularnym - na bardzo niskich obrotach potrafi być dobre, potem spaść, a potem znowu wzrosnąć. Co już zrobiłem:
    1. Sprawdziłem alternator (samowzbudny, 3-fazowy, z zewnętrznym regulatorem):
    - żadna faza nie ma przebicia do masy,
    - fazy mają równą oporność (mierzone tanim miernikiem, innego brak)
    - na odpalonym, na wolnych jest około 15-16V, jak dam gazu przekracza 60V.
    2. Regulator sprawdzony we wszystkie strony na teście diod - tam gdzie trzeba: są spadki 500-600mV, tam gdzie trzeba: jest obwód rozwarty.
    3. Oczyszczone styki by nie było spadków napięcia:
    - oczko masy przy regulatorze, oraz dalej wsuwka złącza na tym kablu
    - wsuwka złącza wyjścia z regulatora
    - wsuwki złącza altek-regulator (3 fazy)
    - klemy aku
    Możliwe, że coś przeoczyłem. Pierwszy raz zajmuję się motocyklem. Dlatego próbuję z tropem zbyt dużego poboru. Po wyjęciu bezpiecznika SIGNAL ładowanie robi się trochę lepsze, ale dalej bez rewelacji. No i jest nieregularne. Proszę o pomoc.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Światło stop nie świeci się cały czas? Prąd 4 A zgadzałby się z mocą dwóch żarówek w tylnej lampie.
    DIODE to po prostu dioda. Są one używane w systemie blokady zapłonu i/lub rozruchu przy rozłożonej stopce bocznej.
    Jak zmierzyłeś te niestabilne ładowanie?
    Akumulator jest w prawidłowej kondycji? Pojemność, rezystancja wewnętrzna, napięcia w trakcie ładowania? Często to właśnie akumulator jest przyczyną problemów z napięciem ładowania.
    Radzę załatwić sobie miernik cęgowy (z pomiarem prądu stałego). Możesz wtedy mierzyć prąd ładowania przy pracującym silniku.
    Test alternatora: zwierasz trzy wyprowadzenia alternatora (w tym przypadku w gwiazdę), uruchamiasz silnik i mierzysz prąd w każdej fazie, który w sprawnym statorze musi być na każdej fazie równy.
    Jeśli w.w. testy wychodzą prawidłowo, to pozostaje jedynie wymiana regulatora napięcia który może być wadliwy. Jeśli nawet test diod mostka wychodzi prawidłowo, to regulator może zbyt mocno zbijać napięcie lub nie robić tego wcale (zagotować akumulator).
    Poza tym ładowanie w motocyklach sprawdza się przy ok. 5000 RPM, gdyż napięcie alternatora i jego wydajność na obrotach biegu jałowego jest zbyt niska aby akumulator był prawidłowo ładowany przy typowym obciążeniu (światła, zapłon).