Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa kompresora z agregatu chłodniczego Bock F3 NH3

roger33 15 Mar 2015 13:38 1827 20
  • #1 15 Mar 2015 13:38
    roger33
    Poziom 9  

    Witam
    Może ktoś pomoże doradzi jak się zabrać za budowę sprężarki z takiego urządzenia
    http://www.area.pl/produkty/sprezarki/otwarte/tlokowe/bock/f3-nh3/

    Pewnie trzeba wyjąć tłoki i zrobić pierścienie olejowe czy coś jeszcze jeżeli kotoś się orientuje w temacie proszę o pomoc
    pozdrawiam

    0 20
  • #2 15 Mar 2015 13:50
    2567573
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 15 Mar 2015 15:52
    roger33
    Poziom 9  

    Odma wystarczy tylko otwór i kawałek wężyka tak aby olej nie chlapał i zanieczyszczenia się nie dostały?
    Pierścienie może jutro rozbiorę to się okaże.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Może to coś wyjaśni co do budowy agregatu.
    Czy może jest orginalnie wbudowany pierścień olejowy oto link do schematu dokładnego tego agregatu?

    http://www.bock.de/Data/ArticleConstructionImages/11725-2.pdf

    ogólnie jest sporo na tej stronie tylko nie mogę ogarnąć do końca co i jak
    http://www.bock.de/en/product_overview.html?ArticleID=1140

    0
  • #4 15 Mar 2015 15:54
    CommonRail
    Poziom 27  

    Możesz dać puszkę odmy z jakiegoś TDi, wtedy robisz 2 otwory w sprężarce. Jeden na górze na odmę, drugi niżej na odpływ w niej, a na 3 króciec z odmy dajesz mały filterek. Nic nie kapie i cały olej wraca do sprężarki.

    0
  • #5 15 Mar 2015 16:39
    2567573
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 15 Mar 2015 17:40
    roger33
    Poziom 9  

    Dobrze byłoby mam nadzieję że są to co podłączyć zbiornik silnik i spróbować pompować. To z rysunku wynika że ma pierścienie olejowe tak to może bez rozbierania się obędzie. A bez odmy będzie niebezpiecznie tak?

    0
  • #7 15 Mar 2015 17:55
    CommonRail
    Poziom 27  

    Masz w 2 linku napisane: sprężarka otwarta. Na rysunku widać coś na dole tłoka, ale głowy nie dam, że to pierścień. Wyjmij tłoki dołem i sprawdź.

    0
  • #8 15 Mar 2015 18:15
    2567573
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 15 Mar 2015 19:04
    roger33
    Poziom 9  

    To super wiadomość, może i coś z tego będzie. Jak myślicie bez odmy można spróbować?

    0
  • #10 15 Mar 2015 19:26
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    Witaj nie kombinuj i jej nie rozbieraj to jest sprężarka przystosowana do amoniaku , wiesz ciekawy temat nasunołeś , zastanawiałem się nad prędkością przepływu masy powietrza, i mam wrażenie że nie powinna porywać cząsteczek oleju, tak by wynikało z DTR-ki ale co innego czynnik chłodniczy a co innego powietrze, sądzę że ewentualnie będzie konieczne zamontowanie dedykowanego odolejacza do sprężarek chłodniczych ,problemem jest koszt, ona wytrzymuje exstramalne warunki pracy chodzi o temp. skraplania . zerknij na to zaryzykuj bez odolejacza wpisz w wyszukiwarce czynniki chłodnicze NH3 pozdro

    0
  • #11 15 Mar 2015 19:37
    roger33
    Poziom 9  

    Tak też zrobię jutro spróbuje i się może coś okaże co i jak ale wyglądałoby to na sprzęt dosyć porządny.
    pozdro

    0
  • #12 15 Mar 2015 20:34
    2567573
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 16 Mar 2015 13:19
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    o jest zbędny gadżet i błędna logika. Należy odseparować skrzynię korbową od układu dolotowego i wykonać zewnętrzną odmę. Sprężarka nie ma prawa podawać oleju w wylot...to był cytat kolegi . sandblasting . nie chcę wchodzić w dyskusję i dalej. /// Należy odseparować skrzynię korbową od układu dolotowego i wykonać zewnętrzną odmę.. bez obrazy i z szacunkem polecam rozmontowanie BOCKA dalej pogadamy ,o tej separacji. tak w skrócie ściągnij dokumentację tego bocka . napisałeś 10bar ona idzie na 30bar dalej chciałem pisać. po co ? jeszcze raz zerknij na DTR-kę. Kol. CommonRai lmam wraźenie że skumał o co chodzi szacun dla ciebie Camon

    0
  • #15 16 Mar 2015 18:17
    CommonRail
    Poziom 27  

    W czasie ruchu tłoka góra dół w skrzyni na zmianę jest podciśnienie i nadciśnienie. Jak nie będzie odmy, to ciśnienie z ponad tłoka, któe zejdzie przez pierścienie (mimo, że ma 3 i tak zawsze zejdzie, na pierścieniach nigdy nie ma 100 procent szczelności) pójdzie w skrzynię korbową. A ciśnienie w skrzyni wypchnie olej każdą najmniejszą szparą. Odma od TDI i po kłopocie. Kawałek rurki z filtrem paliwa od malucha od biedy też da radę.

    Dane sprężarki:


    Liczba cylindrów / średnica / suw 2 / 55 mm / 49 mm
    Wydajność objętościowa (1450 ¹/min) 20,30 m³/h
    Moment bezwładności 0,0018 kgm²
    Waga 28 kg
    Dopuszczalny zakres prędkości obrotowej 960 - 1450 ¹/min
    Max. dopuszczalne nadcisnienie (LP/HP) 1) 19 / 25 bar
    Przyłacze ssawne SV ø 30 mm
    Przyłacze tłoczne DV ø 25 mm
    Smarowanie Pompa oleju
    Typ oleju FUCHS Reniso KC 68
    Napełnienie olejem 1,5 Ltr.
    długość / szerokość / wysokość 345 / 200 / 390 mm


    Ze sprecyfikacji wynika, że sprężarka ma wewnętrzna pompę oleju, więc nalezy sprawdzić, czy nie ma juz odmy zainstalowanej fabrycznie.

    0
  • #17 16 Mar 2015 19:21
    CommonRail
    Poziom 27  

    Masz juz odpowietrzenie skrzyni. Podwieś filtr od malucha na wysokości cylindrów, połącz cienkim wężykiem i gotowe.

    0
  • #18 16 Mar 2015 19:21
    roger33
    Poziom 9  

    To chyba jest odma. dziś trochę czasu spędziłem. Naprawdę fajnie to dmucha jeszcze nie podłączyłem wiec nie wiem jak będzie z ciśnieniem.

    0
  • #19 16 Mar 2015 19:25
    CommonRail
    Poziom 27  

    Zobacz DTR do niej. Max ciśnienie robocze to 25 bar. Średnica cylindra 55mm, a suw 49mm. Podobnie jak dwucylindrowa HS z Jelcza. Spokojnie możesz składać, nie zawiedziesz sie.

    0
  • #20 16 Mar 2015 19:41
    ALIBABA I
    Poziom 22  

    CommonRail . Nie... agregaty chłodnicze to jest inna bajka. mam wrażenie że z czasem dolewka oleju i tyle wystarczy,ja się wyłączam pozdro.

    0
  • #21 16 Mar 2015 19:42
    CommonRail
    Poziom 27  

    Nie zrozumiałeś. Jej max ciśnienie robocze z czynnikiem to 25 bar, 8 bar w domowym użytkowaniu spokojnie wystarczy i nie zniszczy sprężarki.

    0