Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra2.0 92r. - Metaliczny stuk w głowicy

janekwzk 15 Mar 2015 14:49 1692 5
  • #1
    janekwzk
    Level 13  
    Witam.
    Panowie jest to opelek Wectra 2.0 92r. ośmio zaworowy,którym jeżdżę na codzień po mieście.Wzeszłym roku w listopadzie wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym od strony sprzęgła,bo był wyciek.Zmieniłem filtr i olej,był zawsze zalany15W40,a teraz zalałem 20W50,na początku było super,ale przyszły mrozy po zapaleniu było słychać stuki w głowicy na zimnym silniku,jak się zagrzał-cichło,za gęsty olej.Teraz pracował super,aż nagle jadąc na rozgrzanym silniku, depnąłem ostro na hamulec przed przejściem dla pieszych nagle silnik przygasł i zaczęło coś metalicznie stukać w głowicy.Stuk słychać od strony kolektora ssącego w okolicy 1-2 cylinder.Na wolnych obrotach stuka,dodając gazu cichnie i jak zchodzi z obrotów jest zrzędzenie i stukanie.Po wrzuceniu biegu i puszczam sprzęgło-cichnie,ale jak ruszy,już stuka.Silnik pacuje normalnie równo.Zdarłem głowicę,i nic nie widać.Sprężyny-ok.,dżwigienki-całe,zawory-ok.Teraz pytanie,czy może to być coś z samoregulatorami?,jeszcze nie myłem tego z oleju,czy mogło przytkać kanał olejowy i zwiększa się luz na zaworze.Przy wymianie oleju zdjąłem misę silnika i sprawdziłem panewki główne i na korbach-były idealne,więc czepiam się góry.Jeśli można to proszę o pomoc.
    Dziękuję i pozdrawiam.
  • #2
    jofa-j1
    Level 17  
    Jeżeli jest tak jak piszesz to faktycznie mogą byś samoregulatory. Mogą być wypracowane, zuzyte a wymiana oleju jeszcze sprawę pogorszyłeś. Z pewnością są nieszczelne i na wyzszych obrotach ciśnienie oleju jeszcze utrzymuje prawidłowy luz ale na wolnych olej wycieka pompa nie nadąża. A trzeba pamiętać że głowica z samoregulatorami jest najdalej wysuniętym (i najwyżej) elementem smarowanym od pompy olejowej.Wymień te na I i II cylindrze a najlepiej wszystkie 8 szt. Gdybys jednak nie wymienił wszystkich pamietaj o "wykasowaniu" samoregulatorów przed montażem głowicy tzn wypuść olej z nich. Po uruchomieniu przez chwile będzie rechot aż olej je wypełni i ustawi luz
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Skoro masz głowicę na wierzchu to sprawdź luzy prowadnic zaworowch.
    Dobrze było by pomierzyć średnice cylindrów i tłoków.
  • #4
    janekwzk
    Level 13  
    Witam ponownie.W nawiązaniu do tematu,usterka leży na dole silnika.Po założeniu głowicy i odpaleniu po minucie znów to samo,odkręciłem misę iokazało się,że na czwartej korbie zmieliło panewkę.Wyjąłem silnik,wał zawiozę do warsztatu,pomierzymy,jeśli będzie cały ok.tylko ta jedna korba,to szlifujemy i damy panewki nadwymiarowe,na całym wale są nominały.Korbowód terz trzeba zrobić albo inny bo jest obrucony.Teraz jeśli ma być szlif całego wału-cena 220zł,kpl panewek na cały wał około 200zł. Góry nie ruszam bo cylindry są nie wypracowane.Cały silnik na szrocie-300-400,ogłądnąłem 3-silniki,z wygłądu brzydkie załane olejem ogólny syf w stosunku do mojego,w środku niewiadomo co,może być bardzo dobry a może gorszy od mojego,więc moje pytanie co byście radzili czy zrobić swój czy lepiej kupić używkę.Może miał ktoś toki przypadek.
    Pozdrawiam.
  • #6
    janekwzk
    Level 13  
    Witam.Dzięki za podpowiedż i właśnie przymierzyłem się do remontu dołu silnika.Głowica jest super,przeglądnąłem wszystko za pierwszym razem bo myślałem,że stuki pochodzą z głowicy.Jak się okazało,to panewka na korbie.Po pomiarze wału,głównych nie szlifujemy i trzech korb też nie,tylko jedna korba do szlifu no i korbowód do roboty bo obrucony.Panewki wszystkie założę nowe i powinno śmigać. Temat uważam za zamknięty
    Pozdrawiam.