Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 TDI 1.9 110KM '98 - Wysokie obroty, brak przyśpieszenia

Bamat-tv 15 Mar 2015 19:42 1485 32
  • #1 15 Mar 2015 19:42
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    Witam. W zeszłym tygodniu odkryłem, że komputer wchodzi w tryb awaryjny i odcina turbo, ponieważ miałem kompletnie nieszczelną gruszkę sterowania cięgłem turbo. Gruszka została wymieniona i samochód odzyskał jakieś 80% oryginalnej mocy. Turbo już działało, ale nie zbierał się na starcie tak szybko jak jeszcze rok temu. Przy okazji postanowiłem wymienić filtr powietrza i po jego wymianie zaczęły się prawdziwe problemy. Na jedynce i dwójce samochód szybko wchodzi na 3-3,5 tysiąca obrotów, a przyśpieszenia nie ma prawie wcale, jest gorzej niż przy odciętym turbo. Podłączyłem go więc pod laptopa i wykonałem logi dynamiczne, które pokazały mi uszkodzony przepływomierz. Jednak zanim kupiłem nowy to podstawiłem sprawny od znajomego i niestety nie było żadnej różnicy. Mam od wielu lat mechanicznie zaślepiony EGR. Silnik AHF 110 km, samochód jest w stanie osiągnąć 140 km/h, więc nie jest w trybie awaryjnym. Programy diagnostyczne nie pokazują żadnych problemów [używam vcds lite 1.2 oraz polski vag 4.9].
    Tutaj moje logi dynamiczne na trzecim biegu: http://vaglog.pl/log_208671.html
    Moją pierwszą myślą po tych wynikach była nieszczelność czegoś w układzie, bo chyba gdzieś to powietrze ucieka. Ale przebadałem organoleptycznie wszystkie wężyki w okolicy filtra powietrza, łącznie z odmą i nie znalazłem żadnej nieszczelności. Odma i przepływomierz są zupełnie czyste, nie ma na nich kropli oleju. Proszę o podpowiedzi czego szukać dalej.
    Pozdrawiam.

  • #2 15 Mar 2015 20:02
    spinacz
    Poziom 36  

    Sprawdź wiązkę pomiędzy przepływką a ECU.

  • #3 15 Mar 2015 20:09
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    spinacz napisał:
    Sprawdź wiązkę pomiędzy przepływką a ECU.


    Sprawdzić pod kątem złamanych kabli czy złych napięć z przepływomierza? Bo na przepływomierzu mam stałe 12v i 5v i zmienne 1,8v-3,3V.

  • #4 15 Mar 2015 20:10
    spinacz
    Poziom 36  

    Sprawdzić czy jest ciągłość przewodów, przepływomierz 6 pinowy ?
    Napięcia względem pinu 5 - masy, zapłon włączony silnik odpalony:
    pin1 - 5V
    pin2 - 0V
    pin3 - 12V
    pin5 - 0V masa
    pin6 - bieg jałowy auto rozgrzane 1-1,2V
    pin6 - bieg jałowy i przygazować powinno wskoczyć na 4-4,4V

  • #5 15 Mar 2015 20:33
    bodziojano
    Poziom 10  

    Witam ,a co się stało w 3 sekundzie że parametry spadły ująłeś gazu i czy regulowałeś sztangę czy nie wypiąłeś przy filtrze wężyka od vacum tego ciękiego.

  • #6 15 Mar 2015 20:35
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    spinacz napisał:
    Sprawdzić czy jest ciągłość przewodów, przepływomierz 6 pinowy ?
    Napięcia względem pinu 5 - masy, zapłon włączony silnik odpalony:
    pin1 - 5V
    pin2 - 0V
    pin3 - 12V
    pin5 - 0V masa
    pin6 - bieg jałowy auto rozgrzane 1-1,2V
    pin6 - bieg jałowy i przygazować powinno wskoczyć na 4-4,4V


    Pięciopinową wiązkę mam. Po przygazowaniu mam 3,3V, ale dokładnie takie samo napięcie miał znajomy w swoim, sprawnym samochodzie. Ciągłość przewodów jest, już sprawdziłem.

    bodziojano napisał:
    Witam ,a co się stało w 3 sekundzie że parametry spadły ująłeś gazu i czy regulowałeś sztangę czy nie wypiąłeś przy filtrze wężyka od vacum tego ciękiego.


    Delikatne odpuszczenie gazu spowodowane niepewnym pieszym na chodniku.
    Sztanga była wyregulowana, wszystko chodziło przez 3 dni i po wymianie tego nieszczęsnego filtra powietrza coś się zepsuło, nic więcej nie było wtedy ruszane. Wszystkie wężyki są na swoich miejscach.

  • #7 15 Mar 2015 20:41
    spinacz
    Poziom 36  

    Posprawdzaj dokładnie szczelność wszystkich podciśnień, może jakiś skruszały wężyk. Jest jeszcze opcja że to zbieg okoliczności i masz pecha i uszkodził się ECU.

  • #8 15 Mar 2015 20:45
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    spinacz napisał:
    Posprawdzaj dokładnie szczelność wszystkich podciśnień, może jakiś skruszały wężyk. Jest jeszcze opcja że to zbieg okoliczności i masz pecha i uszkodził się ECU.


    Dwa tygodnie temu wymieniłem wszystkie wężyki, bo nie wiedziałem jeszcze, że mam uszkodzoną gruszkę. Da się sprawdzić ecu w jakiś inny sposób niż wymiana go?

  • #9 15 Mar 2015 20:56
    2568630
    Usunięty  
  • #10 15 Mar 2015 21:02
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    Zyler1 napisał:
    Czy lopatki w turbo pracuja bez oporow i zacinania sie? Jezeli miales uszkodzona gruszke,lopatki mogly sie zastac.


    Tak, łopatki chodzą lekko, w zakresie ~3 cm, gruszka też je bez problemu przesuwa po uruchomieniu silnika. Ale w logach w grupie 11 widzimy, że turbo ma takie ciśnienie jak komputer chce mu dać, więc to powinno oznaczać, że turbo jest ok? Na yt widziałem, że sprawne turbo dochodziło do 2000 mbar i u mnie też do tylu dochodzi.

  • #11 15 Mar 2015 21:17
    bodziojano
    Poziom 10  

    Sprawdz jeszcze filtr powietrza wyciąg go obejrzyj czy wszystko ok bo to nie dużo roboty a potem się zagłębiaj dalej i przydał by się ten log poprawny grupa 03-11 .Przy twojej motorowni od 1500-4200 obrotów na 3 biegu powinien osiągnąć w około 10 sekund jakby nie było nieszczelności w dolocie to przepływka nie rewelacja bo zaniża parametry

    Dodano po 14 [minuty]:

    Zrób poprawny log

  • #12 15 Mar 2015 21:17
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    bodziojano napisał:
    Sprawdz jeszcze filtr powietrza wyciąg go obejrzyj czy wszystko ok bo to nie dużo roboty a potem się zagłębiaj dalej i przydał by się ten log poprawny grupa 03-11 .Przy twojej motorowni od 1500-4200 obrotów na 3 biegu powinien osiągnąć w około 10 sekund jakby nie było nieszczelności w dolocie to przepływka nie rewelacja bo zaniża parametry


    Filtr wygląda dobrze, w końcu świeżo kupiony. Na starym filtrze jeździ dokładnie tak samo. Przepływomierz jest na 100% dobry, bo w innym golfie działa prawidłowo i to mnie najbardziej boli, bo nie mam pojęcia do czego mam się teraz przyczepić.

    W jaki sposób mam wykonać poprawny log? Czytałem, że na trzecim biegu wciskamy gaz do dechy do osiągnięcia 4 tysięcy obrotów. Czy może jest inna metoda?

  • #13 15 Mar 2015 21:22
    spinacz
    Poziom 36  

    Jak masz możliwość sprawdź ten swój przepływomierz jeszcze raz w innym aucie i zobacz czy też tak odstaje od oczekiwanych wartości.

  • #14 15 Mar 2015 21:26
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    spinacz napisał:
    Jak masz możliwość sprawdź ten swój przepływomierz jeszcze raz w innym aucie i zobacz czy też tak odstaje od oczekiwanych wartości.


    Niestety nie mam, ale sprawny przepływomierz znajomego w moim samochodzie pokazywał dokładnie takie same spadki wskazań. Żeby chociaż vag pokazywał jakieś błędy, a tutaj kompletnie nic.

  • #16 15 Mar 2015 21:38
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    bodziojano napisał:
    Zrób konkretnego loga


    Proszę o instrukcję, bo nigdy wcześniej tego nie robiłem.

  • #17 16 Mar 2015 11:47
    kortyleski
    Poziom 40  

    Bamat-tv napisał:
    Na jedynce i dwójce samochód szybko wchodzi na 3-3,5 tysiąca obrotów, a przyśpieszenia nie ma prawie wcale,


    Nie elektroniki bym się czepił a sprzęgła. Zrobiłeś turbo, dostał mocy to i sprzęg puścił.

  • #18 16 Mar 2015 12:13
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    kortyleski napisał:
    Bamat-tv napisał:
    Na jedynce i dwójce samochód szybko wchodzi na 3-3,5 tysiąca obrotów, a przyśpieszenia nie ma prawie wcale,


    Nie elektroniki bym się czepił a sprzęgła. Zrobiłeś turbo, dostał mocy to i sprzęg puścił.


    Czy sprzęgło może mieć związek z brakiem powietrza przepływającym przez przepływomierz?

  • #19 16 Mar 2015 19:58
    spinacz
    Poziom 36  

    Jeśli faktycznie w zdaniu

    Bamat-tv napisał:
    Na jedynce i dwójce samochód szybko wchodzi na 3-3,5 tysiąca obrotów, a przyśpieszenia nie ma prawie wcale
    chodzi o to że obroty rosną nagle bez przyśpieszenia, a nie że obroty wzrastają w normalnym tempie ale auto jest przymulone i to trwa jakiś czas rozpędzając się to wychodzi brak doświadczenia kierowcy. Podjedz do jakiegoś warsztatu i niech faktycznie ktoś sprawdzi czy to nie sprzęgło.

  • #20 16 Mar 2015 20:26
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    spinacz napisał:
    Jeśli faktycznie w zdaniu
    Bamat-tv napisał:
    Na jedynce i dwójce samochód szybko wchodzi na 3-3,5 tysiąca obrotów, a przyśpieszenia nie ma prawie wcale
    chodzi o to że obroty rosną nagle bez przyśpieszenia, a nie że obroty wzrastają w normalnym tempie ale auto jest przymulone i to trwa jakiś czas rozpędzając się to wychodzi brak doświadczenia kierowcy. Podjedz do jakiegoś warsztatu i niech faktycznie ktoś sprawdzi czy to nie sprzęgło.


    Chodzi o to, że jeszcze parę dni temu przy lekkim naciśnięciu gazu samochód zwiększał obroty równomiernie razem z przyspieszeniem, a teraz obroty wzrastają dużo szybciej niż ostatnio, a przyśpieszenie jest tragiczne, prawie jakby był wrzucony luz. Dopiero na trzecim biegu w miarę się to koryguje i obroty już nie szaleją, ale dalej nie ma tego kopa, który był wcześniej i strach kogoś wyprzedzić.
    Dzisiaj został wymieniony filtr paliwa, ale nic to nie zmieniło.
    Zastanawia mnie również w logach zachowanie N75 - poniżej 2 tysięcy obrotów dmucha z mocą 25% i nagle wskakuje na 50. Nie powinno to wchodzić jakoś płynnie?

  • #21 16 Mar 2015 20:34
    spinacz
    Poziom 36  

    No to odstaw problemy z elektroniką i jedz na wymianę sprzęgła. Nikt tego Ci na forum nie sprawdzi.

  • #22 16 Mar 2015 21:20
    Bamat-tv
    Poziom 11  

    Mam uwierzyć, że sprzęgło nagle się zepsuło w ciągu 10 minut i spowodowało złe wskazania przepływomierza i złe wysterowanie turbo?

  • #23 17 Mar 2015 17:49
    kortyleski
    Poziom 40  

    Tak. A być może złe parametry były wcześniej a dopiero awaria sprzęgła spowodowała że zwrociles na nie uwagę. Objawy wskazują na sprzęgło.

  • #24 15 Kwi 2016 22:01
    Lokofeler
    Poziom 5  

    I jak wymiana sprzęgła pomogła? Bo mam identyczny problem z tym silnikiem. Robi tak na każdym biegu Prucz pierwszego powyżej 2 tys obrotów po wciśnięciu podała w podłogę obroty idą na Maxa a przyspiesza bardzo słabo. Nie zależnie czy auto zimne czy dobrze rozgrzane. Mało tego nie zawsze tak robi. Jak spokojnie dodaje gaz to spokojnie przyspiesza i Jedzie dobrze.

  • #25 16 Kwi 2016 08:47
    kortyleski
    Poziom 40  

    Rozpędź się na jedynce i wbij od razu czwórkę. I pedał w podłogę. Opisz efekty próby

  • #26 17 Kwi 2016 14:14
    Lokofeler
    Poziom 5  

    Po w biciu 4 pedal w podłogę i, silnik kręci obrotomierz zamykam a auto wolno przyspiesza czyli tak samo. Próba na zimnym silniku. Jaka diagnoza przepływomierz?

  • #28 01 Maj 2016 14:24
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Zajechałes sprzęgło

  • #29 01 Maj 2016 15:33
    Lokofeler
    Poziom 5  

    Co ma sprzęgło do obrotów silnika? Ok a jak jest zajechane to dlaczego dzieje się tak raz na 500 km?!

  • #30 01 Maj 2016 18:38
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak masz obroty którw nie sa przeniesione na naped kół to co?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME