Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 700 - Dymi na biało, przegrzewa się.

ToJestNick 16 Mar 2015 00:02 1191 4
  • #1 16 Mar 2015 00:02
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Witam.
    Posiadam Cienkiego 700setkę z 1997roku.
    Mam go już 3 lata, rok temu zmieniłem silnik na 700 z 1993 roku, gdyż poprzedni padł.

    Kilka dni temu miałem problem, bo auto nie miało mocy, pracowało na 1 cylinder, lecz po kilku zgaszeniach i odpaleniach mu przeszło i do dzisiejszego dnia pracował bez zastrzeżeń.

    Dzisiaj podczas jazdy na wstecznym został dociśnięty aż do odcięcia zapłonu, wtedy też obroty delikatnie spadły, a auto zaczęło dymić na biało tak, że chmura dymu była dwa razy większa niż auta. Po zgaszeniu- nie chciał ponownie odpalić, silnik był zablokowany i rozrusznik nie mógł przekręcić wałem.

    Po wykręceniu świec rozrusznik zakręcił i wydmuchał z silnika ponad litr płynu chłodniczego. Po ich wkręceniu auto odpaliło, i dymiąc tragicznie (zadymiając całą ulicę) dojechało do domu.

    Pod domem wymieniłem wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem ssącym, uzupełniłem poziom płynu, sprawdziłem stan oleju... Po odpaleniu auto nie dymiło i pracowało dobrze... Jednakże gdy się chwilę rozgrzał zaczął niknąć płyn chłodniczy... Auto zaczęło mocno dymić na biało, olej zamienił się w kawę z mlekiem, nawet w gaźniku jest pełno masła...


    Podczas zwiększenia obrotów silnik zaczyna mocno dymić, powstaje wręcz chmura dymu.


    Odpala, przyspiesza, jeździ bez problemu i prawidłowo.

    Jednakże zauważyłem, że temperatura pracy silnika jest wyższa niż zwykle, zawsze utrzymywała się w okolicach 80 stopni, teraz dochodzi nawet do 110.

    Podejrzewam Uszczelkę Pod Głowicą, ale czy tylko?
    Do UPG nie pasuje mi to, że auto się przegrzewa.
    Napomnę też, że zaczęły klekotać zawory.


    Po odkręceniu korka wlewu oleju widać masę majonezu, oraz na wysokich obrotach po przyłożeniu ręki zbiera się na niej para.


    Tutaj filmik z pracy silnika:
    Link




    Moje pytania brzmią:
    To na pewno UPG? Czy może być coś jeszcze?
    Można tak narazie jeździć? Na nie duże dystanse 2-3 km?
    Jakie mogą być orientacyjne koszta naprawy, i czy można to zrobić samemu bez specjalistycznych narzędzi?
    Czy może lepiej szukać używanego silnika?


    Liczę na pomoc, Pozdrawiam.

    0 4
  • Pomocny post
    #2 16 Mar 2015 00:30
    prose
    Poziom 33  

    Witam .Poszła uszczelka pod głowicą musisz wymienić.

    0
  • #3 16 Mar 2015 00:43
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Tylko uszczelka czy mogło strzelić coś więcej?

    0
  • Pomocny post
    #4 16 Mar 2015 00:57
    prose
    Poziom 33  

    Raczej tylko uszczelka chyba że w najgorszym wypadku pękła głowica .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Trzeba zdemontować głowicę w tedy będzie wiadomo.

    0
  • #5 16 Mar 2015 00:58
    ToJestNick
    Poziom 29  

    Hm, no auto jeździ normalnie tylko dymi na biało, za dnia przy nim pogrzebię dzięki za pomoc :)


    Dam znać co wymyśliłem :)

    0
  Szukaj w 5mln produktów