Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra G - Wypadający zapłon na zimnym silniku

dabi1990 16 Mar 2015 07:38 21798 34
  • #1
    dabi1990
    Level 12  
    Witam.

    Od 2 tygodni mam problem z wypadającym zapłonem, dokładnie błąd 0302. Zapłon wypada tylko gdy silnik jest zimny, np z rana gdy jadę do pracy, albo po pracy, gdy auto stoi 8 godzin i ostygnie. Wypadanie występuje przez około pierwsze 3 km jazdy, po tym czasie można normalnie lub agresywnie jechać i nic się nie dzieje. Jak jadę bardzo bardzo spokojnie to zapłon nie wypada, ale jak żwawo przyspieszam lub chcę wykonać manewr wyprzedzania to auto zaczyna bardzo szybko szarpać, nie ma mocy, zaczyna nierówno pracować, zaczyna się świecić żółta kontrolka 'pompy'.

    Na początek może świece wymienię, ale świeczki mają 10k km, więc nie dużo. Dodam że jeżdżę na lpg, instalację mam wyregulowaną, nowy parownik, wyczyszczone i wyregulowane wtryski. Problem występuje przede wszystkim na gazie, na benzynie jest odczuwalny ale bardzo słabo, że da się jeździć i nie pali kontrolka ani zapłon nie wypada.

    Świece wymieniać wszystkie czy tylko na drugim cylindrze?
  • #2
    spinacz
    Level 41  
    Jaki silnik ? Jaka pojemność ? Rocznik ? Uszkodzone mogą być przewody WN jeśli są bądź uszkodzona cewka zapłonowa.
  • #3
    dabi1990
    Level 12  
    Opel astra g 1.6 16V 2001 r.
    W astrze mam cewkę, nie mam przewodów WN.

    Myślałem o cewce, lecz cewka cały czas by nie domagała, a nie tylko na zimnym silniku i przez pierwsze 2-3 km jazdy.
    Po tych 2-3km można dawać autko do odcięcia i nic się nie dzieje, ładnie się zbiera, nie szarpie, nie przerywa
  • #4
    zgryzliwy
    Level 13  
    Witam. Sprawdz kable zapłonowe idące do świec. Często to właśnie one są tego przyczyną, mają najprawdopodobniej przebicie. Mieszanka LPG wymaga większego napięcia aby przezkoczyła iskra na świecy niż mieszanka benzyny. Dlatego na benzynie ten problem może nie występować. Możesz to sprawdzić wieczorem, lub w nieoświetlonym miejscu, zobaczysz czy nie widać przeskoku iskry na kablach, na zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika stan izolacji pewnie się polepsza dlatego problem ustępuje.
  • #5
    dabi1990
    Level 12  
    Moja asterka nie ma przewodów WN :D
  • #6
    spinacz
    Level 41  
    dabi1990 wrote:
    Myślałem o cewce, lecz cewka cały czas by nie domagała, a nie tylko na zimnym silniku i przez pierwsze 2-3 km jazdy.
    Mylisz się właśnie tak może być że na zimnym gubi iskrę na jednym cylindrze, ewentualnie jeśli są dostępne możesz wymienić same gumowe fajki może one mają przebicie a jak nie to listwa-cewka do wymiany.
  • #7
    dabi1990
    Level 12  
    Zastanawia mnie czemu tylko na zimnym, póki co cewkę wyeliminuje bo to duży koszt, spróbuję może od świec. Tylko wymienić jedną świecę czy wszystkie?
  • #8
    spinacz
    Level 41  
    Jak już świece to wszystkie i sprawdź czy możesz dokupić same gumowe fajki do tej listwy i je wymień jeśli są dostępne. Dobrze by było jeszcze zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach.
  • #9
    dabi1990
    Level 12  
    Tak, mogę kupić same fajki, jedną sztukę albo 4 w zestawie
  • #10
    MatadeuszBabacz
    Level 11  
    To będzie cewka. Najlepiej kupić oryginalna DELPHI. Ostatnio sprzedałem taka sprawna za 150zl. Częsty problem tych silników. Niestety jest to jeden element ( na 4 cylindry) stad ta cena.
  • #11
    dabi1990
    Level 12  
    Aktualnie też mam wstawioną DELPHI. Spróbuję pierw od świec, aby największe koszty na sam koniec zostawić.
    Gazownik stwierdził, że może to być wina wtryskiwaczy LPG, że już pora na wymianę, dodam że mam Valteki, które nie cieszą się dobrą opinią.
    Wtryskiwacze z robocizną to znowu 200zł, nie chcę metodą prób i błędów wszystkiego wymieniać.

    Wypadanie zapłonu występuje w sumie tylko na LPG, bo na benzynie jedynie poszarpuje podczas np wyprzedzania na zimnym silniku lub gwałtownego przyspieszania, nie ma jakiś mocnych objawów wypadania zapłonu.
  • #12
    woj19744
    Level 9  
    Od jakiej pompy pali się kontrolka?
  • #14
    spinacz
    Level 41  
    Jak upierasz się po najtańszej opcji to świece i fajki do wymiany ale ja także obstawiam cewke.
  • #15
    woj19744
    Level 9  
    czyli od sprawdzenia wtrysku. a co się dzieje jak odpalisz auto i zostawisz je żeby chwilę chodziło na wolnych obrotach? czy po tem jak jedziesz też szwankuje?
  • #16
    dabi1990
    Level 12  
    Nie sprawdzałem jak będzie się auto zachowywało gdy zostawię je na wolnych obrotach, zawsze ruszałem. Dzisiaj po pracy zostawię na wolnych obrotach i zobaczę, ale obstawiam że pochodzi z 3-4 minuty i jak ruszę to będzie wszystko dobrze.

    Przed chwilą jechałem autem do gazownika odczytać błąd bo w sobotę zapaliła mi się żółta kontrolka - autko z kluczem, wyłączyłem wtedy autko, odpaliłem od nowa i kontrolka zgasła. Gazownik powiedział, że to prawdopodobnie kontrolka serwisowa bo na komputerze nie ma żadnego błędu.
    Wracając do jazdy autem do gazownika, specjalnie pojechałem kawałek na benzynie to podczas przyspieszania na zimnym silniku na 2 biegu autko poszarpuje i przy zmianie biegów też szarpało, na gazie takie same objawy, nagrzał się silnik to wszystko elegancko.

    Jakie wykonywać kroki w diagnozie autka? Zacząć od sprawdzenia świec i wymianie, czy od razu cewka?
  • #17
    woj19744
    Level 9  
    mozesz jeszcze przed kazdym ruszeniem zdjąc cewkęę z kozdej swiecy po kolei,i jechac na benzynie na trzech cylindrach wtedy dowiesz sie która cewka moze szwankować
  • #18
    dabi1990
    Level 12  
    Mam moduł zapłonowy DIS, jeden scalony element z czterema cewkami, a cylinder która szwankuje to drugi, tak pokazał komputer
  • #19
    woj19744
    Level 9  
    zamień cewki na świecach i sprawdż na kompie co pokaże, jak zamienisz drugi cylinder z np czwartym to wtedy błąd powinien być na czwartym cylindrze i będzie problem rozwiązany ale zacznij od świecy
  • #20
    Damnian
    Level 34  
    W radiu (na fm) nie masz slyszalnych trzaskow jak zaczyna szarpac? zacznij od cewki zaplonowej to samo mialem w swoim fordzie ka. Ponadto wykrec kazda swiece i obejrzyj kolor wtedy bedziesz wiedzial czy to nie wtryskiwacz.
  • #21
    dabi1990
    Level 12  
    woj19744 wrote:
    zamień cewki na świecach i sprawdż na kompie co pokaże, jak zamienisz drugi cylinder z np czwartym to wtedy błąd powinien być na czwartym cylindrze i będzie problem rozwiązany ale zacznij od świecy



    Rozumiem, że masz na myśli aby wykręcić z dis jedną fajkę i podmienić z inną?


    Damnian wrote:
    W radiu (na fm) nie masz slyszalnych trzaskow jak zaczyna szarpac? zacznij od cewki zaplonowej to samo mialem w swoim fordzie ka. Ponadto wykrec kazda swiece i obejrzyj kolor wtedy bedziesz wiedzial czy to nie wtryskiwacz.


    Nie słychać żadnych trzasków podczas wypadania zapłonu, ale radio to inne bajka. Słabo ściąga mi stacje, nie wyszukuje na auto szukaniu. Ostatnio podłączyłem ładowarkę telefonu do gniazda w samochodzie to całkiem radio przestało grać, tylko był szum, po odłączeniu ładowarki znowu grało
  • #23
    dabi1990
    Level 12  
    Odczytałem metodą gaz hamulec błędy i wyskoczył P0170, dodam że jakiś czas temu odpinałem czujnik za filtrem powietrza, może stąd ten błąd się zapisał. Chyba że ten błąd całkiem z czym innym związany.
  • #25
    dabi1990
    Level 12  
    Niee, sondy nie odpinałem, nic nie kombinowałem przy sondzie. Błąd sondy może powstał przez wypadanie zapłonu, albo to zapłon wypada przez sondę? A kod P0170 ma może jakieś powiązanie z czujnikiem między filtrem powietrza a przepustnicą? Bodajże jest tam czujnik temperatury, tak?
  • #26
    spinacz
    Level 41  
    Kolego wymienisz w końcu te świece i fajki czy będziesz czekał aż ktoś Ci napisze że uszkodziło się coś za 2 zł a nie za 200zł ? Niestety utrzymanie auta kosztuje. I tak obstawiam uszkodzoną cewkę i pamiętaj że pomoc w naprawie auta na odległość to jak wróżenie.
  • #27
    dabi1990
    Level 12  
    Oczywiście że świeczki wymienię, już są zamówione. Teraz poruszyłem problem błędu P0170, on raczej nie jest spowodowany walniętymi świeczkami.

    Jeżeli chodzi o wydawanie pieniążków to tylko moja żonka marudzi ile mi z konta ucieka na samochód, ja na auto nie żałuję, ale zarazem nie chcę wymieniać dobrych części ;)
  • #28
    spinacz
    Level 41  
    Błędy związane z lambdą w aucie z LPG to praktycznie norma, ja trafiam tylko na bardzo nieliczne auta gdzie przy LPG nie wyrzuca błędów z lambdą. Jeśli chodzi o lambdę sprawdź sobie w niej grzałkę i jej obwód czy w ogóle dochodzi zasilanie. Pamiętaj o wymianie tych gumowych fajek bo może przez nie bić iskra bądź zamienić gumy jak pisał @woj19744 tylko że będziesz musiał tak jeździć i czekać aż komputer zapisze wypadanie zapłonu i sprawdzić czy pokaże ten sam czy inny cylinder i będziesz wiedział już wszystko.
  • #29
    dabi1990
    Level 12  
    Wiem jak sprowokować autko aby doszło do wypadania zapłonu. Co do lambdy to 10 dni temu jak gazownik wymieniał mi parownik i regenerował wtryski LPG to mówił, że lambda widać że pracuje i jest sprawna. Co do tych fajek to jutro zamówię w inter cars.

    Spinacz, a co myślisz o czujniku temperatury za filtrem powietrza? Może on mieć wpływ na zły dobór mieszanki na zimnym silniku, np podczas ssania?
    Mam wrażenie, że wypadanie zapłonu występuje podczas ssania.
    Oczywiście aby wypadł zapłon muszę w miarę dynamicznie jechać, ponieważ podczas jazdy jak 'emeryt' zapłon nie wypadnie.
  • #30
    spinacz
    Level 41  
    Kolego to wszystko tu to prawie wróżby, ja podłączam auto pod kompa i sprawdzam po za błędami wartości rzeczywiste i widzę co się dzieje. Tak samo wypadało by sprawdzić ciśnienie na tłokach czy przypadkiem od gazu nie masz wypalonych zaworów i stąd wypadanie zapłonów.