Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KL25Z + SSD1289 - Biblioteka + podłączenie

DJ Danielus 16 Mar 2015 13:16 984 5
  • #1 16 Mar 2015 13:16
    DJ Danielus
    Poziom 11  

Witam!

Jestem początkującym programistą mikrokontrolerów. Ostatnimi czasy wiele projektów wykonałem w oparciu o płytki Arduino. Postanowiłem jednak spróbować czegoś nowego i pobawić się płytkami Freescale, jako, że są kompatybilne z scheldami do Arduino. Kilka prostych rzeczy już zrobiłem, natomiast na chwilę obecną potrzebuję podłączyć wyświetlacz graficzny do urządzenia. Niestety nigdzie nie znalazłem zrozumiałych dla początkującego informacji jak to zrobić.

Posiadam płytkę Freescale KL25Z oraz wyświetlacz ze sterownikiem SSD1289.

Znalazłem coś takiego jak eGUI, które podobno zajmuje się takimi wyświetlaczami, ale nie do końca rozumiem jak to ze sobą ładnie podłączyć - brak jest czytelnej (dla mnie) dokumentacji.

W związku z tym zwracam się z prośbą - jeżeli ktoś wie coś więcej w temacie, niech podzieli się swoimi radami.

Pozdrawiam
    Daniel

0 5
  • Pomocny post
    #2 16 Mar 2015 16:32
    pimpuk
    Poziom 21  

Todor Todorow napisał świetna bibliotekę obsługującą m.in. ten wyświetlacz.
    TFTLCD
    Sprawdzone, na Freedom KL25Z działa.
    Pozbyłem się już tej płytki, ale jak byś miał jakieś problemy, to pisz.

0
  • #3 20 Mar 2015 11:12
    DJ Danielus
    Poziom 11  

Wykorzystałem biblioteki, które podałeś, dodatkowo znalazłem przykładowy plik main:

Kod: cpp
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Niestety, ale wyświetlacz nie pokazuje nic - jedynie białe pole. Jak wcisnę kilka razy reset to na ekranie wyświetlają się jakieś pozostałości (pół ekranu zajmuje żółty gradient).

Wyświetlacz i płytka są sprawne - tego jestem jedynie pewien.

Co do kodu, to próbowałem nawet zamienić piny danych w przeciwną stronę, ale nie pomogło.