Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Clio 2 - 1,2 16V 75km - Nierówna praca silnika

max453 16 Mar 2015 14:04 18447 15
  • #1
    max453
    Level 11  
    Witam,

    Ostatnio w moim Renault Clio silnik (1,2 16V 75km 2002r.) zaczął nierówno pracować.
    Na wolnych obrotach silnik jakby "faluje" i szarpie chociaż obroty na obrotomierzu stoją sztywno. Przy przyspieszaniu silnik do 2,5 - 3 tys. obrotów szarpie a dalej chodzi normalnie. Sytuacja występuję przy zimnym silniku - po chwili jazdy gdy się nagrzeje problem staje się 'lżejszy' chociaż nadal występuje.

    Mechanik stwierdził, że to cewka. Cewkę wraz ze świecami wymieniałem pół roku wcześniej ale stwierdził, że to jednak to i odesłał na gwarancję. Kupiłem nową cewkę, niestety na nowej były takie same objawy.

    i teraz pytanie...
    co to może być ?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
  • #2
    fazi997
    Level 11  
    Witaj, zacznij od podłączenia auta do skanera i zobaczysz co w trawie piszczy.
  • #3
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie chcę straszyć, ale niedawno walczyłem z identycznymi objawami w tym silniku. Niestety głowica poszła w górę bo jeden zawór był przypalony, niedopilnowane luzy. Auto bez instalacji gazowej. Też na początku byłem prawie że pewien że to cewka.
  • #4
    max453
    Level 11  
    fazi997 - Clip pokazał wypadanie zapłonów - aczkolwiek raz pokazał na 1 i 4 cylindrze a na drugi dzień na cylindrze 3, także średnio mi to pomaga.

    ociz - właśnie tutaj nie mam inst. gazowej. Jak konkretniej sprawdzić czy to wina zaworów ?
    ( i jaki koszt naprawy ;) ) ?
  • #5
    ociz
    Moderator of Cars
    Sprawdź luzy na początek, czy żaden nie podparty. Kosztów nie znam, bo ja go tylko diagnozowałem, naprawiał kto inny.
  • #6
    max453
    Level 11  
    Ok, dzięki - sprawdzę.

    a czy podobne objawy może dawać niesprawny EGR ?
  • #7
    10kilo
    Level 13  
    max453 wrote:
    Jak konkretniej sprawdzić czy to wina zaworów ?
    luzy
    max453 wrote:
    jaki koszt naprawy
    300
  • #8
    fazi997
    Level 11  
    sprawdzić też kompresję
  • #9
    max453
    Level 11  
    Mechanicy sprawdzali kompresje i była w porządku.
  • #10
    max453
    Level 11  
    Sprawdzone wtryski, kompresja, egr, wymieniona cewka... ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

    na komputerze żadnych błędów - a samochód nadal chodzi jak chce, raz szarpie, a raz chodzi wręcz perfekcyjnie.

    Czy możliwe żeby to była wina samego sterownika silnika ?
  • #11
    10kilo
    Level 13  
    max453 wrote:
    raz szarpie
    to pojeździj z clipem
  • #12
    dioda1207
    Level 13  
    Kolego ostatnio sam przerabiałem ten sam problem ale w Sceniku 2.0 16V.Co mechanik to inna diagnoza.A sprawa była banalnie prosta lewe powietrze nieszczelna obudowa przepustnicy.Wymiana oringa za 12 zl.
  • #13
    dabu
    Level 32  
    Zobacz jak wygląda odczyt z map-a. Notoryczne problemy to przepustnica i sterownik silnika.
  • #14
    dioda1207
    Level 13  
    Wyczyść przepustnicę ,sprawdż szczelność oraz silniczek krokowy.
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    dioda1207
    Level 13  
    Sorry. U mnie w Sceniku jest.Jak popełniłem gafę to przepraszam.Napisałem co u mnie pomogło.