Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 2 - 1,2 16V 75km - Nierówna praca silnika

16 Mar 2015 14:04 10671 15
  • Poziom 10  
    Witam,

    Ostatnio w moim Renault Clio silnik (1,2 16V 75km 2002r.) zaczął nierówno pracować.
    Na wolnych obrotach silnik jakby "faluje" i szarpie chociaż obroty na obrotomierzu stoją sztywno. Przy przyspieszaniu silnik do 2,5 - 3 tys. obrotów szarpie a dalej chodzi normalnie. Sytuacja występuję przy zimnym silniku - po chwili jazdy gdy się nagrzeje problem staje się 'lżejszy' chociaż nadal występuje.

    Mechanik stwierdził, że to cewka. Cewkę wraz ze świecami wymieniałem pół roku wcześniej ale stwierdził, że to jednak to i odesłał na gwarancję. Kupiłem nową cewkę, niestety na nowej były takie same objawy.

    i teraz pytanie...
    co to może być ?

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
  • Poziom 10  
    Witaj, zacznij od podłączenia auta do skanera i zobaczysz co w trawie piszczy.
  • Moderator Samochody
    Nie chcę straszyć, ale niedawno walczyłem z identycznymi objawami w tym silniku. Niestety głowica poszła w górę bo jeden zawór był przypalony, niedopilnowane luzy. Auto bez instalacji gazowej. Też na początku byłem prawie że pewien że to cewka.
  • Poziom 10  
    fazi997 - Clip pokazał wypadanie zapłonów - aczkolwiek raz pokazał na 1 i 4 cylindrze a na drugi dzień na cylindrze 3, także średnio mi to pomaga.

    ociz - właśnie tutaj nie mam inst. gazowej. Jak konkretniej sprawdzić czy to wina zaworów ?
    ( i jaki koszt naprawy ;) ) ?
  • Moderator Samochody
    Sprawdź luzy na początek, czy żaden nie podparty. Kosztów nie znam, bo ja go tylko diagnozowałem, naprawiał kto inny.
  • Poziom 10  
    Ok, dzięki - sprawdzę.

    a czy podobne objawy może dawać niesprawny EGR ?
  • Poziom 13  
    max453 napisał:
    Jak konkretniej sprawdzić czy to wina zaworów ?
    luzy
    max453 napisał:
    jaki koszt naprawy
    300
  • Poziom 10  
    sprawdzić też kompresję
  • Poziom 10  
    Mechanicy sprawdzali kompresje i była w porządku.
  • Poziom 10  
    Sprawdzone wtryski, kompresja, egr, wymieniona cewka... ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ?

    na komputerze żadnych błędów - a samochód nadal chodzi jak chce, raz szarpie, a raz chodzi wręcz perfekcyjnie.

    Czy możliwe żeby to była wina samego sterownika silnika ?
  • Poziom 13  
    max453 napisał:
    raz szarpie
    to pojeździj z clipem
  • Poziom 11  
    Kolego ostatnio sam przerabiałem ten sam problem ale w Sceniku 2.0 16V.Co mechanik to inna diagnoza.A sprawa była banalnie prosta lewe powietrze nieszczelna obudowa przepustnicy.Wymiana oringa za 12 zl.
  • Poziom 32  
    Zobacz jak wygląda odczyt z map-a. Notoryczne problemy to przepustnica i sterownik silnika.
  • Poziom 11  
    Wyczyść przepustnicę ,sprawdż szczelność oraz silniczek krokowy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Sorry. U mnie w Sceniku jest.Jak popełniłem gafę to przepraszam.Napisałem co u mnie pomogło.