Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III 1.6 ABU 75KM - Szarpie, gaśnie przy wciskaniu sprzegła

16 Mar 2015 18:44 2064 18
  • Poziom 6  
    Witam!

    Przeczytałem wiele tematów, odwiedziłem kilku mechaników i dalej zostaje z problemem nie rozwiązanym. Ostatnia nadzieja w Was :)

    Do rzeczy. Do tej pory w samochodzie wymienione/zrobione:
    - silnik krokowy
    - czujnik temp. cieczy
    - podstawka wtrysku
    - wąż podciśnienia
    - ustawiony zapłon (był przestawiony o 6 stopni)
    - poprawione ustawienie potencjometru przepustnicy
    - wyczyszczone styki palca i wewnątrz kopułki

    Wg komputera wszystko jest w normie, dawki paliwa wzorowe, pomiary czujników też. Po zabawie z zapłonem i potencjometrem zlikwidowałem problem z odpalaniem oraz zlikwidowałem falowanie obrotów. Ale czasami nadal podczas przyspieszania szarpie lekko autem ale przy wyższych obrotach około 3tys. go puszcza i idzie normalnie. Podczas wciskania sprzęgła np podczas redukcji przed rondem/skrzyżowaniem obroty lubią gwałtowniej spaść i albo zgaśnie albo go zdusi. Czasami przy ruszaniu lubi zrobić "kangura" na 1 bądź 2 biegu. Jeden serwis poległ, nie chcą się go już dotykać. Elektromechanik zrobił z zapłonem, potencjometrem i sprawdził go na kompie.

    Myślałem że kable mają przebicie bo ostatnio widać było niebieską poświatę przy styku kabla z kopułką. Ale spryskałem je dzisiaj wodą, zero iskry, silnik 15 minut pracował normalnie. Mogą nie mieć przebicia a być jakoś uszkodzone? Nie mam pojęcia czego się chwycić. Nie mam mierników ani fachowej wiedzy. Doradźcie coś bo już pół roku walczę z autem i bez skutku.
  • Poziom 34  
    Gaz jest, prędkościomierz działa? Bo jak rozumiem problem jest wtedy gdy auto jedzie (np 40 km/h i więcej) i wciśnie się pedał sprzęgła bądź wyluzuje.
  • Poziom 6  
    Gazu nie ma, czysta benzyna. Prędkościomierz działa normalnie. Bywają dni że chodzi bez problemu np. dziś, a wczoraj jak dodawałem gazu to szarpał trochę i dopiero za chwile jakby się coś odblokowało i szedł już ok. I tak praktycznie na każdym biegu. A po paru km już znowu ok. Tak dokładnie, wciskając sprzęgło obroty lubią spaść dużo szybciej niż powinny i zgaśnie lub go przymuli. Najczęściej gaśnie jak prędkość już jest niewielka, tak jak pisałem przed skrzyżowaniem, jak trzeba np zredukować bieg z 3 na 2.
  • Poziom 34  
    A pomarańczowa kontrolka się zaświeca podczas awarii?
  • Poziom 9  
    Sugeruje przejrzeć przepustnice :D
  • Poziom 25  
    sigwa18 napisał:
    A pomarańczowa kontrolka się zaświeca podczas awarii?

    A czy tam jest cuś takiego??:D

    Sprawdź mimo wszystko czy prawidłowo działa styk biegu jałowego w krokowym.
  • Poziom 34  
    W golfie 2 1,8 RP była. A ten jest nowszy.
  • Poziom 25  
    W ABU, a nawet w AEE nigdy się nie spotkałem...
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W Golfie 2 czy 3 kontrolka CHECK to rzadkość.
    Wątpię by to był styk biegu jałowego bo komp by to pokazał.
  • Poziom 25  
    No to zostaje teraz odłączyć impulsator prędkości i zobaczyć, czy problem nadal występuje.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przecież to nie ma nic do prędkości auta - nawet masz wtryski odcinane jak przegazujesz na postoju powyżej 2 tyś obr.
  • Poziom 25  
    Piszę,bo miałem kilka przypadków gaśnięcia aut(VAG na jednopunkcie) bezpośrednio po wysprzęgleniu. Nie było tego zjawiska po odłączeniu VSS. Problemem za każdym razem był ECU.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 6  
    Witam. Dzięki za duże zainteresowanie. Przepustnicę myślę dać do sprawdzenia i przeczyszczenia. Kontrolki CHECK nie ma w moim aucie, więc się nie zapala. Co to ten VSS i jak mam to sprawdzić? Silnik krokowy był wymieniony więc raczej odpada.
    Wczoraj pochodził na postoju kilkanaście minut i jak już temp przekroczyła 90stopni, a dodawałem gazu poprzez taki tylko delikatne szarpnięcie pedałem to obroty podskakiwały jakby z taką pauzą na poczatku jakby coś blokowało, po czym spadały do ok 600 i było czuć że silnik pracuje z większym obciążeniem po czym wskakiwały na prawidłowy poziom. Nie wiem czy jasno napisałem.
    ECU? Sugerujecie że komputer może być winien? Wg elektromechanika jest w porządku. Był sprawdzany kompem.
  • Poziom 34  
    grala1 napisał:
    Co ma impulsator w skrzyni do szarpania?
    Przecież sygnał idzie tylko do licznika.
    To nie diesel.

    Ma i to dużo podczas jazdy z przodu auta jest nadciśnienie i żeby silnik na wolnych nie zgasł musi podnieść sobie obroty. Problem z sygnałem powoduje takie właśnie objawy w oplach z MAP sensorem.
  • Poziom 6  
    Obserwacje z wczoraj. Samochód stał 2 dni. Na zimnym odpalił bez problemu, przejechałem 15 km i wszystko było OK. 5 min postoju. Po odpaleniu kilka sekund obroty na biegu jałowym w normie, po czym powoli coraz bardziej zaczęły falować w coraz większym zakresie. Po delikatnym dodaniu gazu obroty spadły do prawidłowych i już tak zostały. Ale podczas jazdy zacząłem obserwować że obroty spadają czasami dość energicznie. Szarpania nie zauważyłem, nie zgasł też ani razu. Nie mam pojęcia co myśleć
  • Poziom 6  
    Panowie z tego co zaobserwowałem to problem występuje tylko na ciepłym silniku. Jak jest zimny jeździ bez problemu. Problem występuje po kilku km i odpaleniu jak jest ciepły oraz podczas ciągłej jazdy jak jade powiedzmy 30 km już to wtedy zaczyna przygasać albo gasnąć przy wciskaniu sprzęgła. Co to może być?