Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 - nie działają biegi: 1 i 2 oraz R

17 Mar 2015 15:21 7881 11
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie
    Chciałbym zasięgnąć porady w temacie skrzyni biegów i sprzęgła. Usterka pojawiła się nagle podczas jazdy, bez żadnego dźwięku, uderzenia itp. Nagle straciłem możliwość wrzucenia 1 i 2 biegu, jakoś doczołgałem się na 3 do domu, gdzie zrobiłem głębszą analizę problemu. Co udało mi się ustalić:
    1. gdy silnik jest wyłączony nie występuje problem - wchodzą wszystkie biegi lekko
    2. gdy silnik pracuje, ale samochód stoi i sprzęgło jest wciśnięte do oporu problem występuje
    3. chciałem dziś sprawdzić czy to linki i na zgaszonym samochodzie wykonałem taki filmik: https://www.youtube.com/watch?v=ph79o4w8-gY - wydaje mi się, że sugeruje on, że linki są ok, ale pewności nie mam
    4. bieg wsteczny przy włączonym silniku również nie chce się wbić, ale objawy są inne. 1,2 po prostu nie wejdą, czuć miękki narastający opór, bieg wsteczny nie wrzuca się jakby blokował go synchronizator. Słychać narastające wycie tak jakby chcieć wrzucić wsteczny jadąc do przodu lub (w niektórych autach) jedynkę jadąc za szybko.
    5. wymieniałem olej w skrzyni z 4 miesiące temu (bo na zimnym silniku były delikatne problemy z wrzucaniem wstecznego) ale nic się nie zmieniło i możemy to chyba pominąć. Olej nalałem Total dedykowany do tej skrzyni
    6. jak pisałem wcześniej linki wydają się być ok, ale może problemem jest sprzęgło?
    7. na 3 i 4 biegu jechałem co prawda tylko około kilometra, ale skrzynia wydawała się działać prawidłowo

    Proszę o pomoc i wskazówkę jak mogę jeszcze zdiagnozować problem.[/table]
  • Poziom 13  
    Jaki silnik ?

    Benzyna, Diesel ? Bo w 2,0 HDI 110 KM jest chyba dwumasa.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wygląda tak jakbyś nie wciskał do końca sprzęgła przez co nie idzie wrzucić biegu.
    Czy jak wrzucisz 3 bieg i trzymasz wciśnięte sprzęgło i dodasz gazu to auto czasem nie jedzie powoli do przodu?
  • Poziom 7  
    A może po prostu spadły cięgna od drążka zmiany biegów?
  • Poziom 20  
    Sprzęgło kaput. zapnij 1 bieg, na wcisniętym sprzęgle odpal . Tylko zorganizuj sobie sporo miejsca wokoło auta bo możesz sie zdziwić że mino wcisniętego sprzęgła auto rusza.
  • Poziom 10  
    @pp:) oczywiście zapomniałem napisać. 1.6 16V benzyna.
    @grala1 sprawa trudna bo odstawiłem autko na zatłoczone blokowisko i muszę jakiegoś kumpla ogarnąć żeby pomógł go najpierw wypchnąć z miejsca a potem wepchąć. Ale mam takie same przeczucia jak Ty.
    @kuba9997 zobacz filmik z mojego posta. wydają się ok, ale może nie wiem jak być powinno...
    @jarciu_11 w obecnej chwili taki scenariusz mi bardziej odpowiada niż np. awaria synchronizatorów i wymiana skrzyni.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Nie wiem czy się rozumiemy do końca - nie chodzi o to że coś podeszło pod pedał sprzęgła tylko o to że wysprzęglik do końca nie przesuwa łapy z łożyskiem.
    Możesz zobaczyć czy jak ktoś wciśnie sprzęgło to jest jeszcze miejsce na ruch łapy. Ręką raczej jej nie przesuniesz.
  • Poziom 10  
    @grala1 tak, zrozumiałem. Miałem tylko na myśli że nie mam za bardzo miejsca żeby poszaleć z testami. Ktoś musi pomóc wypchać auto do tyłu itp. Zajmę się tym w najbliższych dniach i zobaczę czy samochód jedzie na jedynce z wciśniętym sprzęgłem.
    Wiesz co może powodować taki stan rzeczy? Może zapowietrzenie układu? Oczywiście wykluczając wstępnie to że sprzęgło się posypało ;)
    Sprawdzę wysprzęglik, dzięki za jakiś trop.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Sprawdź jaki ruch wykonuje łapa - czy idzie do końca czy nie.
    Jeżeli nie to może być wina wysprzęglika lub zapowietrzonego układu.
    Jeżeli łapa idzie do końca to raczej wina docisku.
    Gdyby to była wina tarczki to raczej by Ci się sprzęgło ślizgało.
  • Poziom 10  
    @grala1 Miałem dziś chwilę aby rzucić okiem na samochód. Kilka kolejnych wniosków:
    - wysprzęglik ma prawidłowy skok, układ rozłączania sprzęgła wydaje się działać ok
    - jedynka wrzuca się prawidłowo na zgaszonym silniku, gdy zapalimy auto z wbitym już biegiem to na tej jedynce jeździ normalnie
    - zapalając silnik na jedynce z wciśniętym sprzęgłem koło się delikatnie rusza.
    Zawarłem to na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=hNwHkJfbGRk
    Najpierw jest na nim wysprzęglik (może ja czegoś nie dostrzegłem). Następnie jest odpalanie samochodu na jedynce z wciśniętym sprzęgłem. Niestety nie miałem idealnie płaskiego podłoża - samochód jest w takim dołku, ale jednak widać że przy zapalaniu koło się rusza. Bardzo delikatnie, ale jednak. Sprzęgło cały czas wciśnięte.

    Czy możemy teraz z dużą dawką pewności powiedzieć, że sprzęgło jest uszkodzone a skrzynia biegów ok?

    Pytanie pomocnicze: rzuciłem okiem na dokumentację techniczną od Peugeota i tam piszą, że aby wymienić sprzęgło to trzeba przed odkręceniem skrzyni biegów podwiesić silnik na dźwigu uprzednio demontując mechanizm wycieraczek i uszczelkę przedniej szyby (!). Czy faktycznie tak trzeba robić w tym modelu? Ile może kosztować w krakowskim warsztacie robocizna biorąc pod uwagę że sprzęgło Valeo kosztuje 400zł?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wymiana sprzęgła ok 300zł.
    Na filmik nie patrzyłem ale uważam że jest to wina sprzęgła.
    Jeżeli łapa chodzi do końca to pewnie strzelił docisk.