Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 FL - Twardy pedał hamulca podczas cofania

17 Mar 2015 18:29 3750 21
  • Poziom 7  
    Witam. Mam taki problem jak w temacie. Podczas cofania hamulec jest twardy i ciężko hamuje. Proszę o pomoc bo jutro jadę do mechanika z inną sprawą i nie wiem na co mu zwrócić uwagę. Płyn był wymieniany 15tyś km temu razem z kompletem tarcz i klocków. silnik to 1.9tdi avb
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jesteś pewien że tylko podczas cofania? Jakoś nie bardzo jedno wiąże się z drugim...
  • Poziom 7  
    Tak, chyba że nacisnę kilka razy szybko to potem nie ma czym hamować.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Jakiś problem z podciśnieniami, tak mi się wydaje. Tak czy inaczej zaprowadzisz do mechanika, obejrzą klocki tarcze etc. Dziwne że tylko podczas cofania, nie potrafie sobie tego wytłumaczyć.
  • Poziom 7  
    może dlatego że obroty niskie? zobaczę jeszcze na jedynce bez gazu do przodu jak to wygląda. nie chciał bym inwestować w pompę vacuom bo niedawno zrobiłem turbo. fakt prawie 285tyś więc ma prawo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Ja to obroty niskie? Niekoniecznie w pompe vacum tylko gdzieś zapewne ucieka podciśnienie. PS. Jesli inwestowałeś w turbo, to nie licz że będzie działać bez podciśnienia...
  • Poziom 7  
    No bo ja jak cofam to praktycznie nie dodaje gazu. Ogólnie samochód ma siłę i normalnie się zbiera.
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Może pompa tandemowa dogorywa, albo wyrobiony krócieć na pompie tandemowej (typowa przypadłośc), albo rozleziona przelotka na grodzi podszybia
  • Poziom 7  
    Dobra dzięki za informację. Jutro będę wiedział co i jak. Opisze to dla innych.
  • Poziom 31  
    Pęknięty przewód pomiędzy serwem a pompą .Dlatego podczas cofania ponieważ silnik pracując na poduszkach odsuwa się od serwa tym samym powiększa się szczelina pęknięcia.
  • Poziom 7  
    Oooo a to ciekawa informacja dla mnie. tylko np jak stoję na luzie i nacisnę parę razy hamulec to też się robi na chwile twardy. A jeśli nie będzie to? Sprawdzić pompę ?
  • Poziom 31  
    Robi się twardy bo jest pęknięty przewód podciśnienia - typowa usterka b5
  • Poziom 7  
    Niestety przyczyną takich objawów jest luźny króciec. Mam pompę firmy LUK nr BMF. Zamienię ją na boscha bo tam ten króciec jest wkręcany i ogólnie podobno jest lepsza. Poza Tym nie wiem czy tak się da wymienić tą pompę z Luka na Boscha.
  • Poziom 20  
    kuba9997 napisał:
    Niestety przyczyną takich objawów jest luźny króciec. Mam pompę firmy LUK nr BMF. Zamienię ją na boscha bo tam ten króciec jest wkręcany i ogólnie podobno jest lepsza. Poza Tym nie wiem czy tak się da wymienić tą pompę z Luka na Boscha.


    A ten drugi rodzaj pompy nie idzie czasami do 2.0 TDI 140 KM. W 1.9TDI nie spotkałem się z innym rodzajem pompy.
  • Poziom 11  
    zapunktuj króciec po bokach punktakiem i problem z głowy
  • Poziom 35  
    Podobnie miałem w Golfie IV. Połączenie pompy vacum z króćcem od wspomagania hamulca uszczelniłem klejem. Dorobiłem dodatkowo uchwyt i "dociągnąłem" to połączenie sprężynami, można zastosować też "taśmy" gumowe. Połączenie to musi być szczelne, gdyż od niego zależy skuteczność hamowania (praca serwa) oraz sterowanie turbiną. Sprawdź przyrządem, czy pompa vacum daje właściwe podciśnienie.
  • Moderator Samochody
    kuba9997 napisał:
    Poza Tym nie wiem czy tak się da wymienić tą pompę z Luka na Boscha.


    Pompa z blaszaną uszczelką jest zamienna z pompą z dwoma o-ringami, i na odwrót.

    Mówimy tu o silniku 1.9.

    W 2.0 się nie da, inne odsadzenie płetwy napędowej.
  • Poziom 7  
    Kupiłem pompę boscha one są mienialne. Trzeba tylko znać numer swojej pompy vacum ja miałem końcówkę A. Niestety nie będę bawił się z jakimiś klejami itp bo to jest na jakiś czas. Nowa pompa Bosch z metalową oryginalną uszczelką kosztowała mnie 730zł. Jutro będzie montaż i wtedy się okaże co i jak.
  • Moderator Samochody
    Nic nie trzeba kleić, trzeba zapunktować króciec i po problemie.
  • Poziom 7  
    domex32 napisał:
    Nic nie trzeba kleić, trzeba zapunktować króciec i po problemie.


    Niestety nie u mnie bo ścianki są już tak wytarte że się kruszą.
  • Poziom 7  
    Pompa wymieniona. Samochód zaczął lepiej się zbierać no i hamulce dużo lepsze. W starej pompie poszedł tylko ten króciec a w środku po 300tys wszystko było gładkie.