Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

XSARA 1.4 1999r - Zamiana liczników z zegarem na takie z obrotomierzem

17 Mar 2015 18:30 981 4
  • Poziom 10  
    Witam!

    jestem świeżo upieczonym posiadaczem xsary z 1999r z silnikiem 1.4 75KM niestety Licznik z wersji z zegarkiem a niestety jestem przyzwyczajony by patrzyć na obrotomierz. Czy ktoś wie jak wygląda taka przekładka?


    Licznik od wersji 1.4 z obrotomierzem już mam. Nawet rok się zgadza ale zastanawia mnie czy trzeba podciągnąć jakiś przewód do kostki liczników?

    Czy ktoś posiada schemat kostek dochodzących do liczników tak aby były opisane poszczególne piny? Nigdzie tego nie mogę znaleźć ;/

    będę wdzięczny za wszelkie rady :D
  • Poziom 35  
    W Peugeot 306, po prostu się zmieniało licznik. I wszystko działało. Więc sądzę że i w Xsarze jest tak samo. To bliźniacze modele są. A nie sądzę żeby specjalnie produkowali wiązkę bez jednego przewodu.

    Jestem w stanie tobie powiedzieć ze w 306 z 1997 roku 1.4 75KM, licznik z 98 było Plug&Play.
  • Poziom 10  
    pepe150 napisał:
    W Peugeot 306, po prostu się zmieniało licznik. I wszystko działało. Więc sądzę że i w Xsarze jest tak samo. To bliźniacze modele są. A nie sądzę żeby specjalnie produkowali wiązkę bez jednego przewodu.

    Jestem w stanie tobie powiedzieć ze w 306 z 1997 roku 1.4 75KM, licznik z 98 było Plug&Play.


    Dziękuje! Fajnie by było gdyby to rzeczywiście było P&P, ale wydaje mi się że ktoś kiedyś miał podobne pytania i nigdy nie padła jednoznaczna odpowiedź, ktoś raportował, że nie działało (pytanie czy miał sprawny licznik) - dlatego schemat byłby pomocny :)

    Dodatkowo głupio tak przekładać licznik w te i wewte gdyby nie zadziałało - wolałbym wiedzieć od razu gdzie szukać sygnału do obrotomierza w wiązce
  • Poziom 35  
    Nie szkodzi spróbować i zobaczyć.

    Jak nie będą działać będziemy szukać schematów i porównywać co jak.
  • Poziom 10  
    Wczoraj zamontował liczniki i niestety obrotomierz nie działa - nie jest to jednak plug & play.

    Wskazówka obrotomierza zachowuje się dość dziwnie - jakby brakowało jej jednego sygnału. Podczas montażu była trochę powyżej 4000 tys po przekręceniu kluczyka wykonała obrót w prawo i niemal dotknęła ogranicznika. Odpalenie silnika nic nie zmieniło. Zegary zostały wymontowane a wskazówka (korzystając z grawitacji) po odpowiednim obróceniu zegarów wróciła niemal na 0. Tym razem po podpięciu liczników i przekręceniu kluczyka została dociągnięta do 0. Odpalenie silnika nic nie zmieniło

    Kontrolnie po zdjęciu szybki sprawdziłem zachowanie wskazówki na włączonym silniku. jeżeli jest dociągnięta do 0 i pomożemy ręcznie pokonać jej barierę około 4tys obrotów to obraca się w prawo niemal do ogranicznika jeżeli cofniemy wskazówkę przed 4tys obrotów do zostanie dociągnięta w lewo do zera

    Demontaż panelu ze wskazówkami i pomiar napięć pomiędzy padami z którymi kontaktują się piny silniczka obrotomierza wykazał 2 "pary napięć" 0,52V i 4,92V dodawanie gazu nie powodowało żadnych zmian (zdjęcie zapożyczone)

    XSARA 1.4 1999r - Zamiana liczników z zegarem na takie z obrotomierzem

    Pojawia się pytanie - brakuje sygnału z obrotomierza czy zegary które zakupiłem są uszkodzone?

    Jeśli ktoś dysponuje schematem i jest w stanie konkretnie określić pin we wtyczce do którego przychodzi sygnał dla obrotomierza będę szalenie wdzięczny.


    Przeszukałem wiele schematów - również za sugestią pepe150 tych od peugeota 306 i niestety wszystkie są one zbyt ogólne (chociaż rzeczywiście piny się zgadzają przynajmniej do tego co sprawdziłem) i nie mają opisu konkretnego pinu we wtyczce. Wygląda to mniej więcej jak w załączniku ;/