Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw passat b4 - zasilanie pompy paliwa

17 Mar 2015 18:35 2316 12
  • Poziom 6  
    Witam
    VW Passat B4 1995 1.6 aek wielopunkt + sekwencja
    Samochód odpalił na benzynie przełączył się na LPG, przebyta droga 10 km. Po zgaszeniu silnika i upływie ok 1 minuty próba odpalenia na benzynie zakończona niepowodzeniem, po przekręceniu kluczyka brak pracy pompy paliwa. Po upływie godz. (samochód stał na parkingu) problem sam zniknął, pompa zaczęła pracować. Po zatrzymaniu silnika podobna historia tylko że po upływie kilku minut problem ponownie zniknął. Jedyne co udało mi się ustalić to, że do pompy nie dochodzi zasilanie (niestety później cały czas było i ciężko cokolwiek stwierdzić ). Panowie gdzie szukać przyczyny ??? Z góry dziękuję za podpowiedzi.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 11  
    Gdy auto nie chce odpalić iskra jest?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 6  
    Cytat:
    Gdy auto nie chce odpalić iskra jest?


    Nie dążyłem sprawdzić, za mało czasu (jeżeli mi się uda spróbuję szybko odpalić awaryjnie na LPG), ale zauważyłem również, że nie słychać w ogóle przekaźnika który zawsze się załączał po przekręceniu kluczyka.
  • Poziom 11  
    Ale chodzi Mi czy jak już nie możesz odpalić samochodu i go kręcisz a on nie odpala to podaje iskre?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    A masz jakiś jeszcze w tym aucie autoalarm?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ale jeśli mówisz że nie słychać przekaźnika to może zaczyna się upalać. Ja bym go sobie wymienił koszt 22zl a w tych autach zdarzały się przypadki spalonego przekaźnika.
  • Poziom 6  
    Cytat:
    Ale chodzi Mi czy jak już nie możesz odpalić samochodu i go kręcisz a on nie odpala to podaje iskre?


    Rozumiem tylko pierwszym razem myślałem że pompa padła, a później to było dosłownie kilka minut i problem znikł, a wtedy na to nie wpadłem żeby sprawdzić iskrę, ale teraz jak się pojawi problem to zapalę auto na LPG i będzie od razu wiadomo czy jest iskra. Teraz pompa pracuje za każdym razem więc nic nie mogę sprawdzić.

    Autoalarm -brak

    Cytat:
    Ale jeśli mówisz że nie słychać przekaźnika to może zaczyna się upalać. Ja bym go sobie wymienił koszt 22zl a w tych autach zdarzały się przypadki spalonego przekaźnika.


    To jeszcze pytanie, gdzie takie coś kupić serwis autoryzowany? oryginał czy zamiennik, pytam bo nigdy takich rzeczy do samochodu nie kupowałem?
  • Poziom 11  
    To jak Ci wszystko działa to znajdź sobie ten przekaźnik i gdy Ci przestanie odpalać to go rusz i zobaczysz czy daje to jakiś efekt, jeśli nie to go rozbierz i naciśnij na niego i zobaczysz czy wszystko zacznie działać bo jak tak to przekaźnik już nie może. Czekam w takim razie na postęp wydarzeń...
  • Moderator Samochody
    Toresant napisał:
    Ja bym go sobie wymienił koszt 22zl a w tych autach zdarzały się przypadki spalonego przekaźnika.

    Przestań, ten przekaźnik to "pancerny" jest, jak nikt do niego rąk nie wsadzi albo wilgoć nie zaleje to małe szanse że nie przeżyje reszty auta. Na chińszczyznę za 22zł w życiu bym go nie zmienił, jak już to używany oryginał.

    Proponował bym podpiąć sobie jakieś kontrolki pod zasilanie i sterownie przekaźnikiem żeby widzieć czego będzie brakować. Inaczej to ciężko będzie znaleźć dopóki całkiem nie stanie i nie będzie chciał odpalić.
  • Poziom 11  
    Pancerny??? W dieslach też ??
  • Moderator Samochody
    109 w dieslach to kompletnie co innego, tego bubla projektował ktoś niespełna rozumu.
  • Poziom 11  
    Nie powiedział bym że to bubel ponieważ np. w tym passacie co ma gerryy tylko z silnikiem diesla dopiero przy 495 000 km padł ten przekaźnik, według mnie to i tak za wiele zrobił porównując do nowych aut.
  • Poziom 6  
    Witam po kilku dniach nieobecności i prób, niestety problem się nie pojawił ponownie.
    Z racji chwili wolnego czasu zajrzałem do skrzynki bezpieczników i tam mam znajdują się przekaźniki:72,30,18,21.99,36,53,104. Szukając w sieci dochodzę do wniosku , że za pompę odpowiada przekaźnik 104 (konkretnego schematu do mojego silnika nie znalazłem), tam są trzy zaciski 30(+), 85 (-), 87(+ na pompę) . Proszę o potwierdzenie tej informacji bo nie posiadam dostępu to dokumentacji technicznej jak również poprawny opis zacisków bo tak jak koledzy wyżej sugerowali chciałbym go sprawdzić.
    Z góry dzięki za pomoc i chęci.
  • Poziom 11  
    Wyciąg sobie przekaźnik 104 i zobacz czy działa pompa paliwa (czy ją słychać).
  • Poziom 6  
    Witam po dłuższej przerwie (testów)
    przyczyną okazał się przekaźnik nr. 30, po wymianie na nowy problem do tego czasu nie wystąpił.
    Dzięki wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu.