Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Cagiva w8 125 ENDURO - zmniejszanie przerwy na swiecy

toko133 17 Mar 2015 19:13 2871 8
  • #1
    toko133
    Level 8  
    Witam jestem właścicielem Cagivy w8 125 ENDURO od chyba 7 miesięcy i mam pewien problem.
    Zaczęło się od tego, że moto przy maksymalnych obrotach lekko przerywało, prawie nie do wyczucia, chyba ze się kręciło go dłużej do końca.
    Po pewnym czasie tak jakoś po 4 miesiącach zaczął coraz mocniej przerywać.
    Wymieniłem świece i fajkę, lecz to nic nie dało. Zauważyłem, że mocno kopci. Polecali mi zmienić simering na wale. Po wymianie jeszcze przez jakiś czas dymił po czym przestał dymić, lecz dalej przerywał. Wreszcie ojciec dał pomysł, żeby zmniejszyć przerwę na świecy, dało to efekt ale na krótko, po czym znowu musiałem zmniejszyć. W tej chwili mam taką przerwę, że ledwo widać (ale działa poprawnie :D) boje się o to, że przecież już nie mam czego zmniejszać, a on znowu zacznie przerywać.

    Czym to może być spowodowane ?
    Oczywiście sprawdzałem zapłon jest dobrze ustawiony na fabrycznej kresce.
    Może to cewka modułu ?
    albo sam moduł ? (akurat moduł to drogi wydatek około 300zł wiec muszę mieć pewność ) Miałem problem w poprzednim motocyklu z modułem, ale on mi gasł nagle
    lecz to było pewne, przy kupnie dostałem taką informacje Cagiva w8 125 ENDURO - zmniejszanie przerwy na swiecy

    z góry dzięki i proszę o mądre wypowiedzi
    Cagiva w8 125 ENDURO - zmniejszanie przerwy na swiecy
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #3
    gimak
    Level 39  
    toko133 wrote:
    ojciec dał pomysł, żeby zmniejszyć przerwę na świecy, dało to efekt ale na krótko, po czym znowu musiałem zmniejszyć. W tej chwili mam taką przerwę, że ledwo widać (ale działa poprawnie :D)

    Spotkałem się z taką sytuacją w silniku do łodzi i tam przyczyną była cewka - straciła swoje parametry, nie dawała była wstanie dawać napięcia koniecznego do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze.
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Jaki tam masz zapłon?
    Musisz sprawdzić maksymalną długość iskry (z przewodu WN do masy). Jeśli będzie mieć długość mniejszą niż 5 mm, to tak jak wyżej napisano, problem jest z cewką WN lub też (w skrajnych przypadkach) z cewką zasilającą na statorze.
    Jeśli jest osobna cewka WN, to możesz ją podmienić na dowolną przeznaczoną do zapłonu CDI (np. chińskiego skutera).
    Jeśli masz cewkomoduł to sprawa się bardziej skomplikuje.
    Poza tym przyczyna przerywania może tkwić gdzie indziej. To dość stary motor, więc bardzo prawdopodobne że coś było kiedyś kombinowane. Uszczelniacz wymieniłeś tylko od strony sprzęgła, czy od strony zapłonu również?
  • #5
    toko133
    Level 8  
    Uszczelniacz wymieniłeś tylko od strony sprzęgła, czy od strony zapłonu również?[/quote]

    Tylko od strony sprzęgła pod magnetem było sucho wiec mi sie wydawało ze trzyma wiec nie wymieniałem

    Dodano po 4 [minuty]:


    No trudno mi powiedzieć ale wygląda to u mnie tak z tyłu pod siedzeniem jest kostka (moduł ) idzie kabel od niej do następnej kosteczki (prawdo podobnie cewka modułu ) a potem od niej kabelek do fajki
    Więc ja stawiam ze mam cewkę modułu ponieważ takie widziałem na alegro po 30zł chinskie
  • #6
    xxdrago
    Level 12  
    Rezystancje cewek sprawdzałeś? Warto pomierzyć, może po prostu coś z cewkami w zapłonie?
  • #7
    toko133
    Level 8  
    Nie nie sprawdzałem ;/
    Ale prosił bym o więcej propozycji po Weekendzie będę patrzał na wszystko co podpowiecie
  • #8
    BANANvanDYK
    Level 39  
    Uszczelniacze powinieneś wymienić oba od razu. W takich sprzętach uszczelniacz od strony sprzęgła jest typu DUO, przy pracy w oleju wytrzyma dłużej niż zwykły uszczelniacz bez dodatkowego smarowania znajdujący się po stronie zapłonu.
    Z zewnątrz uszczelniacz może wyglądać sucho, ale wargi ma zużyte i z racji kierunkowości uszczelniacza będzie podsysać lewe powietrze, co doprowadza do zubożenia mieszanki, co zazwyczaj objawia się dławieniem silnika.
    Poza tym z uwagi że nie jest to nowy sprzęt, cylinder mógł być tulejowany, a wydech rozbebeszony i to też ma wpływ na pracę silnika, jeśli gaźnik nie został przestrojony (tu nie wystarczy wymiana dyszy głównej).
    Na początek zacznij od sprawdzenia długości iskry lub ew. wymiany cewki WN.
  • #9
    toko133
    Level 8  
    Dobra dzięki ;)