Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo XC70 D5 2009 - nie zapala

ikonoklasta 18 Mar 2015 10:44 1317 5
  • #1 18 Mar 2015 10:44
    ikonoklasta
    Poziom 2  

    Witam!

    Nakreślę problem: Auto jeździ bez zarzutu oprócz tego, że czasem po zgaszeniu silnika nie chce odpalić, kręci rozrusznikiem i nie zapala. Sytuacja powtarza się co kilka miesięcy, najczęsciej auto się naprawiało samo, po tym jak postało dobę czy dwie. Serwisy Volvo juz 2-krotnie wymienily w samochodzie pompę raz na orginalną, drugi raz ze względu na podejrzenie, że wszystkie te pompy volvo sa trefne załozyliśmy pasującą pompę od starej renówki. Już myslałem, że wszystko będzie dobrze, ale ponownie ta sama historia i ten sam problem. 2-krotnie w trakcie eksploatacji samochód zgasł podczas jazdy i nie chciał odpalić np po przejechaniu 1300 km z alp tuż przed domem ostatnie kilkaset metrów musiałem go sholować, a wieczorem zapalił normalnie. Komputer na poczatku nie pokazywał żadnych błędów (komputer w serwisie volvo) a przy ostatniej wymianie pompy która podobno nie dzialała pokazywał błąd czujnika pozycji lewarka zmiany biegów (automat). Sytuacja jest dla mnie dziwna bo akurat zmiana skrzyni w inną pozycję uniemozliwa zapalenie, ale rozrusznik wtedy nie kręci. Może ktoś miał podobny problem bo na forach identycznego nie znalazłem i jakoś mi sie nie chce wierzyć, że 3-cia pompa siadła w samochodzie. PZU nie chce mie już holować z asistance.... ;-)

    0 5
  • #2 18 Mar 2015 11:36
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    Może przewód masowy (na np. wspomnianej skrzyni) jest luźny albo zaśniedziały.

    0
  • #3 18 Mar 2015 11:51
    ikonoklasta
    Poziom 2  

    To możliwe i będzie sprawdzone, generalnie jednak nie mam jednak przekonania czy rozwiązanie chwilowego problemu z błędem któregos czujnika pozycji lewarka rozwiąże problem z zapalaniem samochodu i będzie to trudne do weryfikacji tym bardziej, ze problemy które opisywałem pojawiają się ze zmienna częstotliwością i czasem przez parę miesięcy samochód jezdzi bez zarzutu. Obecnie samochód jest w serwisie i nawet jak się skończy kolejną wymianą pompy to też nie wiem czy to na dłużej pomoże. Szukam doświadczeń kogoś kto tak miał przy podobnym samochodzie. Problem jest irytujący o tyle, że serwis bez trudu może oznajmić, że usunął usterkę, pomimo iż nic nie zrobił, bo mam już teraz świadomość, że zwykle znikała ona samoczynnie. Odłączanie klemy czy kasowanie błędów o ile info z serwisów były wiarygodne nic nie dawały.

    0
  • #4 18 Mar 2015 14:43
    vag_padło
    Poziom 14  

    a czy pompy były zakładane nowe ? mogłbyś podać numer którejs z tych pomp , ?

    0
  • #5 18 Mar 2015 18:36
    kortyleski
    Poziom 41  

    Trzeba sprawdzić czego mu brakuje jak nie odpala. Jak już zgaśnie to popróbuj odpalenia z plaka. Opisz efekty.

    0
  Szukaj w 5mln produktów