Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Almera N16 1.8 2005 - Pije olej, świece czarne....

18 Mar 2015 11:49 12165 37
  • Poziom 18  
    Witam serdecznie,
    Nadmienię, że w tym dziale piszę pierwszy raz tak więc proszę o zrozumienie:-)

    Samochód Nissan Almera N16 rok prod. 2005 wersja ok 115 konna benzyna.
    Problem polega na tym, że na początku gdy był zimny strasznie kopcił na biało / biało niebiesko, po zagrzaniu wszystko było w porządku, niestety brał wtedy jakieś 4 l oleju przy ok. 500km jazdy.

    Teraz bierze tak samo, lecz kopci cały czas, nie pali na drugą święcę, ponieważ świeca po chwili jest zalana chyba olejem ( czarna ) Podczas odpalenia trzęsie silnikiem zapewne dlatego, że nie pali na jedną świecę. Wygląda na to tak jakby benzyna mieszała się z olejem.

    Co może być tego przyczyną ?

    Świece zostały wymienione oraz wtryski paliwa... to zostało sprawdzone...
    Jestem skłonny wyremontować silnik, ponieważ boję się że jak zakupie inny będzie miał podobne objawy po jakimś czasie, podobno nissany tak mają.

    Przebieg samochodu ok. 128 tys.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 16  
    Zmierz ciśnienie sprężania inaczej mówiąc kompresję wraz z próba olejową i Ci wyjdzie. Może albo na pewno pierścienie, oby nie cylinder bo wtedy czarna du....dziura chciałem napisać
  • Poziom 30  
    Tak sie sklada ze w tych silnikach przy zalaniu niewlasciwego oleju po jakims czasie dzieje sie tak jak u ciebie. Jest to efektem niewlasciwej wspolpracy pomiedzy cylindrem a pierscieniem, pierscien zaczyna przywierac do cylindra w efekcie peka lub niszczy gladz cylindra. Pomiar cisnienia to czysta formalnosc bo rozebranie silnika i tak bedzie konieczne. I tu jest pytanie o ekonomie. Jesli bedzie trzeba robic szlif cylindrow a moze sie okazac ze trzeba bedzie tulejowac blok to jest koszt z robocizna kilka tys zl. Silnik kupisz za okolo 2000. Samo planowanie glowicy, szlif zaworow i uszczelki to okolo 1000, a gdzie naprawa cylindrow, a grzechem bylo by przy takim remoncie nie zrobic walu i panewek nie wspominan o lancuchu bo one tez sa wadliwe i wypadalo by wymienic. Jeszcze kolo zmiennej fazy. Albo gruby remont albo szybka przekladka i jedziesz dalej
  • Poziom 22  
    Te silniki miały wadliwe pierścienie tłokowe, czasami pomaga wymiana pierścieni tłokowych, trzeba jednak silnik rozebrac i zweryfikować:
    http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-a...i-moga-byc-problemy-Nissan-18-16V-QG18DE.html
    http://moto.wp.pl/kat,23681,page,2,title,Niss...yruszaj-bez-oleju,wid,12674228,wiadomosc.html
    W sieci jest dużo materiałów na ten temat, była nawet akcja serwisowa dotycząca tego silnika
  • Poziom 43  
    Spróbuj wlać LiquyMoly Mos2 10w-40 i Ceratec LiquyMoly. Jeśli nie są popękane pierścienie można sie mile zdziwić.
  • Poziom 18  
    Cytat:
    LiquyMoly Mos2 10w-40


    2 tygodnie temu właśnie go zastosowałem i nic nie pomogło, nawet była próba z różnymi olejami i nic.

    Co do kosztów naprawy, mam dobrego mechanika, który wykona to po kosztach jeśli mu pomogę, ale nie o to w tym wszystkim chodzi, kupując silnik który i tak jest wadliwy narażę się na dodatkowe koszty po jakimś czasie a tutaj mam pewność, że jak wyremontuje silnik, to będzie działał przynajmniej kolejne 130tys. :-)

    Fakt faktem poprzedni właściciel zły olej wlewał do tego silnika....i od tej pory zaczęły się dziać różne dziwne rzeczy..... od poniedziałku zaczynam jego remont to dam znać dokładnie jak to wszystko wygląda.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Szykuje koło. 6000 zł... Po pomiarach raczej na pewno wał poprosi o szlif...
  • Poziom 18  
    Witam wszystkich zainteresowanych,
    właśnie jestem po remoncie silnika, budżet wraz z robocizną 2000zł +/- 100zł po znajomości, standardowo jak się dowiedziałem remont w granicach 3000zł.

    Almera dopiero po przejechaniu 400km i na tą chwilę stan oleju ten sam, nie kopci ładnie pracuje. Powodem usterki były zapieczone pierścienie oraz uszkodzone zawory głowicy ok 8szt ( przepalone ) ( zostały wymienione ) samochód działa.
  • Poziom 18  
    Witam ponownie,
    Niestety moja radość nie trwała zbyt długo. Po przejechaniu ok 700km zaczęła kopcić ponownie. Tym razem wydaje mi się, że na biało, w mniejszym stopniu niż wcześniej ale kopci. Jak jest zimna bardziej, jak jest rozgrzany silnik mniej.

    Po rozgrzaniu silnika, gdy wsadzę palec do rury wydechowej, jest cały czarny.
    Nie wiem czy coś ma z tym wspólnego, ale pojawił mi się błąd po podłączeniu pod komputer " błąd nieznany 0340".

    Macie jakieś dalsze rady? już tyle zainwestowałem w almerkę, że nie warto się poddawać :|
  • Poziom 18  
    Czy jeśli dobrze rozumiem, jeśli czujnik położenia wału jest uszkodzony może powodować kopcenie na biało? Wcześniej czułem olej w spalinach, teraz mam wrażenie, że czuje paliwo.
  • Poziom 43  
    A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory.
    I co zrobiłeś w ramach remontu?
  • Poziom 18  
    Cytat:
    A co ty na gazie jeździsz czy co? Że ci wypala zawory.


    Kupiłem ten samochód od znajomego, wypalone zawory odziedziczyłem po nim :D

    W ramach remontu:
    - Planowanie głowicy wraz z wymianą zaworów.
    - Wymiana pierścieni tłokowych
    - wymiana uszczelki pod głowicą, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego itd.
    - wymiana simering-ów pokrywy dekla zaworów.
    - wymiana uszczelniacza wału korbowego
    - Wymiana napinacza.
    - Rozrząd

    Z cylindrami nie było żadnych problemów, pomimo wielkich przygód z Almerą, cylindry w idealnym stanie, w przeciwnym wypadku nie podjąłbym się dalszego remontu z racji kosztów. Nie był wymieniany Łańcuch rozrządu z racji jego dobrego stanu.

    Wiem, że z pewnością mam jeszcze do wymiany czujnik położenia wału bo wyskoczył mi błąd i parę razy samochód mi zgasł w najmniej oczekiwanym momencie.

    Martwi mnie tylko to kopcenie na biało, które na tą chwilę nie wiem czym może być spowodowane. Czy czujnik ma na to wpływ albo sonda lambda?
  • Poziom 30  
    martiv napisał:
    Witam wszystkich zainteresowanych,
    właśnie jestem po remoncie silnika, budżet wraz z robocizną 2000zł +/- 100zł po znajomości, standardowo jak się dowiedziałem remont w granicach 3000zł.

    Almera dopiero po przejechaniu 400km i na tą chwilę stan oleju ten sam, nie kopci ładnie pracuje. Powodem usterki były zapieczone pierścienie oraz uszkodzone zawory głowicy ok 8szt ( przepalone ) ( zostały wymienione ) samochód działa.

    Skoro robił to wszystko to i uszczelniacze nowe założył. Śmierdzi paliwem ze spalin, nie olejem.
  • Poziom 18  
    Tak uszczelniacze też robił. Fakt faktem, śmierdzi paliwem nie olejem. Wcześniej olejem śmierdziało i dym był biało niebieski czy coś w tym stylu teraz tylko biały.
  • Poziom 30  
    Tak się składa że użytkuje Właśnie primere z tym samym silnikem i czujnika położenia walu ani walka bym nie winil, a to dlatego, że primere kupiłem jako uszkodzona, nie zapalala wcale. Próbowała, prychala ale nic z tego. Zmieniłem czujnik walka na uzywke ale oryginał bo zanim to auto trafiło do mnie ktoś zmienił juz czujnik na nowy ale azjatycki i się poddał. Jeśli byłby uszkodzony któryś czujnik mogła by wcale nie zapalac ale można to łatwo zweryfikować, bo czujnik wału jest identyczny jak walka, wiec wystarczy je tylko zamienić. U mnie był uszkodzony czujnik walka i nie paliła, jeśli zamienisz miejscami i przestanie palić to będziesz miał przyczynę. Czujnik wału jest z tyłu nad miska olejową
  • Poziom 18  
    Ale jeśli będzie uszkodzony np. czujnik wałka korbowego, to może doprowadzić do nieprawidłowej pracy tłoków, niewłaściwego dawkowania paliwa a tym samym zwiększenie domieszki paliwa, co może spowodować nie spalanie całej dawki w efekcie palenie na biało? trochę namieszałem, ale próbuje zrozumieć zasadę tych czujników i zrozumieć, czemu czuje paliwo z rury wydechowej.

    Gdyby był uszkodzony czujnik wałka rozrządu, to zapewne by nie odpalił w ogóle, a samochód pali, lecz wyrywkowo zdarzy mu się zgasić podczas jazdy.

    Wnioskuje z informacji jakie czytam, że uszkodzeniu mógł ulec Czujnik Wału Korbowego... sprawdzę w poniedziałek i dam znać.

    PS. A czy taką zamianę czujnika w celach diagnostycznych jestem w stanie sam wykonać ? Czy to wiąże się tylko z wykręceniem czujników i przełożeniem?
  • Poziom 30  
    Zamiana czujników miejscami to kilka minut, jednak nie sądzę aby czujnik mógł być za to odpowiedzialny. Komputer dostaje sygnał z czujnika wału o jego położeniu, porównuje to z czujnikiem walka rozrządu, sprawdza jakie są obroty, dostosowuje ustawienie walka rozrządu ( zmienna faza) do tego cała masa innych parametrów i powstaje cykl pracy. Ułamki sekund, jednak ciężko uruchomić silnik, jeśli jeden z tych dwóch czujników przestanie przekazywać sygnal, komputer glupieje i najczęściej kończy się to nieudaną próbą odpalenia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wymianę czujników możesz wykonać sam. Klucz nasadowy 10mm
  • Poziom 18  
    w takim razie jeśli czujniki są sprawne, to czemu zdarzyło się w mniej oczekiwanym momencie, że silnik zgasł np. co było dla mnie bardzo groźne, podczas opuszczania skrzyżowania zgasł i nie odpalił w ogóle. Dopiero po paru minutach kręcenia / odczekaniu odpalił jakby nigdy nic.

    A czy kopcenie na biało ma coś w z tym wspólnego to już sam nie wiem, czy jedna usterka jest czy dwie w jednym? :|

    Ta almera ma naprawdę bardzo dużo zagadkowych usterek. Gdyby nie to, że miło się ją prowadzi i dobrze trzyma się drogi to bym ją już dawno sprzedał :D ah ten sentyment.
  • Poziom 18  
    Witam ponownie,
    Dzisiaj zauważyłem, że gdy odpalam samochód na zimnym i go zostawię pracuje prawidłowo, obroty ok 900obr/min, ale gdy odpalę i dodam mu gaz, nagle spadają obroty do 0 i gaśnie. Ponowne odpalenie udaje się dopiero po kilkunastu kręceniach.

    Czy nie jest to czasem wina pompy paliwa? Nie wiem czy to jest normalne, ale nie zawsze po przekręceniu słychać ją ( tzn. pompowanie paliwa przed odpaleniem ) gdy usłyszę ten dźwięk nie za każdym razem, samochód odpala jakby nigdy nic.
  • Poziom 16  
    sprawdź przekaźnik pompy paliwa
  • Poziom 18  
    jofa-j1 napisał:
    sprawdź przekaźnik pompy paliwa


    Dobra czas zabrać się porządnie za tą usterkę. Gdzie znajdę przekaźnik pompy paliwa w Almerze? Ostatnio dymi jeszcze bardziej, tak jak by dostawał za bogatą mieszankę paliwową...
  • Poziom 30  
    Nie bardzo rozumiem co ma przekaźnik do tego ze dymi.
  • Poziom 30  
    Pisles ze pierścienie były winne całej sytuacji i zostały one zmienione. Nie wspomniałeś jednak czy cokolwiek było robione z tlokami.
  • Poziom 18  
    Jak sprawdzić czujnik położenia wału? zakupiłem dzisiaj czujnik i na nim w ogóle almerka nie odpala, a na starym odpala... Jak sprawdzić czujnik czy jest sprawny ? czy można zmierzyć jego oporność?
  • Poziom 18  
    martiv napisał:
    czy można zmierzyć jego oporność?
    Tak
  • Poziom 18  
    Cytat:
    Tak


    jakie są prawidłowe wartości takiego czujnika ?