Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mondeo mk3 tdci - przekladka ze 115 na 130

18 Mar 2015 21:19 3579 14
  • Poziom 30  
    Mondeo mk3 2005 115 km z silnikiem w złej kondycji. Padnięta pompa plus wtryski, do tego chyba wypalony zawór, bierze olej i ogólnie z ekonomicznego punktu widzenia nie zbyt opłacalny temat. Jest możliwość włożenia mocniejszego silnika 130 km. Silnik jest jeszcze w aucie , odpala na dotyk, pracuje ładnie. Wszystkie części do przekładki dostępne. Mechanicznie nie ma tam żadnych niespodzianek, bo wszystko pasuje. Martwi mnie elektronika czyli to co powinienem przełożyć. Jeśli przełożę sam sterownik wtrysku to czy będzie współpracował z ecu? Czy też mam przełożyć ecu z immo , a jak i ecu to czy moduł elektroniki pokładowej? Nie robiłem tego nigdy z powodu braku takiej potrzeby.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 36  
    Poszukaj właściwego silnika
  • Poziom 30  
    bardzo pomocna odpowiedz ale niestety nie o to pytam
  • Poziom 27  
    To są w zasadzie identyczne silniki, różnica była przed i po lifcie w 2003 roku (przed liftem długie wtryski, po lifcie krótkie). Jeżeli chcesz mieć przełożony silnik nadal o mocy 115KM i zero problemów z elektroniką - to zostaw stary PCM (+ ewentualnie IDM jeżeli jest oddzielny) ze starym softem, trzeba jedynie wpisać kody wtrysków z nowego silnika. Jeżeli wtryski dają się przełożyć (obydwa długie lub obydwa krótkie) to wybierz te lepsze (myślę nie tylko o przelewach, ale także o końcówkach rozpylaczy). Ale pisałeś, że stare skatowane...
    Jeżeli zostaje stary PCM, nie zajmujesz się immo. Jeżeli zmieniasz na nowe, trzeba kodować. Jest pytanie, czy w obu autach jest Delphi dwumodułowe (oddzielny IDM, czyli sterownik wtrysku), czy zintegrowane PCM. Nie wiem niestety, czy można przełożyć sam IDM jeżeli jest oddzielny.

    Modułu komfortu bym nie w ogóle nie dotykał, sądzę, że auta mają różne wyposażenie i przy zamianie zrobi się kociokwik...
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 30  
    Dzięki za informacje. Dawca jest z 2002 wiec mogą być długie wtryski, ale sprawdzę to. A jak wiązka? Wszystkie czujniki są takie same?
  • Poziom 27  
    szymon198312 napisał:
    A jak wiązka? Wszystkie czujniki są takie same?
    Nie znam za dobrze Mondeo czy była i kiedy zmiana z dwumodułowej elektroniki na jednomodułową.
    Jeżeli w obu jest dwumodułowa lub jednomodułowa - to można przekładać moduły, ale masz zabawę z immo (kluczyki lub kodowanie itd).

    Na 100% w Mondeo 2002 masz długie wtryski, mogą pracować na sterowniku 2005, wpisz tylko kody.
    Natomiast czy sterownik 2005 zaakceptuje bezproblemowo soft 130 KM - tego nie wiem.

    Wszystkie istniejące czujniki są identyczne - i w układzie paliwowym i na silniku, ale sprawdź czy EGR w 2005 roku ma czujnik położenia. W Mondeo 2002 nie ma tego czujnika, wiec może cię czekać przekładanie EGR z prawdopodobnie innym orurowaniem. To może być upierdliwe (chłodnica wodna itd., itd.).

    Ja sam mam w Transicie silnik z Mondeo 115KM 2003 sprzed liftu (czyli taki jak ten twój dawca) i na osprzęcie Transita osiąga 132 KM (nominalnie Transit ma 125KM). Transit miał aż do 2006 r długie wtryski.
  • Poziom 30  
    Podsumuje, że zasadniczo powinienem przełożyc tylko silnik, zakodować wtryski i powinno latać, chyba że nie zadziała to wtedy programowanie immo itd?
  • Poziom 27  
    Na 100% nic z immo nie będziesz musiał robić jeżeli wrzucisz inny kpl silnik z pompą i wtryskami, ale elektronika zostanie stara, a tylko wpiszesz kody wtryskiwaczy. Pompa tdci nie ma sterownika, zawór IMV to proste elektromagnetyczne urządzenie i nie wymagają żadnego kodowania. To najprostsze z możliwych rozwiązań.
    Możliwy mały kłopot z EGR-em, o czym pisałem.

    Problem powstanie, jeżeli zaczniesz walczyć o 130 KM przekładając starą elektronikę.
    Może można wpisać soft 130 KM do modelu 2005 - ale tego nie wiem.

    Czy w modelu 2005 masz sterowanie turbiną VTG jeszcze podciśnieniowe? Bo jeśli jest już elektryczne, to jest to kolejna sprawa do obejścia. Najprościej przełożyć kolektor z turbiną z 2005 do 2002.
  • Poziom 30  
    Sterowanie turbiny jest raczej podciśnieniowe.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    No to chyba już prawie wszystko jasne jest - oprócz okablowania EGR-a.
  • Poziom 30  
    Ok, jutro zabiorę się za przekładkę i sprawdzę egr. Dzięki za pomoc
  • Poziom 2  
    Sprawdźcie sterowniki bo bzdury piszecie. Inne sterowniki, wtyczki, inny układ pinów. Nie zamienia się przedlifta na po i odwrotnie bo to się nie opłaca, taniej wyjdzie kupić drugie auto, bo trzeba robić całą instalację auta na tą samą co silnik. Niech się wypowie ten który przekładał bo teoretycznie jest to do zrobienia ale w praktyce wychodzą cyrki i to nie jest tylko różnicą wtrysków i turbo ale i sterownika silnika którego się nie wymieni bo inna wtyczka, skrzynka bezpieczników, przekaźników jest inna także powodzenia.
  • Poziom 27  
    mayday32 napisał:
    Sprawdźcie sterowniki bo bzdury piszecie. Inne sterowniki, wtyczki, inny układ pinów. Nie zamienia się przedlifta na po i odwrotnie bo to się nie opłaca, taniej wyjdzie kupić drugie auto, bo trzeba robić całą instalację auta na tą samą co silnik. Niech się wypowie ten który przekładał bo teoretycznie jest to do zrobienia ale w praktyce wychodzą cyrki i to nie jest tylko różnicą wtrysków i turbo ale i sterownika silnika którego się nie wymieni bo inna wtyczka, skrzynka bezpieczników, przekaźników jest inna także powodzenia.
    Kolego, o czym ty piszesz? Ja pisałem o wymianie samego słupka silnika Puma 2,0 tdci, który różni się od przedliftowego jedynie inną głowicą pod dłuższe wtryski. Ma nadal ten sam układ wtryskowy Delphi. Wymieniając starszy na nowszy wprowadza się do układu wtryskowego inne wtryskiwacze, więc tylko tu jest (mały) problem - z wprowadzeniem ich kodów i pytaniem jak będą się zachowywać ze starym przedliftowym softem. Praktyka pokazuje jednak, że układ wtryskowy pracuje poprawnie, osiągi są podobne, silnik pracuje bardzo dobrze.
    Nic nie pisałem o zmianie wiązek, wtyków, PCM i innych dupereli osprzętu. Pisałem o samej mechanice (słupku), a w elektryce podłączeniu tych samych wtyków wtryskiwaczy i nic więcej. Całą resztę osprzętu przekłada się ze starego silnika. Instalacji elektrycznej się w ogóle nie dotyka.

    Piszesz prawdopodobnie o silniku 2,0 tdci w Mondeo po 2006 roku, kiedy to do Mondeo zaczęto montować nie silnik rodziny Puma konstrukcji Forda (ZSD), ale silnik zupełnie inny, konstrukcji PSD (DW). Ich identyczne oznaczenie 2,0 tdci jest faktycznie mylące.

    Pzdr.
  • Poziom 11  
    Witam
    Czyli jeżeli mam mondeo 2.0 tdci z długimi wtryskami to spokojnie moge założyć silnik z krótkimi wtryskami ? Obydwa układy delphi. Tylko kodowanie wtryskiwaczy ?
    Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    lopat84 napisał:
    Witam
    Czyli jeżeli mam mondeo 2.0 tdci z długimi wtryskami to spokojnie moge założyć silnik z krótkimi wtryskami ? Obydwa układy delphi. Tylko kodowanie wtryskiwaczy ?
    Pozdrawiam
    Nie, jeżeli masz silnik z długimi wtryskiwaczami, musisz włożyć długie, jeżeli z krótkimi, to krótkie. I w zasadzie powinno się wkładać takie same, oprogramowanie w PCM (soft) masz zoptymalizowane pod konkretne wtryski.
    Z tym, że założenie z innym oznaczeniem nie powoduje dramatycznych skutków, natomiast założenie wtrysków o złej długości rozpylacza to już duże ryzyko - od możliwości wystąpienia nierównej pracy silnika i spalania stukowego po możliwość uszkodzenia tłoków.