Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Re: Astra G 1.7 dti - Nie pali kontrolka ladowania

18 Mar 2015 21:33 1455 17
  • Level 9  
    Witam mam problem w astrze g 1.7 dti nie chce sie zapalic kontrolka ladowania zamruga dopiero gdy odpalam auto jak rozrusznik zaczyna krecic.Ładowanie jest na poziomie 13.9 na swiatlach i radiu poprawilem wszystkie luty w alternatorze przed poprawieniem lutow bylo tak ze na cieplym silniku na wolnych obrotach lubila za mrugac i skakaly obroty silnika.Potem znow w czasie jazdy bylo od czasu do czasu za mrugala.No i przed moja naprawa bylo jeszcze tak ze nie chciala zaswiecic ale to nieraz jak np przyjechalem do domu gasze go chce odpalic a ona nie siweci wyciagam kluczyk jeszcze raz prubuje i swieci.Dodam ze stacyjka byla wymieniona nie orginalny kluczyk.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 29  
    Naprawiam alternator,rozruszniki,prostowniki.
    I z tym wymiękłeś? Ze zwykłym Hitachi, jaki siedział nawet w Nissanach?
  • User removed account  
  • Level 9  
    Wirnik ma oporności,płytka tez ,każda dioda sprawdzona cały czas ładuje, tylko czemu kontrolka nie świeci a alternatory naprawiam jak mam czas tu siedzi cos w aucie,jutro zobacze czy zaświeci mi żarowka jak podłącze do alternatora tam gdzie jest gniazdo od regulatora i do masy jak zaświeci to coś na 100% w aucie.
  • Level 29  
    opek34 wrote:
    Uszkodzona elektronika regulatora lub zużyte szczotki w altku. Możliwe też uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia w wirniku.

    Widziałeś kiedy zużyte szczotki w Hitachi? Powiedz prawdę, widziałeś? Alternatory zrobiły pół miliona kilometrów a szczotki zużyte może w 1/4.....
    Widziałeś tam kiedy uszkodzone uzwojenie na wirniku? I nawet mógł puścić simnering z tyłu na pompie vacum i nic takiego się nie stało.
  • User removed account  
  • Level 9  
    Dodam ze szczotki maja jeszcze ta dziurke do blokowania a komutator jest w bardzo dobrym stanie poprzedniwlasciciel musial juz wymieniac plytke i i kompletny regulator ze szczotkami

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Dodam ze szczotki maja jeszcze ta dziurke do blokowania a komutator jest w bardzo dobrym stanie poprzedniwlasciciel musial juz wymieniac plytke i i kompletny regulator ze szczotkami
  • Level 29  
    opek34 wrote:
    Wszystko ma prawo się popsuć. I nie ważne czy to Hitachi czy "nie Hitachi".

    Nie masz żadnej praktyki, bo praktyk powie " w tym typie to się nie psuje".Jesteś zwykłym teoretykiem który nigdy w życiu nie miał śrubokręta w dłoni.
  • User removed account  
  • Level 29  
    Dobra, a teraz do rzeczy- jak się zachowuje wspomaganie? Działa, przerywa, kierownica jest twarda do czasu aż nie przygazujesz? Pytam nie nie kozery, bo działanie wspomagania w tym modelu zależne jest od tego, jak się zachowuje lampka ładowania.
  • Level 9  
    Wspomaganie działa.
  • User removed account  
  • Level 7  
    Ale to chyba dobrze, że nie świeci. To znaczy, że ładuje. Problem dlaczego mruga. Dobrze jakbyś zmierzył napięcie w chwili mrugnięcia. To pewnie wzbudzenie gdzieś wypada momentami. A że skaczą obroty to potwierdza.
  • Level 43  
    wolne_miasto wrote:
    Ale to chyba dobrze, że nie świeci.

    Nie dobrze bo ma świecić na włączonym zapłonie a nie świeci. Czytaj całość ze zrozumieniem.
  • Level 9  
    Dzis miałem tak że przekręcam kluczykiem na zaplon i świeci.A potem juz nie chciła zaświecic.Chyba bede musiał wyciągnąć licznik i poprawic zimne luty.
  • Level 7  
    To trzeba sprawdzić przewód wzbudzenia od alternatora do zegarów.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Kolego, pierwsze co, to wymień żaróweczkę/kontrolkę. Być może drucik wolframowy się urwał i raz jest wzbudzenie raz nie.

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Zwróć uwagę jeszcze na moc żaróweczki. Powinna mieć 2W chyba nie mniej.
  • Level 9  
    Dziś wyciągłem wtyczke od wzbudzenia przy alternatorze.Włorzylem tam kawałek przewodu do wtyczki i do klemy minusowej akumulatora kontrolka świeci.A co do licznika tam nie ma zarówek tylko dioda czy coś podobnego przylutowane na stałe.Licznik i przewód od wzbudzenia już wykluczone.Wina altrenatora a mianowice regulatora nie łączy.
  • Level 43  
    Aż dziwię się że potraficie takie cuda wypisywać o tej sytuacji.
    Toteż nie dziwię się że naprawa na chybił trafił , to hitachi .