Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
AdexAdex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Still R70-16 7031 - Wzbudzenie generatora w Still R70-16.

19 Mar 2015 10:16 2694 1
  • Poziom 11  
    Remontuję dla siebie wózek Still R70-16 z 94roku i mam pewien problem z prądem wzbudzenia generatora. Po wciśnięciu przycisku kierunku jazdy prąd na wzbudniku generatora dochodzi tylko do 3,1A, a powinien dochodzić do kilkunastu A. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, w jaki sposób płyta sterownika podaje na płytę mocy informację o prądzie wzbudzenia i biegunowości? Obie płyty spina wtyczka która ma tylko 6pinów + dodatkowa wtyczka 2 piny.
    Wymieniałem potencjometr gazu na nieoryginalny z escorta- obudowa jest taka sama, wartości minimalne różne. Z obserwacji wynika, że z potencjometru do sterownika powinien dochodzić sygnał 0-6V. Powyżej 6V silnik jazdy się zatrzymuje.
    Czy niedziałający czujnik obrotów na osi silnika jazdy może powodować, że prąd na wzbudniku generatora jest ograniczany?
    Kolejne pytanie: Czy na stojan silnika jazdy prąd powinien być podawany cały czas? Nawet bez załączania jazdy prąd na stojan podawany jest cały czas powyżej 10A.
  • AdexAdex
  • Poziom 11  
    Trochę popracowałem nad moim wózkiem i dla osób które miały by podobne problemy podsuwam odpowiedzi:
    prąd wzbudzenia generatora jest proporcjonalny do obrotów diesla i wysterowania potencjometru. Gdy potencjometr jest naciśnięty zbyt mocno, a obroty diesla są za małe, to silnik elektryczny zwolni i będzie wrażenie, że się zatrzymuje.
    Potencjometr podaje napięcie do 10V (dokładnie ma podawane 10,8V). Aby wszystko działało tak jak powinno, trzeba zestroić wysterowanie potencjometru z obrotami diesla. W tym wózku sterowanie diesla jest mechaniczne za pomocą cięgna i trzeba się trochę pobawić, aby to zrobić.
    Jeśli chodzi o czujnik obrotów to jest to czujnik tachometryczny i na wyjściu daje napięcie proporcjonalne do prędkości obrotowej (7km/h to jakieś 5V, 20km/h to ok 15V). Podczas rozpędzania prąd wzbudzenia generatora jest większy niż po osiągnięciu żądanej prędkości, więc ten czujnik musi być sprawny.