Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Still R70-16 7031 - Wzbudzenie generatora w Still R70-16.

tomaszeg 19 Mar 2015 10:16 3597 1
  • #1
    tomaszeg
    Level 11  
    Remontuję dla siebie wózek Still R70-16 z 94roku i mam pewien problem z prądem wzbudzenia generatora. Po wciśnięciu przycisku kierunku jazdy prąd na wzbudniku generatora dochodzi tylko do 3,1A, a powinien dochodzić do kilkunastu A. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, w jaki sposób płyta sterownika podaje na płytę mocy informację o prądzie wzbudzenia i biegunowości? Obie płyty spina wtyczka która ma tylko 6pinów + dodatkowa wtyczka 2 piny.
    Wymieniałem potencjometr gazu na nieoryginalny z escorta- obudowa jest taka sama, wartości minimalne różne. Z obserwacji wynika, że z potencjometru do sterownika powinien dochodzić sygnał 0-6V. Powyżej 6V silnik jazdy się zatrzymuje.
    Czy niedziałający czujnik obrotów na osi silnika jazdy może powodować, że prąd na wzbudniku generatora jest ograniczany?
    Kolejne pytanie: Czy na stojan silnika jazdy prąd powinien być podawany cały czas? Nawet bez załączania jazdy prąd na stojan podawany jest cały czas powyżej 10A.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    tomaszeg
    Level 11  
    Trochę popracowałem nad moim wózkiem i dla osób które miały by podobne problemy podsuwam odpowiedzi:
    prąd wzbudzenia generatora jest proporcjonalny do obrotów diesla i wysterowania potencjometru. Gdy potencjometr jest naciśnięty zbyt mocno, a obroty diesla są za małe, to silnik elektryczny zwolni i będzie wrażenie, że się zatrzymuje.
    Potencjometr podaje napięcie do 10V (dokładnie ma podawane 10,8V). Aby wszystko działało tak jak powinno, trzeba zestroić wysterowanie potencjometru z obrotami diesla. W tym wózku sterowanie diesla jest mechaniczne za pomocą cięgna i trzeba się trochę pobawić, aby to zrobić.
    Jeśli chodzi o czujnik obrotów to jest to czujnik tachometryczny i na wyjściu daje napięcie proporcjonalne do prędkości obrotowej (7km/h to jakieś 5V, 20km/h to ok 15V). Podczas rozpędzania prąd wzbudzenia generatora jest większy niż po osiągnięciu żądanej prędkości, więc ten czujnik musi być sprawny.