Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

a3 8l - cieknie paliwo z jednej sekcji pompy wtryskowej

greeduz 19 Mar 2015 11:24 3741 25
  • #1 19 Mar 2015 11:24
    greeduz
    Poziom 9  

    Witam mam taki problem że kapie mi paliwo przy jednej z czterech sekcji prawdopodobnie muszę wymienić podkładkę miedzianą tylko nie mogę nigdzie takiej dostać, ponieważ ona nie jest gładka tylko taka toczona z jednej strony wystaje z drugiej ma wtoczenie do środka i teraz moje pytanie czy mogę ta miedzianą podkładkę zastąpić gładką ? oraz jak nazywa się fachowo ten zawór co jest przykręcany z ta podkładką do tej sekcji i czy idzie takie coś kupić jakby ten króciec czy zawór był uszkodzony ?

    0 25
  • #2 19 Mar 2015 11:26
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Zrób zdjęcie tego elementu o który Ci chodzi, bo tam nie ma zaworów z podkładkami miedziany, podkładki mają tylko króćce wkręcone z tyłu do rozdzielacza pompy, a wycieki zdarzają się często z pod rozdzielacza albo zaślepki pod czujnik zegarowy z tyłu rozdzielacza gdzie jest o-ring uszczelniający.

    0
  • #3 19 Mar 2015 11:45
    greeduz
    Poziom 9  

    ok to są zdjęcia zapożyczone ale chodzi mi właśnie o ten element jak fachowo się nazywa bo nie mogę nigdzie znaleźć oraz o ta podkładkę on ma na tym foto gładką ja mam taką wytłoczoną z jednej strony do środka z drugiej na zewnątrz a3 8l - cieknie paliwo z jednej sekcji pompy wtryskowej a3 8l - cieknie paliwo z jednej sekcji pompy wtryskowej

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha silnik to 1,9TDi

    0
  • #4 19 Mar 2015 11:53
    polonez15
    Poziom 32  

    Zestaw naprawczy pompy ma tam zwykłe gładkie podkładki.

    0
  • #5 19 Mar 2015 11:57
    greeduz
    Poziom 9  

    czyli mogę zastąpić gładkimi ? a jak ten element się nazywa (króciec zawór czy jak?) i czy można kupić w razie uszkodzenia ?

    0
  • #6 19 Mar 2015 19:49
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Króciec, sprawdź czy to na pewno z pod niego, bo idę o zakład że to nie jest miejsce wycieku.

    Ropa leci z tego dolnego bliżej bloku?

    0
  • #7 19 Mar 2015 20:18
    greeduz
    Poziom 9  

    wyczyściłem dokładnie pompę i okazało się że ciecze z miejsca zaznaczonego zieloną strzałką tak więcej nigdzie, obejrzałem dokładnie tak więc pozostaje mi do wymiany uszczelka nr8 na rysunku, chciałbym się dowiedzieć czy jak odkręcę tą śrubę nr7z rysunku i wymienię uszczelkę to nie pogrzebie czegoś w ustawieniach pompy tzn nie będzie potrzeba go regulować ustawiać ? jak się nazywa fachowo ta śruba nr7 w którą wkręcona jest jeszcze mniejsza,której nie będę ruszał ? potrzebne mi to bo nie wiem nawet jak mam szukać tej uszczelki w necie jest dużo a nie chce kupować całego zestawu a3 8l - cieknie paliwo z jednej sekcji pompy wtryskowej a3 8l - cieknie paliwo z jednej sekcji pompy wtryskowej

    0
  • #8 19 Mar 2015 20:23
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Widzisz, miałem racje .

    Proponuje Ci zlecić usługę uszczelnienia pompy, bo musisz wymienić wszystkie, i powiem Ci więcej, gwarantuje Ci że musiałeś zalać bio paliwo albo nafte lotniczą, a ten wyciek to dopiero początek.

    Samego o-ringu na tą śrubę nie kupisz, one są w zestawach.

    Szukaj na alledrogo uszczelek do pompy vp37 EDC.

    0
  • #9 19 Mar 2015 20:39
    greeduz
    Poziom 9  

    ja jednak w celu ekonomicznym zmuszony jestem wymienić tylko tą jedną uszczelkę :( jak nie znajdę jednej to kupię zestaw ale wymienię tylko jedną

    0
  • #10 19 Mar 2015 21:09
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Pozorna ekonomia, bo wyjęcie pompy jest nieuniknione, ta duża śruba z małą na klucz 13 rzadko daje się na aucie wykręcić, do tego króćce do wtrysków tez będziesz musiał usunąć, a jak przyjdzie Ci uszczelniać całą pompę to i tak komplet uszczelek będziesz musiał kupić u nich jeszcze raz.

    0
  • #11 19 Mar 2015 21:38
    greeduz
    Poziom 9  

    a wykręcając ją nic się nie rozreguluje ?

    0
  • #12 19 Mar 2015 21:43
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jeśli trafisz z powrotem na czpień od sekcji tłoczącej, nie powinno się nic uszkodzić, a tym bardziej rozregulować.

    0
  • #14 19 Mar 2015 22:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Na zielono zaznaczyłem owy czpień, na czerwono element który chcesz wykręcić, celem wymiany o-ringu, to są elementy Twojej pompy wtryskowej tyle ze od wewnątrz.

    a3 8l - cieknie paliwo z jednej sekcji pompy wtryskowej

    Dodano po 2 [minuty]:

    Chodzi tu o tłok rozdzielacza po którym pracuje suwak regulacji, ten element beczułkowaty z otworkiem a to co masz zamiar wykręcić wygląda na cylinder rozdzielacza, i czystość tego elementu, jest kluczowa dla pracy pompy, w przypadku uszkodzenia, ciśnienie wtrysku może być za niskie i kąt wtrysku może się przesuwać.

    0
  • #15 20 Mar 2015 17:57
    polonez15
    Poziom 32  

    Tłok zaznaczony na czerwono nie dochodzi do tamtego elementu, śmiało można odkręcać na pompie i wymienić oring. Sam to robiłem 2 tygodnie temu.

    0
  • #16 20 Mar 2015 19:17
    greeduz
    Poziom 9  

    ok a powiedz mi odkręcałeś to oryginalnym kluczem czy udało ci się jakiś dopasować i kupiłeś komplet uszczelek czy tylko ten wymagany ?

    0
  • #17 20 Mar 2015 20:37
    polonez15
    Poziom 32  

    Miałem cały zestaw naprawczy, nawet mam jeszcze jeden z wyjętymi uszczelkami nastawnika. Odkręcałem to kluczem samoróbką, ale to kolega mi dorobił także nie podpowiem co i jak, wiem tylko, że wyszlifował nasadkę.

    0
  • #18 20 Mar 2015 20:51
    ftp.kowal
    Poziom 34  

    Da radę odkręcić bez problemu. Przerabiasz klucz 28, na upartego da radę żabką odkręcić po usunięciu wszystkich króćców. O ring 29,5x2,5

    0
  • #19 20 Mar 2015 21:45
    greeduz
    Poziom 9  

    polonez15 a odsprzedał byś ten oring jak masz jeszcze jeden ?a po wymianie tej uszczelki nic nie musiałeś ustawiać w pompie ?

    0
  • #20 20 Mar 2015 21:48
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Jak jesteś z Ostrowa WLKP to masz tu sklep ORING.
    Nie wiem czy w soboty jest czynny ale powinieneś dostać ten o-ring tam bez problemu.

    0
  • #21 21 Mar 2015 07:43
    polonez15
    Poziom 32  

    Nic nie trzeba ustawiać.

    0
  • #22 22 Mar 2015 18:56
    greeduz
    Poziom 9  

    mógłby mi ktoś podać rozpiskę rozmiarów tych wszystkich o-ringów ? albo podać jakiś link gdzie to mogę znaleźć ?

    0
  • #23 22 Mar 2015 19:00
    domex32
    Moderator na urlopie...

    domex32 napisał:
    Szukaj na alledrogo uszczelek do pompy vp37 EDC.

    0
  • #24 24 Mar 2015 13:35
    greeduz
    Poziom 9  

    wymieniłem już ten o-ring i wszystko jak na razie gra nic nie ciecze, tylko oryginalny był brązowy a ja założyłem czarny w sklepie powiedziano mi że ten o-ring jest odporny na olej napędowy i może pracować +120stopni czy mogę go zostawić czy lepiej wymienić na ten oryginalny ?

    0
  • #25 25 Mar 2015 21:17
    polonez15
    Poziom 32  

    Widzisz, a w zestawie Boscha jest zielony... NO i co z tego? po prostu inny materiał. Skoro jest odporny i ma wymiary to zostaw go w spokoju.

    0
  • #26 29 Mar 2015 13:59
    greeduz
    Poziom 9  

    w takim razie mogę zamknąć temat,problem rozwiązany

    0