Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G - Uszkodzona opornica wentylatora

lukpio3 21 Mar 2015 10:16 10734 49
  • #31 21 Mar 2015 10:16
    lukpio3
    Poziom 21  

    Dobrze Panowie, jestem po testach i teraz chciałem podzielić się z Wami wynikami i zapytać czy mogę w tej chwili śmiało stawiać na uszkodzoną opornicę czy jednak problem może mimo wszystko tkwić gdzie indziej.

    A więc tak, piny 1 i 4 są największa i najszersze, pin 4 to masa, pin 1 jak się domyślam to bieg 3 czyli najszybszy, pin 2 to bieg 2 a pin trzeci to bieg pierwszy. I sprawa wygląda następująco. Podaję napięcie na masę i:
    pin 1 - wentylator rusza
    pin 2 - martwy
    pin 3 - martwy

    Ja myślicie, można w tej chwili jednoznacznie stwierdzić że walnięta jest opornica?

  • #32 21 Mar 2015 10:27
    2575894
    Użytkownik usunął konto  
  • #33 21 Mar 2015 10:31
    lukpio3
    Poziom 21  

    ziomas1233 napisał:
    ... ale na 99% opornica.


    Zwłaszcza że jest to element który pada bardzo często co wnioskuję po różnych wpisach na forach.

  • #34 21 Mar 2015 12:34
    andrzej20001
    Poziom 43  

    ziomas1233 napisał:
    Nom jeszcze musisz sprawdzić czy dochodzi prąd od przekaźników, przy określonych temperaturach by wykluczyć ECU, ale na 99% opornica.

    Do czego ????? Widziałeś Astrę G z manualnym wentylatorem??

    @lukpio3
    Wyjmij opornicę i Masz mieć przejście mierzone żarówka przez wszystkie piny . Tak ją sprawdzisz.

  • #35 25 Mar 2015 21:07
    Seferyn
    Poziom 7  

    Kolego lukpio3 możesz napisać z jakim silnikiem masz Astre G i który rok produkcji.

    Gdyż u mnie rozsypał się ten opornik cały i mam zupełnie inny niż ty. Ale taki jak ty masz znalazłem w sklepie planuje kupić tylko nie jestem pewien czy na 100% będzie pasował.

  • #36 26 Mar 2015 10:25
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Były 2 rodzaje nagrzewnic bodajże Behr i Valeo. Kup taka jaka jest u ciebie.Ten element sie nagrzewa i musi być porządnie osadzony w swoim gnieździe.

  • #37 26 Mar 2015 10:27
    Seferyn
    Poziom 7  

    Jak byłoby dostępne to bym kupił ale element który u mnie występuje to jest BEHR nie jest do kupienia no chyba ze z całym wiatrakiem wentylatora oryginalny koszt 1200zł.

  • #38 26 Mar 2015 10:33
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Wrzuc jakieś zdjecie , masz klimatronik tak ?

  • #39 26 Mar 2015 10:37
    Seferyn
    Poziom 7  

    Mam manualn klime

    Oto mój rezystor
    Opel Astra G - Uszkodzona opornica wentylatora
    W tamtym roku juz go naprawiałem połączyłem skorodowany drut oporowy taka złączką ale w tym roku wszystko się rozsypało.

  • #40 26 Mar 2015 11:02
    andrzej20001
    Poziom 43  

    To wygląda jak opornica wentylatora chłodnicy.

  • #41 26 Mar 2015 11:04
    Seferyn
    Poziom 7  

    Tak bo to jest opornica wentylatora chłodnicy!

  • #42 28 Mar 2015 16:16
    lukpio3
    Poziom 21  

    Witajcie.
    Panowie, udało mi się zakupić wentylator z tym że od Astry H ale silnik Z16XEP. Wtyczka pasuje. W swoim sprawdzałem przejścia i z pinów odpowiadających za 1 i 2 bieg nie ma w ogóle przejścia na ten duży pin z którego wychodzi czerwony kabel. W nowym wentylatorze przejście jest. Zamontowałem przeżyłem szok bo włączam klimę a wentylator stoi. No nic, poczekałem chwilkę i po kilkunastu sekundach załączył się, pochodził kilka sekund tak z 5 i wyłączył się. Później znowu to samo, załączył się po kilkudziesięciu sekundach i wyłączył się. Pracuje ewidentnie na biegu 1 bo chodzi cicho. Poprzednio załączał się na bieg 3 i aż wył. Teraz prawie w ogóle go nie słychać. Ale zastanawiam się czy nie powinno być tak że po włączeniu klimy on nie powinien chodzić cały czas tzn czy nie powinien się załączyć razem z nią i pracować przez cały czas na 1 biegu? Dodam, jeśli to ma jakieś znaczenie że silnik nie jest nagrzany, jest zimny, Stoi już 3h od ostatniej jazdy. Bardzo proszę o podpowiedź czy jest ok czy powinienem dalej drążyć temat.

  • #43 28 Mar 2015 16:25
    Ireneo
    Poziom 40  

    Na klimie pierwszy praktycznie zawsze chodzi.

  • #44 28 Mar 2015 16:53
    lukpio3
    Poziom 21  

    Kurcze, to u mnie załącza się co kilkadziesiąt sekund na pierwszy bieg i się wyłącza. Ale na pewno nie jest to bieg 3 tak jak wcześniej. Może coś z przekaźnikiem, już sam nie wiem ...

    Dodano po 16 [minuty]:

    A czy przypadkiem załączanie się wentylatora w tym samochodzie nie jest zależne od ciśnienia w układzie klimatyzacji? Bo może on załącza się gdy ciśnienie wzrośnie a po jego spadku wyłącza się a gdy jest ciepło i klima chodzi z większym obciążeniem to wentylator też pracuje cały czas ... To taka moja teoria ale nie wiem czy słuszna.

  • #45 28 Mar 2015 20:21
    Seferyn
    Poziom 7  

    Jeżeli wiatrak po załączeniu klimy załącza ci się co kilkadziesiąt sekund na pierwszym biegu i potem wyałcza to wszystko jest w porządku. Tak ma być w naszych autach i tak ja miałem przed usterka opornicy. Czyli kolego naprawiłaś i możesz cieszyć się działającym wentylatorem

    Może dać fotkę jak wygląda ta opornica i wentylator z tego Z16XEP

    Czy możesz podać nr GM tego wentylatora.

  • #46 29 Mar 2015 08:47
    Ireneo
    Poziom 40  

    Gazu jak masz mało to taki objaw będzie .

  • #47 31 Mar 2015 19:59
    Seferyn
    Poziom 7  

    Oki doki ludzie i ludziska sprawa wygląda tak. Wszystkie sklepy w łodzi które oferują części do Opla i dobre serwisy które naprawiają Opla stwierdziły ze nie ma zamiennika wentylatora chłodnicy do Z16SE do Astry G. Trzeba kupić orginał za 1200zł!!

    I oto rozwiązanie mojego problemu!!! Uwaga uwaga zakupiłem nowy uwaga powtarzam nowy wentylator wraz z opornicą z wyjściem na 4 piny firmy TYC za 260zł.

    Dziś zanotowałem trzeba tylko w miejscu mocowania wentylatora do "pająka" rozwiercić otwory mocujące wentylator z fi 5 rozwiercamy na fi 6 i podciąć lub wypiłować minimalnie "pająka" gdzie wchodzą łopatki mocujące od silnika wentylatora. Sprawa bardziej prosta niż przedstawiłem w opisie.

    Wszystko śmiga idealnie. Na klimie załącza się wentylator na pierwszym biegi i rozłącza i co jakiś czas znów to samo . I TAK MA BYĆ!!!

  • #48 31 Mar 2015 21:13
    jokerro
    Poziom 33  

    Seferyn napisał:
    rozwiercić otwory mocujące wentylator z fi 5 rozwiercamy na fi 6 i podciąć lub wypiłować minimalnie "pająka


    i dlatego serwisy nie mogą sobie pozwolić na taka rzeznie bo później jakiś czytelnik internetowy pojedzie ze skarga i będzie targał wszystkich po sadach.
    Wiem jak jest bo prowadze taki biznes i ludzi mam prześwietlonych na wylot.

  • #49 31 Mar 2015 22:11
    Seferyn
    Poziom 7  

    Nie bee polonizował cieszę się ze jest rozwiązanie tego problemu i będę szerzył tą wiadomość dalej bo z tego co widzę nie tylko ja mam problem z tym wentylatorem.

    To nie rzeźnia tylko wyjście z sytuacji praktycznie bez wyjścia. Chciałem kupić ori używany wentylator wraz z opornicą zjeździłem dużo szrotów i nic wszyscy rozkładali ręce jak usłyszeli że wtyk jest 4 pinowy.

  • #50 01 Kwi 2015 19:38
    lukpio3
    Poziom 21  

    Niestety zgadzam się. Ja miałem mnóstwo szczęścia że udało mi się taki wentylator oryginalne znaleźć ale to też od astry H a nie G. No ale pasuje, pochodzi też z silnika Z16XEP tak jak mój, kostka na 4 piny. Ale zanim trafiłem to obdzwoniłem kilkudziesięciu sprzedawców na allegro oferujących części do silnika Z16XEP i albo nie mieli już wentylatorów albo mieli ale na 3 piny.