Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ursus c360 - wspomaganie obroty kierownicy

19 Mar 2015 19:59 2187 12
  • Poziom 2  
    Witam mam mały problem ze wspomaganiem w mojej sześćdziesiątce a mianowicie założyłem wspomaganie które sam kompletowałem (pompa nowa NSZ 10 ,orbitrol 100 nowy ,siłownik nowy usterka jest taka że gdy kręcę kierownicą w prawo robię półtora obrotu od prostych kół a gdy kręcę w lewo robię cztery obroty i siłownik bardzo wolno się wyciąga mimo że kręcę szybko .Jaka może być przyczyna :?:
  • Poziom 23  
    Wygląda na to jak byś miał skryzowany jeden z przewodów zasilających siłownik. Pozdrawiam
  • Poziom 27  
    Jakie obroty ma pompa?
  • Poziom 2  
    Pompa ma obroty takie jak silnik. Zbigniew125 możesz napisać bardziej zrozumiale
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    W jedną stronę zawsze będzie więcej obrotów niż w drugą bo siłownik po stronie tłoczyska ma mniejszą pojemność.
    Jakie masz wymiary siłownika?
  • Poziom 2  
    wymiary syłownika złożonego to 450 a rozłożonego to 650 średnica wewnętrzna cylindra to 40 a średnica cylindra po zewnętrznej to 60
  • Pomocny post
    Specjalista Maszyny Rolnicze
    No widzisz i temu jest aż taka różnica. Siłowniki jakie zakładają do 60-tek, 30-tek czy mtz-ta mają wymiar 50mm wewnątrz cylindra i 25 mm tłoczysko. Chociaż są i inne.
    U ciebie jest większa różnica pomiędzy stronami tłoka i dla tego taka różnica w ilości obrotów.
  • Poziom 2  
    Jeżeli mam 60-tkę z turem, to czy siłownik od Bizona będzie dobry?
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Nie wiem jakie on ma rozmiary ale zakładają je do ciągników.
  • Poziom 23  
    patry1996k napisał:
    Pompa ma obroty takie jak silnik. Zbigniew125 możesz napisać bardziej zrozumiale

    Jeżeli któryś z przewodów będzie miał mniejszy przepływ oleju , to olej będzie tłoczony pod większym ciśnieniem , w małej ilości , w orbitrolu w tym momencie będzie słychać duży szum przepływającego oleju , a skręt będzie się odbywał powoli i z oporem . Kryzy montuje się aby spowolnić przepływ oleju ,montowane powiedźmy w BIZONIE .
    Natomiast długość siłownika ma znaczenie [ nie może być za krótki ] ale ustawiony w połowie skrętu w prawo czy też lewo nie powoduje że skręt będzie większy czy też mniejszy [warunek że nie będzie za krótki ponieważ ograniczy skręt ] , po prostu przy planowaniu zamocowań siłownika , tłoczysko ustawić w połowie [aby tyle samo się schował od połowy co i wychodził ] do jazdy na wprost , wówczas tyle samo oleju wpłynie [ przy skręcie ] w prawą komorę siłownika co i w lewą , a i obrót kierownicy musi być taki sam . Na orbitrolu [ na zgaszonym silniku ] do się też obracać [pod oporem ] kierownicą . Pozdrawiam
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Jak na jednym siłowniku chcesz bu w obie strony było tyle samo obrotów? To jest niemożliwe.
    Jest różnica w pojemności i żadne ustawianie na środku nie pomoże. Da się to zniwelować zakładając dwa siłowniki pracujące na przemian lub jeden centralny który po obu stronach tłoka ma taką samą pojemność.
  • Poziom 23  
    www.youtube.com/watch?v=E6WHbZB2Xks Przy takim sposobie montażu od jazdy na wprost powinno być tyle samo obrotów kierownicą , oczywiście przy prawidłowym ustawieniu ograniczników na zwrotnicach . Pozdrawiam
  • Specjalista Maszyny Rolnicze
    Ale sposób montażu nie ma tutaj żadnego znaczenia. Przy zwykłym siłowniku dwustronnego działania jest różnica pojemności i nie przeskoczysz tego jak byś go nie zakładał.
    Sam orbitrol setka na jeden obrót przekierowuje 100 ml oleju więc jak byś nie liczył na wysunięcie siłownika trzeba więcej oleju więc i obrotów niż na wsunięcie.
    Możliwe że są siłowniki o konstrukcji która to eliminuje.
    Na filmie na 90% jest to siłownik z ostrówka. Tam to zjawisko tak samo występuje.