Witam,
Problem dotyczy samochodu Renault Espace III z 1998 r z silnikiem 2.0 16 v.
Samochód jest wyposażony w automatyczną skrzynie biegów AD4 i instalacje LPG (co chyba jednak nie ma znaczenia).
Początkowo w samochodzie był problem ze skrzynią biegów- brak komunikacji ze sterownikiem, samochód nie jechał,szarpał i gasł.
Rozbierając skrzynke bezpiecznikową zauważyłem iż styki w kostkach były zaśniedziałe, kilka kabli upalonych (na kostce z przekaźnikami szyb), kabel masowy oraz kabel rózowy aż do kostki w kierownicy.
Powymieniałem kable, inne które były upalone na mniejszym dystansie poskracałem i złączyłem.
Skrzynia biegów zaczeła działać i się komunikować z Renault Clip, przerzuca biegi.
Jednakże straciło się podświetlenie cyferblatu (dokładnie cyfrowej częsci- prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik płynu, paliwa oraz komunikaty komputerowe), wskazania te są widoczne gdy do licznika przyłoży się ostre światło lampy lub gdy ustawi się go pod słońce.
Oprócz tego przestał również świecić informator biegu/położenia wajchy zmiany biegów ( (S) P N R D 3 2 1) .
Jeśli przekręci sie zapłon to działają kontrolki podświetlane żarówkami 1,2 W czyli świateł mijania,Absów etc).
Sprawdzałem bezpieczniki, przekaźniki, ciągłości przewodów na skrzynce gdzie wymieniałem przewody i wszystko jest ok.
Dodam iż przedtem zegary świeciły wszystkie, a gdy ściągłem cyferblat okazało się że 9 z 10 żarówek było przepalonych ( które podswietlają segment cyfrowy).
Renault Clip, ani KTS nie wykrywają poważniejszych problemów na tablicy rozdzielczej- Błąd na obwodzie wskaźnika paliwa oraz niski poziom paliwa jednakże te błędy były już przed rozbieraniem deski.
Już nie mam sił na te auto.
Są jakieś sugestie co tu mogło się wydarzyć więcej? Gdzie szukać?
Dodam iż w samochodzie już przedtem ktoś konkretnie przerabiał instalacje.
Problem dotyczy samochodu Renault Espace III z 1998 r z silnikiem 2.0 16 v.
Samochód jest wyposażony w automatyczną skrzynie biegów AD4 i instalacje LPG (co chyba jednak nie ma znaczenia).
Początkowo w samochodzie był problem ze skrzynią biegów- brak komunikacji ze sterownikiem, samochód nie jechał,szarpał i gasł.
Rozbierając skrzynke bezpiecznikową zauważyłem iż styki w kostkach były zaśniedziałe, kilka kabli upalonych (na kostce z przekaźnikami szyb), kabel masowy oraz kabel rózowy aż do kostki w kierownicy.
Powymieniałem kable, inne które były upalone na mniejszym dystansie poskracałem i złączyłem.
Skrzynia biegów zaczeła działać i się komunikować z Renault Clip, przerzuca biegi.
Jednakże straciło się podświetlenie cyferblatu (dokładnie cyfrowej częsci- prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik płynu, paliwa oraz komunikaty komputerowe), wskazania te są widoczne gdy do licznika przyłoży się ostre światło lampy lub gdy ustawi się go pod słońce.
Oprócz tego przestał również świecić informator biegu/położenia wajchy zmiany biegów ( (S) P N R D 3 2 1) .
Jeśli przekręci sie zapłon to działają kontrolki podświetlane żarówkami 1,2 W czyli świateł mijania,Absów etc).
Sprawdzałem bezpieczniki, przekaźniki, ciągłości przewodów na skrzynce gdzie wymieniałem przewody i wszystko jest ok.
Dodam iż przedtem zegary świeciły wszystkie, a gdy ściągłem cyferblat okazało się że 9 z 10 żarówek było przepalonych ( które podswietlają segment cyfrowy).
Renault Clip, ani KTS nie wykrywają poważniejszych problemów na tablicy rozdzielczej- Błąd na obwodzie wskaźnika paliwa oraz niski poziom paliwa jednakże te błędy były już przed rozbieraniem deski.
Już nie mam sił na te auto.
Są jakieś sugestie co tu mogło się wydarzyć więcej? Gdzie szukać?
Dodam iż w samochodzie już przedtem ktoś konkretnie przerabiał instalacje.