Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki samochód wybrać do 20 tys.

zubrstw 19 Mar 2015 22:25 2904 12
  • #1
    zubrstw
    Level 19  
    Witam, planuję zmianę samochodu. Aktualnie posiadam mazdę 2 DY (2004), poszukuję czegoś młodszego i taniego w eksploatacji. Ze względu na DPF, koła dwumasowe i częste uszkodzenia wtrysków skłaniam się do silników benzynowych. Wstępnie wybrałem takie modele:
    1) Opel Astra III H
    2) Ford fiesta MK7
    3) Renault Clio III
    4) Renault megane III
    5) Skoda fabia
    Samochód ma być młodszy od obecnego więc min. 2005r a skłaniałbym się do 2006-2008. Minimum wyposażenia to klimatyzacja,el. szyby,el. lusterka. Ktoś może coś polecić ?
  • #2
    pawel-jwe
    Level 30  
    Na miejscu kolegi brał bym zdecydowanie Fieste lub Megane ponieważ są to najmłodsze konstrukcje (obie z 2008 roku), dwa pozostałe auta to premiery z 2004 i 2005.
    Osobiście wybrał bym Megane III (tylko, że ja bym brał w dieslu) - większa, wygodniejsza i bez problemu znajdziesz z bardzo bogatym wyposażeniem za stosunkowo niewielkie pieniądze.
  • #3
    zubrstw
    Level 19  
    Co do fiesty to ford nie ma zbyt dobrych opinii podobno szybko gnije... co do meganki to w okolicach 20tys wcale nie tak łatwo, myślałem nad dieslem ale podobno występują awarie wtrysków i dwumasy a są to kosztowne naprawy.
  • #4
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    Pomyśl o ( nieco egzotycznym) ale ciekawym i bardzo mało awaryjnym aucie : toyota matrix (pontiac vibe- zdecydowanie ładniejszy). Kupisz za 20 tys 2006-7, nawet ze "świeżą" instalacja LPG. Bardzo oszczędne silniki VVTI 1,8, moc ponad 130KM, rozrzad na łańcuchu. Jest sporo modeli z napedem na 4 koła, także z bardzo dobrymi skrzyniami automatycznymi. W automacie to auto pali mniej niz astra , czy focus. W osiagach tez duzo lepiej niz auta europejskie.
  • #5
    zubrstw
    Level 19  
    Do takich egzotycznych ciężko części ew. dobrać i serwis nie jest tani, pozatym dostępność tych aut znikoma (na allegro są tylko 3 matrixy). Interesuje mnie coś bardziej popularnego i dobrego.
  • #6
    pawel-jwe
    Level 30  
    zubrstw wrote:
    co do meganki to w okolicach 20tys wcale nie tak łatwo

    Tak, tylko że Fiesta i Clio to auta segment niżej = tańsze, a Astra ze względu na to, że jest to starsza konstrukcja również będzie nieco tańsza za podobny rocznik (ale na 100% będzie też gorzej wyposażona).
    zubrstw wrote:
    ale podobno występują awarie wtrysków

    Jeśli tankujesz jakieś mieszane paliwo albo na "wątpliwych" stacja, to owszem możesz mieć takie problemy. Jednak tankując na normalnych stacjach (np. BP czy Orlen) nie ma się czego obawiać.
    zubrstw wrote:
    i dwumasy

    Owszem tanio nie jest, ale po pierwsze dwumasa wcale tak często nie pada. Powinna wytrzymać ok 200tyś, czyli teoretycznie więcej niż rozrząd.
    Do tego auta 7-8 letnie sprowadzane np. z Niemiec często są już po pierwszej wymianie tego elementu, zazwyczaj przy tym wymienia się też sprzęgło.
  • #7
    andrzej lukaszewicz
    Level 40  
    zubrstw wrote:
    Do takich egzotycznych ciężko części ew. dobrać i serwis nie jest tani, pozatym dostępność tych aut znikoma

    Wszystkie graty to toyota verso, inne będą tylko blacharskie, lampy itp.
  • #8
    pawel-jwe
    Level 30  
    andrzej lukaszewicz wrote:
    Wszystkie graty to toyota verso

    Jak już to Corolla, ewentualnie Corolla Verso (jeszcze w poprzedniej wersji)). Toyota Verso (produkowana od kwietnia 2009) to całkiem inne auto.
    Oczywiście poszczególne części mogą być te same we wszystkich modelach, ale konstrukcyjnie Matrix od samego początku bazuje na Corolli.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    elemen_th
    Level 29  
    Powiem Ci co kupiłem w czerwcu 2014 - 207 1.4hdi (bez dwumasy, proste turbo) 2010r grudzień - rej 2011 5d, klima, elektryka - kosztował 20tys - zimą pali do 6L w mieście.
  • #11
    pawel-jwe
    Level 30  
    Jeśli boisz się dwumasy to poszukaj Kii Ceed (w wersji I przed FL, silnik 1.6 jest bez dwumasy, po FL chyba zależało już od wersji, 5 biegowe na pewno nie miały dwumasy - resztę musiał byś doczytać), do tego niektóre wersje miały turbo bez zmiennej geometrii łopatek - prostsza i mniej awaryjna. W autach z roczników 2006-08/09 nie ma DPF, a wtryski uchodzą za bezawaryjne.
  • #12
    ipman1
    Level 12  
    Może Fiat Bravo? Dobre silniki, dobre wyposażenie, tylko ciężko będzie za 20 tys coś sensownego wyhaczyć.
  • #13
    zubrstw
    Level 19  
    Dziękuje wszystkim za porady :)