Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 1.8 n46 - szarpaniem po naprawie valvetronic

Nexus34 14 Kwi 2015 22:49 61221 93
  • #31
    Nexus34
    Poziom 10  
    Jutro odepnę czujnik jeden i drugi, sprubuje je zamienić bo są takie same.
    Na następnej stronie chyba się nazywa adaptacja vanos ten wydechowy jest poza zielonym polem, ale tak minimalnie na granicy czerwonego.
  • PCBway
  • #32
    andrzej20001
    Poziom 43  
    Robiłes reset ustawień i potem adaptację?
  • #33
    Nexus34
    Poziom 10  
    Niestety po wyjęciu któregokolwiek czujnika lub zaworu samochód ma tryb awaryjny i nic się nie da stwierdzić.
    Zamieniłem czujniki miejscami jest tak samo.
    Zawory zamieniłem już wcześniej.

    Zrobiłem reset wielokrotnie. Ja adaptacji nie zrobiłem, gość co mi diagnozował robił adaptację ale twierdził że adaptacja jakby nie chcę się wykonać. Robił to w Dis.
  • PCBway
  • #34
    kokolino1
    Poziom 10  
    Witam.
    Podpytam się w temacie aby nie zakładać nowego. Czy jak rozbiorę cały układ sterowania zaworami łącznie z wymontowaniem serwosilnika to muszę go później wkładać w jakiś konkretny sposób czy normalnie jak jak leci a on się sam ustawi ?
    Pytałem kilka osób i niektórzy sugerują aby znaczyć, al co i jak ?
  • #35
    djharuss
    Poziom 11  
    Kolego Nexus34 czy nastąpiły jakieś zmiany w temacie? Walczę z identycznym problemem. Mechanik stwierdził, że walki i krzywki są wytarte (bez rozbierania) i że naprawa nie ma sensu. Nie poddam się tak łatwo i dziś kupiłem cały zestaw (wałek z korpusem i łożyskami, sprężynki, popychacze i krzywki) niby z samochodu o małym przebiegu. Mój problem pojawił się około rok po wymianie oleju. Prawdopodobnie Niemiec całe życie lał Castrola który zostawiał ogromny nagra. Valvoline SynPower rozpuścił nagar, a ten przytkał smarowania. Osobiście przetykałem główna magistrale smarującą wałek valvetronica. Jest jeszcze jeden trop. Problemem mogą być same popychacze, które nie trzymają ciśnienia i się poddają... Ciężki temat :)



    Kokolino1. Po demontażu silniczka, musisz zrobić adaptacje. Najlepiej DiSem.
    Tak to u mnie wygląda
    https://www.youtube.com/watch?v=nziEYtFmELI
  • #36
    Nexus34
    Poziom 10  
    Inwestuje kolejne 1000zł ale bez efektu. Czujnik valvetronika wymieniałem.

    Jak ktoś potrzebuję to sprzedam zamiennik przepływki który działa tak jak oryginał i czujnik valvetronika który też na 100% działa.
    Po wymianie tych elementów nadal tak samo.

    Teraz nastawiam się na wymiane kółka vanosa ssącego. ale wcześniej spróbuje go zregenerować. Jak naprawie auto to opisze kilka przydatnych myków.
  • #37
    fajgi
    Poziom 2  
    Witam, kolego powiedz mi jak idą postępy w naprawie...Mam N46 co prawda w E90 ale to bliźniacze silniki więc problem może być wspólny....
    Auto kupiłem nieświadomie z uszkodzonym silniczkiem od valvetronica...silnik złapał temp roboczą, wywaliło check na desce i 3 błędy...diagnoza...silniczek od valve do wymiany...Silniczek do tygodnia jest nowy zaadaptowany w ASO Toruń, błędy poznikały, silnik nie wchodzi już w tryb awaryjny...ALEEEE....cały czas coś stuka pod pokrywą zaworów..jak dodam gwałtownie gazu to nawet przez sek słychać to głosniej niż na biegu jałowym bez dotykania gazu...ogólnie auto brakuje trochę mocy, wiem jak śmiga 2.0 I w e90 bo mam porównanie z kumplem...mojemu dużo brakuje....jedzie ale moc nie idzie liniowo..czasami ma moc a za chwilę moment zawachania....no i obroty na postoju oscyluja w granicach 600-650 i silnikiem lekko trzęsie, również po dodaniu gazu gwałtownie zatrzęsie całą buda i oczywiście zaklekocze.....
    Wydałem już ponad 1400 zł w ASO na silniczek i adaptację, oprócz tego, że silnik nie wchodzi w tryb awaryjny i jest lekko żwawszy niż przed wymianą nic nie jest lepiej...cały czas coś mu jest i niestety ale mechanicy rozkładają ręce...

    Powiedz mi kolego czy rozwikłałeś swój problem...może mamy podobne problemy a ja nie chcę pakowac kolejnego tysiaka w coś co nie pomoże....
    Olej mam zalany 0W30, zero błędów a silnik nie ma mocy, trzęsie i zaklekocze przy dodaniu gazu....

    Auto było oddane już do kolesia u nas, który naprawia tylko i wyłącznie BMW i naprawde ogarnia tematykę....zzieleniał niestety :/.....
  • #38
    domex32
    Moderator Samochody
    Pokrywę głowicy podnieś i zobacz czy wszystko jest na miejscu, to na początek.
  • #39
    fajgi
    Poziom 2  
    pokrywa głowicy podniesiona w środę, wszystko jest na swoim miejscu, nic nie popękane połamane nic nie leży luzem nic się nie wala...całość dość zgrabna i nawet dość czysta bez osadów jak na Castrola ( bo taki lał niemiec wg danych z książki którą posiadam..a raczej opinie o osadach i Castrolu w BMW są dość powszechnie opisywane)
    Zmieniam obecnie olej na Millers 5w30 ale to raczej zapobiegawczo i z racji że już czas a nie żeby silnik ciszej pracował...
    Mechanik, który zajmuje się w moim rejonie tylko autami BMW stwierdził, że w silniku wszystko jest jak najbardziej OK, błędów nie ma, spr też rozrząd, jest nowy i poprawnie założony czyli ktoś zrobił to raczej z blokadami, wałki są jak nowe itp itd...miał rozebraną górę i mówi że tam na pewno wszystko jest ok......ja już nie mam siły raczej :/
    Przeczytałem dziś o jakiejś klapie w systemie DISA ale nie wiem czy moje 2.0I ma takei coś i gdzie tego szukać....może ta klapa ma luzy i ona postukuje.....sam nie wiem....

    Dwie operacje na ten tydzień - zmiana oleju i filtra oraz zmiana świec na nowe ( nie ma info w KS że były wymienione więc zapobiegawczo.. )
    jak wpadnę co z autem jest nie tak napewno dam znać, moze ktoś ma identyczny problem, pomoge żeby nie wymieniać połowy silnika :)
  • #40
    domex32
    Moderator Samochody
    W tym wypadku warto było by zainteresować się ciśnieniem paliwa, możliwe że ten stukot dochodzi z pompy wysokiego ciśnienia albo z wtryskiwaczy.
  • #41
    goncia1
    Poziom 11  
    Kolego odłacz jeden z elektrozaworow vanos i zobacz czy objawy ustaly jezeli tak do zespol regulacyjny walkow rozrzadu do wymiany
  • #42
    Nexus34
    Poziom 10  
    W moim sprzęcie bez efektu.
    Ostatnio mechanik rozebrał oba vanosy. Nic ciekawego w środku nie znaleźliśmy. Podejżane było to że z jednego wylało się sporo oleju a drugi owszem mokry ale nie było pełny. Kanały sprawdzał pomiędzy zawodami a vanosami. Jeszcze wypadałoby sprawdzić ciśnienie przed zaworami, ale do tego muszę chyba dotyczyć sprzęt.

    Zauważyłem tez ostatnio że napięcie spada z 14v na 13v kiedy gubi te zapłony.
    podłączałem samochód pod busa z nowym akumulatorem i nic nie dało.
  • #43
    szymitsu21
    Moderator Samochody
    Może warto zobaczyć czy niema jakiś szpilek z alternatora skoro zauważyłeś spadki napięcia?
    Chyba że wynika to obniżenia obrotów.
  • #44
    Nexus34
    Poziom 10  
    Sprawdziłem te spadki napięcia. Wynika to z ruchu servo velvetronic.
    Sprawdziłem dokładnie i nie pokrywa się z przerwami w zapłonach.
    Wymieniłem na wszelki wypadek tranzystory w komputerze sterujące servo valvetronika 4 sztuki. wymieniłem też elektrolity w komputerze.
    Chciałbym wymienić tranzystory sterujące cewkami zapłonowymi ale nie mogę znaleźć żadnej dokumentacji do tranzystora bosch 30057. Jeśli chodzi o kupno oryginału tego tranzystora to wyskakują mi jakieś namiary w google ale to daleki świat. Wiecie gdzie tego szukać?
  • #45
    Nexus34
    Poziom 10  
    Nadal nie wymieniłem tranzystorów cewek.
    Mierzyliśmy jeszcze raz ciśnienie oleju jest po rozgrzaniu 1.5bar, na wysokich obrotach do 4bar.
    Znajomy sprawdzał jakie podaje producent i rzekomo powyżej 1bara na wolnych obrotach.
    Wszyscy mi mówią że to nie pompa oleju, ale klekot podczas odejmowania i dodawania gazu jest taki jakby to klekotał vanos lub regulatory hydrauliczne zaworów.

    Jeden z mechaników zwrócił mi uwagę że pedał hamulca jest twardy, według niego powinien być bardziej wspomagany. Mówił że pompa vacum ma na to wpływ. Pedał jest rzeczywiście dość twardy.
    Wyczytałem też że klekotanie terkotanie to objaw uszkodzonej lub kończącej się pompy vacum.
    Czy ktoś wie czy jeśli pompa vacum jest uszkodzona to mogą być takie objawy jak u mnie, czyli to szarpanie i gubienie zapłonów na zimnym silniku? Wiem że pompa zasila serwo wspomagania hamulca ale co jeszcze zasila?
  • #46
    suchy2012
    Poziom 2  
    Pompa vacum wytwarza podciśnienie niezbędne do sterowania podzespołami sterowanymi właśnie przez podciśnienie np. EGR, klapy zawirowań w układzie dolotowym, i inne te do których są prowadzone węże podciśnienia.

    Dodano po 40 [minuty]:

    Mógłbyś podać 7 ostatnich znaków VIN?
  • #47
    royal
    Poziom 12  
    Czy udalo sie rozwiazc problem z klopotliwym Valvetronic ?
  • #48
    suchy2012
    Poziom 2  
    Nie jestem expertem ale chciałbym ci doradzić abyś rzucił okiem na element podparcia dźwigni wygląda jakby był to hydrauliczny regulator luzu dźwigni popychającej zawór to by wyjaśniło sprawę stuków
  • #49
    Nexus34
    Poziom 10  
    Vin ostatnie znaki: pp62862

    Sprawa z pompą vacum jasna. Działa i zasysa bardzo mocno.

    Sprawa tranzystorów też. Wymienilem ecu+ews+kluczyk. Samochód działa identycznie.

    Problem z klapotliwym valverltronikiem nie jest rozwiązany. Wiem natomiast że to klapocze o skrajne położenie wałk. Klekocze tylko jak valetronik stoi. Jak działa to jest cicho.

    Wymieniłem teź map sensor, niestety na używanu. Jest tak samo ale nie pasuje mi wartość jaką daje na wyjściu. Na wolnych jest 1v jak dodam gazu gwałtownie to impuls do dołu ledwo zauważalny. Wie ktoś ile być powinno?


    Ciągle nie pasuje mi to że ekonomizer na zimnym jest strasznie drentwy. Jak sie ksztusi silnik to ledwo do 12l dochodzi.

    Jeszcze kilka części kupię i mogę kompletować drógi silnik.
  • #50
    DJ ANNUS
    Poziom 31  
    Kolego autorze, mierzyłęś sprężanie w silniku?
  • #51
    royal
    Poziom 12  
    pewnie bedzie kepskie na srodkowych cylindrach
  • #52
    Nexus34
    Poziom 10  
    Osobiście nie mierzyłem. Robili to w pierwszym warsztacie w którym byłem. Podobno były dobre a pamiętam że mówili że na wszystkich równe.
    Jakie powinno być to zmierze sam, kolega mi się chwalił że ma czym zmierzyć.

    A to nie jest tak że jakby było złe to w trybie awaryjnym też by źle chodził?
    W awaryjnym to on chodzi równiutko i cichutko.
  • #53
    royal
    Poziom 12  
    Wlasnie te cisnienie to jest zalezne zaworow glowicy czyli od walka rozrzadu a co za tym idzie od valvotronika
  • #54
    Nexus34
    Poziom 10  
    Ja zakładam że taki pomiar ma sens tylko w trybie awaryjnym, valvetroikiem w pozyci 10mm otwarcia zaworów tj. na maxa. Bez problemu bez komputera da sie tak ustawić krzywki. Wtedy jest układ jak w tradycyjnym silniku.
  • #55
    royal
    Poziom 12  
    tego nie podwazam ale gdy mialem wszystko podlanczone to wlasnie byl problem z cisnieniem na srodkowych cylindrach. Sprawdzalem to na 2 BMW z tym samym objawem. Nawet byl juz wczesniej na jednej ECU podmieniany.
  • #56
    pockets
    Poziom 9  
    Kolego Nexus34,szkoda mi Ciebie wieć podpowiem Ci co jest uszkodzone w Twoim silniku:) Ktoś odłączył czujnik położenia wałka valvetronic,ponieważ ten system nie działał prawidłowo,tak robią wszyscy handlarze. Wprowadzają silnik w tryb pracy awaryjnej i silnik pracuje z pominieciem tego systemu bez komunikacji o awarii.Powodem niesprawnego układu valvetronic są najczesciej zuzyte dzwigienki posrednie układu.Jest ich osiem,wystarczy ze ktoraś z nich się zuzyje i nieodpowiednio otwiera zawor ssący.Zakres regulacji otwarcia zaworów jest od 0.25 do 9.8 mm. Przy zuzytych dzwigienkach wartość 0.25 nie istnieje!Rozwiązaniem twojego problemu jest zakup zestawu naprawczego (nowych dzwigienek posrednich)tej samej klasy tolerancji.
  • #57
    royal
    Poziom 12  
    Gdzie od reki mozna kupic taki zestaw naprawczy ?
  • #59
    Nexus34
    Poziom 10  
    Kolego pockets, proszę o przeczytanie tematu od początku.
    Rozbierane było to już 5 razy w tym 2 przezemnie.
    Wanosy też na części drobne. BMW e46 1.8 n46 - szarpaniem po naprawie valvetronic