Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e46 1.8 n46 - szarpaniem po naprawie valvetronic

Nexus34 29 Lut 2016 15:54 32499 85
  • #61 29 Lut 2016 15:54
    Nexus34
    Poziom 10  

    Podejrzenie na czujnik Map Sensor wyjaśnione. Początkowo sprawdzałem miernikiem bez trybu awaryjnego i mi pokazywało 1v nie zależnie od obrotów.
    I wszystko tak ma być przecież przepustnica otwarta. Wprowadziłem w tryb awaryjny i pięknie pokazuje podciśnienie w kolektorze.
    Duże podciśnienie to nawet powyżej 4v.

    Wróciłem do szukania lewego powietrza. Zastanawia mnie podłączenie odpowietrzenia zbiornika paliwa do kolektora. Czy jest taka możliwość że puszcza lewe powietrze przez ten filtr węglowy? Z tego co czytałem to zbiornik odpowietrza się przez filtr węglowy, a gdy silnik jest wygrzany to czyści ten filtr zasysając do kolektora.

    Nie rozumiem czemu koledzy upierają się przy tych dźwigienkach. Przebadało to już tylu mechaników i ja. Nie ma luzów wygląda wzorowo.
    Lambda pokazuje mało paliwa, ekonomizer pokazuje mało paliwa. Szukam przyczyny dlaczego przy gwałtownym dodaniu gazu jest zła mieszanka.
    Nie falują obroty.

    Nawiązując do tego co napisał kolega Pockets, jeśli pozycja 0.25mm nie jest możliwa do osiągnięcia to bym miał chyba podwyższone obroty albo chociaż falowanie obrotów. Problem dotyczy stanu kiedy ten valvetronik się mocno otwiera, przy dodaniu gazu na max.

  • #62 29 Lut 2016 22:49
    pockets
    Poziom 8  

    Kolego Nexus34 chce Ci pomóc, a Ty twierdzisz ze nie czytam postu od poczatku. Co z tego ze rozbierales jak nic tam nie widziales i nie zobaczysz. Musialbys wszystkie dzwigieni dokladnie pomierzyc aby stwierdzic zużycie. W valvetronicu trzy punkty podparcia dzwigni sa odpowiedzialne za prawidlowe otwarcie zaworu ssacego.posrednikiem tych punktow jest dzwigienka posrednia,jeśli w którymś punkcie jest zuzyta i zamiast otworzyc zawor na szczeline np. 0,4 mm otwiera na 0 a pozniej jest skok na odrazu 1,5 mm to co sie bedzie działo? Wlasnie to co u Ciebie.Nie rozbieraj vanosow,one tylko przestawiaja walki,nic nie maja wspolnego z szarpaniem i wypadaniem zapłonu. Wymien dzwigienki posrednie i ciesz sie dynamika bmw :)

  • #63 01 Mar 2016 08:47
    Nexus34
    Poziom 10  

    Jestem bardzo zadowolony że mi wszyscy piszecie w tym temacie.
    Dziękuje za podpowiedzi. Każda wypowiedź jest dla mnie pomocna.
    Zanim jednak coś w samochodzie zrobie wolę to dokładnie sprawdzić.
    Każdy przypadek jest inny. Jeśli wydaje mi się że jakaś teoria jest nietrafion to prubuję dyskutować.
    Z kolegą pockets będę chciał podyskutować ale teraz syn mi sie rodzi i muszę iść.

  • #64 01 Mar 2016 13:57
    pockets
    Poziom 8  

    W moim mieście wszyscy "mechanicy"boją się tego silnika.Potrafią tylko wymienić to co im się wskaże palcem.Na moją opinie ze coś jest nie tak ,odpowiadają "to co ja ci poradzę"Dlatego wykorzystując swoją wiedze,wykształcenie i zamiłowanie do mechaniki postanowiłem sam się za to wziąć. Rozkładałem ten silnik wiele razy,znam w nim każda śrubkę.Dziś jestem dumny z siebie,silniczek mruczy cichutko jak kotka:)Nic nie wycieka i już nie bierze oleju!Kosztowało mnie to dużo pieniędzy,czasu i cierpliwości mojej żony,ale....warto było!

  • #65 01 Mar 2016 14:40
    Nexus34
    Poziom 10  

    To może inaczej.
    U mnie jest tak, że jak sillnik ma około 20 stopni. Ani zimny ani rozgrzany. Jak rozpędzę go go 30km/h. Wrzuccam 4 bieg i pedałgazu w podłogę. Vanosy sie otwierają valvetronik prawie na maxa. I tak moge trzymać go trzęsącego przez kilkadziesiąt sekund do momentu gdy obroty sie zwiększą powyżej 2000rpm.
    Oczywiście przez cały czas ekonomizer nie przekracza 12l lub mniej. Czy nie sądzisz że wtedy luzy na dźwigienkach nawet jeśli byłyby to powodowałyby zbyt bogatą mieszankę.

  • #66 01 Mar 2016 15:32
    pockets
    Poziom 8  

    Oczywiscie ze luz powoduje zbyt bogata mieszanke.Sprawdz w inpie status analog, korekte wtrysku. Na uszkodzonym cylindrze brak powietrza ze wzgledu na malo otwarty zawor i sterownik dodaje paliwa by zwiekszyc moc danego cylindraPodobnie jest przy slabej kompresji..Na pozostalych aby wyrownac beda korekty minus. Ekomizer przelicza srednia i wartosc jest prawidlowa.

  • #67 01 Mar 2016 16:14
    royal
    Poziom 12  

    wiec nalezy wymienic same dzwigienki ? czy razem z kompletem walkow?

  • #68 01 Mar 2016 18:57
    pockets
    Poziom 8  

    Bardzo dobre pytanie. Odpowiedz typowo serwisowa powinna byc taka ze komplet,tzn walek mimosrodowy valvetronica,dzwigienki posrednie oraz dzwigienki rolkowe ktore sa bezpośrednio na trzonkach zaworowych i popychaczach. Ale ze to wszystko duzo kosztuje,proponuje wymienic uszkodzone dzwigienki posrednie Tylko uwaga,kazdy silnik ma inne dzwigienki! Dobierane sa klasami tolerancji,w fabryce.Trzeba to oddczytac i wymienic na właściwe! Dzwigienka posrednia powinna byc tej samej klasy co dzwigienka rolkowa pracujaca z nia! Malo osob o tym wie ;)

  • #69 01 Mar 2016 19:15
    royal
    Poziom 12  

    a po czesci udac sie do aso bmw ? czy moze jest dostepne np w Intercars?

  • #70 01 Mar 2016 22:37
    Nexus34
    Poziom 10  

    Teraz teoria z korekcjami wtrysku już mnie przekonuje. U mnie na biegu jałowym rozjeżdża sie okropnie. Ja to kupuję jak na razie. Jeśli komputer wprowadza korekty które po dodaniu gazu nie mają sensu tj. Na kilku cylindrach zalewa a na pozostałych za uboga mieszanka.

  • #71 02 Mar 2016 06:33
    pockets
    Poziom 8  

    W inter carsie nie kupisz dzwigienek posrednich. Nie wiedza o co chodzi. Maja tylko dzwigienki rolkowe. Od niedawna pojawily sie vsnosy,ale zobaczcie jaki blad maja na stronie....Aus to u nich vanos ssacy a ein to wydechowy! Jest zupelnie odwrotnie :), Tak beda sprzedawac ludziom? Znowu beda sie dzialy cyrki :)

  • #72 03 Mar 2016 09:33
    Nexus34
    Poziom 10  

    Ja to nie chcialłbym tego naprawiać. Jeśli zużyło się po 200 tyś to uważam valvetronik za poraszkę.
    Mocy wcale przez to więcej nie ma, troche mniej pali jakiś 1l różnicy.
    Szkoda że po wyjęciu wtyczki valetronika wyłącza też vanosy.
    Bez vanosów dopiero jest lipa, samochód zaczyna jechać od 2000rpm.

    Jest taki moment na zimnym silniku, że komputer wyłącza valvetronik a vanosy pracują.
    Myślalłem nad oszukaniem czujnika temperatury.
    Macie jakiś pomysł jak spowodować stan wyłączenia valvetronika bez wymuszania trybu awaryjnego?

  • #73 03 Mar 2016 10:11
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Nexus34 napisał:
    Ja to nie chcialłbym tego naprawiać

    No to po co w ogóle zakładasz temat?

    Dodano po 7 [minuty]:

    Nexus34 napisał:
    Mocy wcale przez to więcej nie ma, troche mniej pali jakiś 1l różnicy.

    Dziwią mnie też tacy co kupują zdezelowane parchy i potem takie kwiatki wychodzą.

    Trzeba było kupić bez valvetronika, poznasz już otwarciu maski.

  • #74 03 Mar 2016 15:26
    Nexus34
    Poziom 10  

    Przed zakupem byłem kompletnym laikiem. Nie kupiłbym go gdybym wiedział o valvetroniku.
    Nie widziałeś jak wygląda auto to nie oceniaj go od razu.
    Auto ma 210tys wygląda jak nówka jedynie ślady damskich paznokci na klamce. Całe w oryginale. Jak mechanicy rozkręcali to chwalili że wszysko w dobrym stanie.

    A co do naprawy to szukam kompromisu. Jak mam wydać połowę wartości samochodu i może nie być efektu to ja dziękuję. Wole przerobić o ile sie da i dojeźdźić go.
    Nie chodzi o to żeby naprawiać za wszelką cene.
    Podejżewam że jeśli znajdzie się sposób na wyłączenie valvetronika bez wyłączenia vanosów to 90% posiadaczy takich aut zdecyduje się na taki wariannt, zamiast pakować kase w nieudany wynalazek.

  • #75 17 Maj 2016 12:18
    karolina16155
    Poziom 1  

    Witam, kolego Nexus34 czy udało się Panu naprawić silnik?

  • #76 18 Cze 2016 00:50
    Marek Sokół
    Poziom 7  

    Witam, rozwiązany problem? Mam to samo
    Proszę o info

  • #77 19 Cze 2016 17:45
    pockets
    Poziom 8  

    Witam to nexus mil problem,ja mu tylko staralem sie pomoc
    Sam nie wiem czy to naprawil,ake chyba nie bo mowil ze tak bedzie jezdzil i nir chcial porad.

  • #79 03 Sie 2016 21:59
    mariocarit
    Poziom 1  

    akurat nie miałem przyjemności robić tego silnika ale ja widzę problem w głowicy nie wymieniałbym grom wie czego na czuja bo można wydać kilka albo kilkanaście tysięcy i lipa ostatnio robiłem tfsi 2.0 poprawiałem po kimś nikt się nie chciał podjąć sam miałem chwile zwątpienia a wczoraj zrobiłem sporo km 0 błędów a silnik chodzi jak tfsi :) klient się cieszy a mi wiedza została morał taki że nie wolno się poddawać o ile się znasz albo od razu zaprowadzić auto do kogoś z wyobrażnią ja tfsi robiłem pierwszy raz

  • #80 19 Sie 2016 17:25
    piotreks86
    Poziom 9  

    Pozwolicie że podłączę się pod temat.
    Auto e90 z 2005r z silnikiem N46

    Występuje u mnie szarpanie przy ruszaniu ale nie zawsze. Czasem jest idealnie a czasem mam wrażenie że silnik chce wyskoczyć spod maski (rzuca nim i nawet przy dodawaniu większej ilości gazu i trzymaniu sprzęgła nie ma poprawy).
    Zauważyłem że jeśli szybko puszczę sprzęgło na sekundę i zaraz je wcisnę (tak jakbym chciał szybko ruszyć ale jednak rezygnuje), silnik wtedy szarpnie na chwilę, ale już mogę jeździć normalnie.
    W lato ten problem występuje często a w zimę rzadko i jest mniej odczuwalny.
    Aktualnie błędów (poza czujnikiem zaparowania szyby) nie ma.
    Przebieg "na zegarach" 146kkm, auto mam dwa lata i od początku trochę szarpało ale mniej.
    Po zakupie okazało się że w silniku był jakiś motodoktor albo mineral bo po zmianie zaczął brać olej i dymić (spalanie oleju 1l/1000km), poza tym pełno nagaru.
    Sam wymieniłem uszczelniacze i wyczyściłem z nagaru. Teraz oleju nie bierze (znika jedynie 1L/12000km) Valvetronic wyglądał ok ale to tak na oko.
    Niedawno wymieniałem Silniczek Vvt - serwomotor bo miałem tryb awaryjny i błąd 2A70 (błąd był odkąd pamiętam). Po wymianie mniej pali paliwa-0,5L.
    W weekend postaram się sprawdzić dolot i układ paliwowy bo filtra nie ma, tylko zestaw naprawczy do baku.

    Sprzęgło i dwumasę wykluczam bo nie ma dziwnych odgłosów, sprzęgło.się nie ślizga i chodzi lekko. czasem 1 bieg nie wchodzi ale podobno tu tak jest (lewarek mam niski chyba od 1er).
    Podejrzewałem poduszki silnika i skrzyni ale to raczej też ciągle by szarpało?
    Odma wymieniona i drożna aczkolwiek po odkręceniu korka nie zasysa powietrza tylko raczej lekko dmucha. Auto ma moc i na wolnych obrotach pracuje równo. Bez klimy troszkę trzęsie lewarkiem a po włączeniu klimy jak obroty lekko pójdą w górę, pracuje aksamitnie.
    W Inpie sprawdzone korekty wtrysków i są prawie równe, temperatura powietrza zasysanego trochę wysoka bo 40 stopni ale auto było nagrzane do 95stopni.
    Czy to coś z paliwem, dolotem, elektryka, poduszki? Świexe nowe, cewek nie ruszałem. Ciśnienia na listwie nie mam jak sprawdzić a przy aucie robię wszystko sam i jak na razie jest to dobre podejście.
    Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.

  • #81 19 Paź 2016 10:52
    Nix
    Poziom 21  

    piotreks86 napisał:
    W Inpie sprawdzone korekty wtrysków i są prawie równe


    A możesz wrzucić fotki jak wyglądają te korekty? A jak wyglądają ustawienia Vanosa w inpie?

    pzdr Nix

  • #82 27 Paź 2016 23:40
    Nexus34
    Poziom 10  

    Samochód rozbiłem. Nie dowiedziałem się co było nie tak, ale po zakupie kolejnego samochodu tej samej marki jestem pewien, że lambda w tamtym samochodzie bydła wadliwa. A dokładnie była leniwa mimo działającej grzałki, kompletny brak błędów lambdy. Zamienniki lambdy do bmw to około 100-150zł. Tylko tego nie wymieniłem.

    Klekotanie spod pokrywy zaworów to pracujący valvetronik, który uderza o skrajne położenie wałka.

    Silniczek valvetronik da się zregenerować bez zdejmowania. Na silniczku są takie przetłoczenia trzeba nawiercić wiertłem 3mm dwa te wytłoczenia i przedmuchać silnik z nagromadzonego pyłu ze szczotek. Na sucho sprężonym powietrzem.

  • #83 28 Paź 2016 11:00
    domex32
    Moderator Samochody

    W tej bmw która ja robiłem, dodatkowo w tym tygodniu wymieniana była pompa paliwa i dwie cewki WN, auto szarpało i ciężko odpalało z rana.

  • #84 28 Paź 2016 11:46
    Nix
    Poziom 21  

    Rozumiem że pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia/wydatku a i cewki były
    "trochę niesprawne" czyli dawały jakąś iskrę ale zbyt słabą ?

    Czy były jakieś błedy w sterowniku ?

    pzdr Nix

  • #85 14 Lis 2016 16:37
    piotreks86
    Poziom 9  

    Ustawienia vanosa raczej ok ale o które dokładnie pytasz? Korekty wtrysku nr1 na postoju okolo -2 do -2,5 pozostałe ok. Przy hamowaniu silnikiem było gorzej (nawet -4) ale teraz po wielu zabiegach przy hamowaniu są idealne.

    Co do samego szarpania to po aktualizacji softu silnika było idealnie ale przez dwa tygodnie. Próbowałem później kasować adaptacje i podmieniać różne czujniki i wtryski ale bez poprawy. Miałem też uwaloną jedną cewkę też cylinder 1 ale objawy bo chwilowe zawahanie przy przyspieszaniu z drugiego biegu przy niskich obrotach. Błędów nie było ale cewka miała pokruszony izolator pod gumką.
    Potem ktoś mi powiedział że może stary akumulator albo słaby alternator. Ale aku nowy i prąd również. Już się prawie poddałem ale przypomniało mi się że podczas aktualizacji oprogramowania auto było podpięte pod duży prostownik aby nie było spadku napięcia podczas tej zabawy. I może to być wina kabli/styków. A że akumulator jest w bagażniku to po drodze jest pełno połączeń. W ten weekend rozebrałem wszytko czyli dobrałem się do bagażnika, alternatora rozrusznika i jeszcze kilku połączeń pod maską -przy przegrodzie silnika obok czerwonej zaślepki plusa (tam dochodzi kabel pluszowy od aku i jest kilka śrubek które trzeba odkręcić żeby to dokładnie zrobić), i wyczyściłem jak należy oraz posmarowałem.
    Aktualnie nie szarpie. Ale żeby świętować sukces muszę jeszcze poczekać.

    Lambdą? Ale która bo są co najmniej 3.

  • #86 01 Lut 2017 21:14
    sapertorun
    Poziom 1  

    Witam serdecznie wszystkich.
    Mam podobny problem z silniczkiem vvt i dziś zmierzyłem napięcie dochodzące do niego na tej wtyczce 2-pinowej i miedzy pinami jest napięcie
    8,2V .Czy tam nie powinno być wyższe napięcie sterujące tym serwomotorkiem?
    Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME