Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Seicento 1.1 - Zgasł nie odpala brak iskry brak paliwa.

20 Mar 2015 08:27 4017 15
  • Poziom 21  
    Witam, myślę że mam dość popularny problem aczkolwiek żadne z rozwiązań w necie mi nie pomogło..

    Seicento S 1.1 - na parkingu przy zapalonym silniku, gdy wyłaczyłem światła nagle silnik zgasł. Od tamtej pory nie odpala.. kręci lecz nie odpala.

    Sprawdziłem na jednej świecy (reszty nie wykręcałem) - brak iskry - zamieniłem na nową to samo, więc darowałem sobie resztę.

    Równiez śmiem twierdzić że nie dostaje paliwa bo wykręcona świeca była suchutka po próbie zapalenia.

    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w środku samochodu również te które są schowane za aku takie duże. Wszystkie były ok.

    Co jeszcze mogę sprawdzić zanim pojadę pod jakiś komputer?
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Po włączeniu stacyjki zapala się "marchewka" i słychać pompę paliwa przez 3 sek ?,
    co się dzieje z lampką "code" ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Marchewka czyli mniemam że to kontrolka od wtrysków. Po przekręceniu stacyjki świeci natomiast w momencie kręcenia znika świeci tylko akumulator.

    A Kontrolka Code zaświeca się po przekręceniu zapłonu i zaraz gaśnie.

    Po przekręceniu zapłonu również słyszę (chyba) pompkę paliwa i zaraz coś się ucisza.
  • Moderator Samochody
    Spora szansa,że uszkodzona jest kostka stacyjki, jak włączasz rozrusznik, to ginie 15, czyli zasilanie wtrysku, samochód powinien normalnie odpalać z popchnięcia
  • Poziom 21  
    Niestety na pych również nie pali. Czy są dzieś jeszcze jakieś bezpieczniki? Może któryś z przekaźników?
  • Moderator Samochody
    Pod maską przy ścianie grodziowej z lewej strony jest czarny dekiel, pod nim są 2 przekaźniki i bezpieczniki, jeden od zasilania wtrysku, drugi od pompy paliwa.
    Ale gdyby tam było coś nie tak, to nie zapalała by się kontrolka wtrysku i (lub) nie było by słychać pompy paliwa
  • Poziom 21  
    Tak, sprawdzałem je one są takie większe niż te standardowe. Są w porzadku.
    Znalazłem też dwa bezpieczniki w małych obudowach obok przekaźników czerwonego i czarnego pod maską ale również są spoko. Masa silnika poprawniona.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    immobiliser?
  • Poziom 29  
    Czujnik położenia wału może być uszkodzony. Jego sygnał jest głównym do podania iskry i startu pompy przy odpalaniu silnika. Kiedy przekręcisz kluczyk na MAR to pompa zawsze uruchomi się na dwie sekundy i zatrzyma , dopiero przy odpalaniu sterownik dostaje sygnał z CPW i pompa zaczyna pracować cały czas jeśli silnik odpali.
    Czujnik można pomierzyć multimetrem najlepiej we wtyku sterownika silnika między pinami 11 i 28 wtyczki zdjętej ze sterownika. Schematów układu SPI IAW 16F jest pełno w necie.Czujnik może być obluzowany, zabrudzony lub uszkodzony= rezystancja nieskończoności. Sprawny powinien mieć około 580-780 omów (silnik 900) Ty masz 1100 ale z tego co wiem to tak samo chociaż w Pandzie MPI 1.1 czujnik ów ma ok 1100 omów.
  • Poziom 21  
    Wykręciłem czujnik gdyż nie znalazłem w googlach żadnego schematu sterownika w przyzwoitej rozdzielczości żebym mógł odczytać..

    Jak teraz mogę sprawdzić czujnik mając go w ręce? ma 3 piny we wtyczce. Próbując mierzyć rezystancję na wszystkich 3 kombinacjach nic nie pokazuje ciągle "1" na mierniku
  • Moderator Samochody
    Więc uszkodzony jeśli dobrze mierzysz. To zwykły czujnik indukcyjny.
  • Poziom 21  
    Zwiększając zakres miernika do 200K i przykładając "masę" miernika do środkowego pinu i "plus" miernika do zewętrznego pokazuje jakieś 78K ohm to chyba niezbyt poprawnie. Na innych kombinacjach pinów nie pokazuje nic.
  • Moderator Samochody
    No niezbyt. Nie mam teraz gdzie sprawdzić dokładnie, ale oczekiwał bym między 500 a maks. 2k.
  • Poziom 21  
    Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?
  • Poziom 29  
    CMK1990 napisał:
    Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?

    Miałem kiedyś taki przypadek że wróciłem autem wstawiłem do garażu i po kilku dniach nie odpalił w ogóle. po podpięciu pod diagnoskop wskazał na czujnik położenia wału.
    Byłem pomierzyć teraz czujnik bo mam taki w garażu to na środkowym pinie i jednym zewnętrznym jest 1180 ohm czyli jak pisałem wcześnie 1.1 kilooma
  • Poziom 21  
    no to ewidentnie lipa u mnie. Jakieś 70k wskazuje i ciągle rośnie. W poniedziałek zmieniam napiszę jaki efekt.
  • Poziom 21  
    Wymieniłem czujnik na nowy - odpalił od strzała:) Gratuluję trafnej diagnozy. Dzięki