Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Seicento 1.1 - Zgasł nie odpala brak iskry brak paliwa.

CMK1990 20 Mar 2015 08:27 5631 15
  • #1
    CMK1990
    Level 21  
    Witam, myślę że mam dość popularny problem aczkolwiek żadne z rozwiązań w necie mi nie pomogło..

    Seicento S 1.1 - na parkingu przy zapalonym silniku, gdy wyłaczyłem światła nagle silnik zgasł. Od tamtej pory nie odpala.. kręci lecz nie odpala.

    Sprawdziłem na jednej świecy (reszty nie wykręcałem) - brak iskry - zamieniłem na nową to samo, więc darowałem sobie resztę.

    Równiez śmiem twierdzić że nie dostaje paliwa bo wykręcona świeca była suchutka po próbie zapalenia.

    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w środku samochodu również te które są schowane za aku takie duże. Wszystkie były ok.

    Co jeszcze mogę sprawdzić zanim pojadę pod jakiś komputer?
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Po włączeniu stacyjki zapala się "marchewka" i słychać pompę paliwa przez 3 sek ?,
    co się dzieje z lampką "code" ?
  • #3
    CMK1990
    Level 21  
    Marchewka czyli mniemam że to kontrolka od wtrysków. Po przekręceniu stacyjki świeci natomiast w momencie kręcenia znika świeci tylko akumulator.

    A Kontrolka Code zaświeca się po przekręceniu zapłonu i zaraz gaśnie.

    Po przekręceniu zapłonu również słyszę (chyba) pompkę paliwa i zaraz coś się ucisza.
  • #4
    carrot
    Moderator of Cars
    Spora szansa,że uszkodzona jest kostka stacyjki, jak włączasz rozrusznik, to ginie 15, czyli zasilanie wtrysku, samochód powinien normalnie odpalać z popchnięcia
  • #5
    CMK1990
    Level 21  
    Niestety na pych również nie pali. Czy są dzieś jeszcze jakieś bezpieczniki? Może któryś z przekaźników?
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Pod maską przy ścianie grodziowej z lewej strony jest czarny dekiel, pod nim są 2 przekaźniki i bezpieczniki, jeden od zasilania wtrysku, drugi od pompy paliwa.
    Ale gdyby tam było coś nie tak, to nie zapalała by się kontrolka wtrysku i (lub) nie było by słychać pompy paliwa
  • #7
    CMK1990
    Level 21  
    Tak, sprawdzałem je one są takie większe niż te standardowe. Są w porzadku.
    Znalazłem też dwa bezpieczniki w małych obudowach obok przekaźników czerwonego i czarnego pod maską ale również są spoko. Masa silnika poprawniona.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    immobiliser?
  • #8
    sandamiano
    Level 29  
    Czujnik położenia wału może być uszkodzony. Jego sygnał jest głównym do podania iskry i startu pompy przy odpalaniu silnika. Kiedy przekręcisz kluczyk na MAR to pompa zawsze uruchomi się na dwie sekundy i zatrzyma , dopiero przy odpalaniu sterownik dostaje sygnał z CPW i pompa zaczyna pracować cały czas jeśli silnik odpali.
    Czujnik można pomierzyć multimetrem najlepiej we wtyku sterownika silnika między pinami 11 i 28 wtyczki zdjętej ze sterownika. Schematów układu SPI IAW 16F jest pełno w necie.Czujnik może być obluzowany, zabrudzony lub uszkodzony= rezystancja nieskończoności. Sprawny powinien mieć około 580-780 omów (silnik 900) Ty masz 1100 ale z tego co wiem to tak samo chociaż w Pandzie MPI 1.1 czujnik ów ma ok 1100 omów.
  • #9
    CMK1990
    Level 21  
    Wykręciłem czujnik gdyż nie znalazłem w googlach żadnego schematu sterownika w przyzwoitej rozdzielczości żebym mógł odczytać..

    Jak teraz mogę sprawdzić czujnik mając go w ręce? ma 3 piny we wtyczce. Próbując mierzyć rezystancję na wszystkich 3 kombinacjach nic nie pokazuje ciągle "1" na mierniku
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Więc uszkodzony jeśli dobrze mierzysz. To zwykły czujnik indukcyjny.
  • #11
    CMK1990
    Level 21  
    Zwiększając zakres miernika do 200K i przykładając "masę" miernika do środkowego pinu i "plus" miernika do zewętrznego pokazuje jakieś 78K ohm to chyba niezbyt poprawnie. Na innych kombinacjach pinów nie pokazuje nic.
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    No niezbyt. Nie mam teraz gdzie sprawdzić dokładnie, ale oczekiwał bym między 500 a maks. 2k.
  • #13
    CMK1990
    Level 21  
    Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?
  • #14
    sandamiano
    Level 29  
    CMK1990 wrote:
    Czyli generalnie dużo za dużo mi wskazuje. Ok kupię go w poniedziałek zobaczymy czy był przyczyną. Tylko mnie zastanawia czy zepsułby się tak po prostu nagle podczas pracy silnika? No i co do tego miałoby zgaszenie świateł?

    Miałem kiedyś taki przypadek że wróciłem autem wstawiłem do garażu i po kilku dniach nie odpalił w ogóle. po podpięciu pod diagnoskop wskazał na czujnik położenia wału.
    Byłem pomierzyć teraz czujnik bo mam taki w garażu to na środkowym pinie i jednym zewnętrznym jest 1180 ohm czyli jak pisałem wcześnie 1.1 kilooma
  • #15
    CMK1990
    Level 21  
    no to ewidentnie lipa u mnie. Jakieś 70k wskazuje i ciągle rośnie. W poniedziałek zmieniam napiszę jaki efekt.
  • #16
    CMK1990
    Level 21  
    Wymieniłem czujnik na nowy - odpalił od strzała:) Gratuluję trafnej diagnozy. Dzięki