Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chamberlain ML 500 - Nie mogę zaprogramować dwóch pilotów

hodzio 20 Mar 2015 17:56 3921 25
lampy.pl
  • #1
    hodzio
    Level 11  
    Na początek - oba piloty sprawne na 100%. Jeden z nich co prawda dokupiony, ale oryginalny, bo stary padł niedawno. Wymazuje z pamięci wszystkie piloty (przytrzymanie guzika w napędzie na 6 sek). Chce zaprogramować piloty więc programuje pierwszego- jest ok. Przechodzę do drugiego i napęd nie czyta go. Więc od nowa. Wymazuje z pamięci piloty. Chce zaprogramować piloty więc programuje pierwszego (tego który poprzednio był drugim) - jest ok. Przechodzę do drugiego (który poprzednio był pierwszym) i napęd nie czyta go. Po prostu tak jakby pamięć napędu przyjmowała tylko jednego pilota. O co chodzi? A może te piloty, pomimo że dokupiony jest oryginalny, jakoś się gryzą i jak jednego się wczyta to drugiego już napęd nie widzi?
  • lampy.pl
  • #2
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Malutka sugestia - mam 2 piloty i właśnie taki sam napęd - na zimnie nie działa żaden pilot. Zamontowałem radiolinię Elmesa (odbiornik z dwoma pilotami kosztuje tylk co 1 pilot do ML500) i mam święty spokój.
    Sam napęd chodzi o d 4 lat bez zarzutu.
  • #3
    hodzio
    Level 11  
    Raczej nie to. Piloty działają, ale tylko jeden się programuje, drugi już nie. A tak przy okazji, gdybym nie doszedł co mi szwankuje, mógłbyś opisać w prosty sposób dla laika, jak tego elmesa podłączyć?
  • lampy.pl
  • #4
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Czerwony i biały zacisk - obok siebie - styk przekaźnika NO z radyjka, następny biały i siwy to w oryginale złączki do fotek - ale możesz z nich wziąć 24-30V zmiennego do zasilania radyjka (radyjko MUSI mieć prostownik znaczy być przystosowane do zasilania zmiennym - przeważnie dziś wszystkie mają diodę albo mostek i nadają się do podłączenia pod 24V zmiennego) czyli u Elmesa model UMB100Hr het, inne modele są na 12 V DC.
    Inne firmy ( Proxima , DTM, Eldrim) też mają podobne radiolinie ale Elmes ma chyba najtańsze piloty.
    Radia i piloty " markowe" - Hormann, Nice, Faac, Came są 3 razy droższe a zasięg i wytrzymałość podobna albo i gorsza od rodzimych.
  • #5
    hodzio
    Level 11  
    Nikt nie pomoże?
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Z oryginalnymi nic mi nie przychodzi do głowy - wnosząc z zachowania mojego sprzęta (i jeszcze jednego który zakładałem z i ma tak samo niepewne piloty) to typy awaryjne (cena też minimalna). Opis podpięcia zewnętrznego radia dwa posty wyżej
  • #7
    chudystg
    Level 16  
    Witam kolego, jeśli to kwestia odbiornika mogę odstąpić oryginalny pewny i sprawdzony odbiornik do tego napędu w przyzwoitej cenie.

    Ewentualny kontakt na priv.
  • #8
    hodzio
    Level 11  
    Wciąż żadnych pomysłów dotyczących konkretnego problemu. Nie chcę niczego dokupować, zmieniać itd. W czym tkwi mój problem z pilotami?
  • #9
    suworow
    Admin of Property security
    W tym że nie słuchasz. Kotbury mający niewątpliwie spore doświadczenie w tym temacie, zdaje się udzielił Ci wyczerpującej odpowiedzi.
    Pozdrawiam
  • #10
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Problem w tym że napęd niby amerykański za 300 zł (sam w sobie całkiem niezły ale za cenę większego bukietu kwiatów nie spodziewaj się niezawodności Touseka czy Hormanna) ma źle skonstruowane piloty ( mimo że na keeloqu i w nadajniku ma filtr SAW czyli najbardziej niezawodne zestawienie - polska firma Elmes stosuje takie i na dodatek uproszczone do granic możliwości rozwiązanie a wyszły im jedne z najbardziej niezawodnych konstrukcji na naszym rynku) jest wrażliwy na zimno i wstrząsy.
    Jeśli nie chcesz niczego zmieniac to kupuj i dopisuj oryginały za 60-100 zł do bólu. Jak zmądrzejesz - rozwiązanie powyżej.
  • #11
    hodzio
    Level 11  
    Więc trzeba kupić elmesa...
  • #12
    ilonnkaajk
    Level 1  
    Podepne się. Mamy do czynienia z chamberlain hc 500 ml-2. Zaprogramowanych mamy w tej chwili 4 piloty do bramy. W domu leży piąty. Zaistniała potrzeba aby był w użytku. Doprogramowanie tego 5 kończy się tym, że jeden z pozostałych 4 przestaje działać. Czy pamięć tego radioodbiornika to 4 sztuki? Czy robimy coś źle? Czy zrządzenie losu raczej?
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Btw. Wszystkie piloty firmowe.
    ilonnkaa
  • #13
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Prawdę mówiąc nigdy nie dopisywałem więcej niż 3 ale sprawdź czy wylatują najdawniej zapisane piloty - jeśli tak - widać tylko 4 można.
    Jeśli zależy ci na oryginalnych - dokup dodatkowy odbiornik Proximy zgodny z HCS ( model NM, chyba że mają już dedykowany do Chamberlaina) i do niego dopisz nadwyżkowe oryginały
  • #14
    PROXIMA sj

    Radio controllers specialist
    Witam,
    Chamberlain, w swojej długiej historii zaproponował wiele modeli pilotów z kilkoma rodzajami kodowania.

    Do napędu ML500 nie można zarejestrować pilotów Liftmaster z kodem stałym i pilotów Liftmaster z układem HCS, oraz oczywiście nowych pilotów na 868MHz.
    Można w napędzie ML500 zarejestrować piloty z kodem zmiennym (kodowanie - nie HCS Keeloq) - typu: 4330E 4332E, 4333E, 4335E, 4335EML, 84335EML, 94335E.

    PROXIMA od czterech lat posiada odbiornik kompatybilny, zmiennokodowo z pilotami kompatybilnymi z napędem ML500.
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN
  • #15
    MaxKleiner
    Level 12  
    Mam pytanie w jaki sposób się dodaje pilot do napedu ML500?
  • #16
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Quote:
    Ustawienie odbiornika na kod dodatkowego pilota:
    1. Nacisnąć i puścić przycisk programujący znajdujący się na boku napędu. Zielona dioda świeci przez 30 sekund bez przerwy.
    2. Przytrzymać przycisk pilota przez 30 sekund.
    3. Przycisk pilota puścić gdy tylko światło napędu zacznie migotać. Kod został zaprogramowany. Jeżeli żarówka nie jest zainstalowana, słychać dwa kliknięcia.
    Do usunięcia wszystkich kodów lub pojedynczego kodu z pamięci napędu drzwi, należy w każdym przypadku skasować wszystkie kody: Przycisk programujący na boku napędu przyciskać tak długo, aż wskaźnik LED zgaśnie (około 6 sekund). W ten sposób zostaną usunięte wszystkie wprowadzone poprzednio kody. Każdego pilota należy zaprogramować od nowa.
  • #17
    MaxKleiner
    Level 12  
    Sprawdziłem i nie dziala, zaznaczyć powinnem że to nie oryginalny pilot ale działa na częstotliwości 433.
  • #18
    kotbury
    Gantry automation specialist
    To - jeśli to nie dokładny zamiennik oryginału lub oryginał (któryś z tych : 4330E 4332E, 4333E, 4335E, 4335EML, 84335EML, 94335E - granatowe z siwymi przyciskami) to nie zadziała. Sama zgodność częstotliwości 433 MHz nie wystarczy.
  • #19
    kazek1561
    Level 12  
    I ja mam problem, ale z napędem ML 510EV, pilot typ F30 A-R, 868MHz. Zgubiłem jeden z 2 pilotów i jest problem, moze mała podpowiedż co zrobić, aby wprogramować dodatkowy pilot. Kolejna sprawa, sprowadziłem auto z USA i ma ono system do otwierania bram, ale nie mogę go poprawnie zaprogramować. Przy programowaniu nie resetowałem napędu, może od tego trzeba zacząć?
  • #20
    PROXIMA sj

    Radio controllers specialist
    kazek1561 wrote:
    i ma ono system do otwierania bram

    czyli szukaj HOMELINK USA
    pozdrawiam
    PROXIMILIAN
  • #21
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Dopisywanie pilotów na końcu instrukcji (w załączniku).
    Dodatkowy pilot musi być zgodny z oryginałem ( np TX2EV - zamiennki, lub oryginał jak twój - może przesadzam z pisaniem oczywistego ale było już kilka postów typu - mam "jakiegoś" pilota i nie da się go zaprogramować....)
  • #22
    kazek1561
    Level 12  
    Instrukcję mam, bo napęd kupiłem w 2015r nowy. Pytam tu na forum o dopasowanie nowego pilota, bo ten pilot ma inną częstotliwość jak większość ogólnie dostępna. Dzięki za podpowiedż, jaki m. i nnymi typ pilota będzie kompatybilny z moim napędem. Miałem już kupić identycznie wyglądający pilot, ale w opisie pisze, ze ma on inną częstotliwość. Nie wiem jaki pilot mam kupić, aby go dało się zaprogramowac.
    A może jakaś podpowiedż, jak zaprogramować homelink w aucie. Próbowałem zrobić reset homelinku zgodnie z procedurą, w napędzie przycisnąłem S, zapaliła się na 10sek zielona dioda, w tym czasie próbowałem programować homelink wciskając przycisk, ale się nie
    udało. Może trzeba to robić inaczej?. Gdybym uruchomił otwieranie bramy z auta, nie musiałbym szukać drugiego pilota.
  • #23
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Quote:
    moze mała podpowiedż co zrobić, aby wprogramować dodatkowy pilot

    Quote:
    Instrukcję mam, bo napęd kupiłem w 2015r nowy.

    Troszkę mało konsekwentne...

    Napisałem w poprzednim poście jaki będzie zgodny wg sprzedających (są na A...o i oryginały i zamienniki, np : https://allegro.pl/oferta/pilot-433mhz-do-lif...-6c3be5bb60a89124ef0862320b2d7366fdd6604cf017 - wg sprzedawcy pasuje do 510evo, jakby co - możesz oddać).

    Reset resetem ,ale musisz jeszcze nauczyć HomeLink w aucie od twojego pilota (jak - to już w instrukcji auta) , a potem nadajnik auta dopisujesz do napędu jak każdego innego pilota.

    Musisz jescze doczytać, na jakiej częstotliwości pracuje nadajnim Home Link w aucie. Jeśli jest nowsze i działa na 433/868, to zagada z pilotami Chamberlain, jeśli starsze na 315 MHz - ratuje cię dokupienie zestawu Proxima Home Car USA.
  • #24
    kazek1561
    Level 12  
    Dziękuję za info. idę jeszcze raz próbować z Homelinkiem (auto nie stare Alfa Giulia z 2018r), jak się nie uda to zamawiam pilota.

    Mały krok do przodu, udało mi się zaprogramować Homelink do bramy wjazdowej (pilot 433MHz). Chamberlaina od bramy garażowej jeszcze nie, daje on tylko 10sek. na wpisanie nowego pilota, coś jeszcze robię nie tak. Czy jeżeli Homelink działa na 433MHz, powinien też na 868?
    Edit
    Homelink w samochodzie przyjął kod z pilota, natomiast napęd chamberlaina po zresetowaniu, bez problemu zakodował pilot, na sygnał z Homelinku nie reaguje i nie programuje sie. Dobrze, że chociaż bramę wjazdową otwieram z auta.
  • #25
    shrek81
    Level 2  
    kotbury wrote:
    Czerwony i biały zacisk - obok siebie - styk przekaźnika NO z radyjka, następny biały i siwy to w oryginale złączki do fotek - ale możesz z nich wziąć 24-30V zmiennego do zasilania radyjka (radyjko MUSI mieć prostownik znaczy być przystosowane do zasilania zmiennym - przeważnie dziś wszystkie mają diodę albo mostek i nadają się do podłączenia pod 24V zmiennego) czyli u Elmesa model UMB100Hr het, inne modele są na 12 V DC.
    Inne firmy ( Proxima , DTM, Eldrim) też mają podobne radiolinie ale Elmes ma chyba najtańsze piloty.
    Radia i piloty " markowe" - Hormann, Nice, Faac, Came są 3 razy droższe a zasięg i wytrzymałość podobna albo i gorsza od rodzimych.


    Witam wszystkich.Jestem zupełnym laikiem w tym temacie ale widze ze kotbury jest doświadczonym forumowiczem i chcialbym sie poradzic .Wiem ze temat stary ale chcialbym sie spytac odnosnie podlaczenia radioodbiornika Elmesa model UMB100Hr het do Motoru Chamberlain ML500 a mianowicie Elmes dziala tzn dioda sie pali ale nie moge zaprogramowac pilotów.Wyprowadzilem z radyjka przewody z NC1 i NO1 do pierwszych dwoch stykow od guzika programujacego w motorze ML500.Nastepne przewody z radyjka przeciagnalem z + i - do 2 stykow od lewej w motorze.
  • #26
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Quote:
    Wyprowadzilem z radyjka przewody z NC1 i NO1 do pierwszych dwoch stykow od guzika

    NO1 dobrze, NC1 źle - na schemacie radyjka Elmes pomiędzy NO a NC jest jeszcze jeden zacisk: wspólny - ten podepnij zamiast NC

    Ale jeszcze musisz dopisać piloty do radyjka.