Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dobór optymalnego komputera dla moich potrzeb

20 Mar 2015 18:16 657 4
  • Poziom 13  
    Witam.

Od pewnego czasu chodzi mi po głowie zbudowanie nowego zestawu komputerowego. Obecnie pracuję na Amd Athlon 64 x2 5000+ + 4GB pamięci RAM, dysku HDD i zintegrowanej grafice. A w laptopie Intel i3 3217U + 4GB RAM, dysk HDD grafika dedykowana NVIDIA GeForce GT 720.
    Nie narzekam najbardziej na ten sprzęt, ale chciałem kupić coś nowego. Laptopa bardzo mało używam, ale widzę, że na przyszłość trzeba zainwestować w dysk SSD.
    Jestem elektronikiem, programistą bawię się również fotografią i Photoshopem (rzadko) i do tych celów potrzebuję dobrego komputera. Prawie nigdy nie gram w gry, a jak już coś włączę to jakiś klasyk, który ma 15 lat. Od komputera wymagam, aby błyskawicznie się włączał i wyłączam i szybko obsługiwał kilka podstawowych programów (kilka na raz):
    - Photoshop
    - Altium Designer
    - Visual Studio (np. 4 środowiska)
    - środowiska do kilku mikrokontrolerów
    - symulatory do elektroniki (np. Tina)
    - Internet (np. do 20 otwartych kart)
    - jakiś porządny antywirus
    - programy biurowe jakieś podstawy dla programistów i elektroników
    - Windows 7 64 lub Windows 8.1.

Chcę sobie złożyć komputer, który będzie mi służył przez kolejne 10 lat przynajmniej, dlatego nie chcę oszczędzać, ale nie chcę wydawać kasy w błoto, jeśli coś nie jest mi potrzebne.

- dobry monitor 24” o przekątnej minimum 1920x1200 + dekoder DVB-T + pilot
    - jakiś procesor i3 lub i5
    - RAM 16Gb 4x4GB – myślę nad kupnem jakiś używanych w dożywotnią gwarancją
    - dysk SSD na system i te wyżej wspomniane programy + 1TB dla archiwizacji innych rzeczy
    - grafika dedykowana, ale jakaś niezbyt dobra
    - dobra płyta główna mającą sporo wyjść, zintegrowaną kartę sieciową i muzyczną (w miarę przyzwoitą)