Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 - Kostka radia sterowania z kierownicy

20 Mar 2015 20:56 2535 12
  • Poziom 15  
    Witam.
    Kupiłem oryginalne radyjko i dwie kostki ISO prądowa i głośnikowa pasują - no prawie pasują, muszę pogrzebać w kostce prądowej bo radio traci pamięć. Bardziej mnie jednak niepokoi kostka od sterowania radiem z kierownicy. Moja kostka zupełnie nie pasuje do radia, nie mam pojęcia jaka powinna być oryginalna kostka, wcześniej w aucie siedziało radio Clarion może jakiejś części kostki mi brakuje. Z całego modułu kabel kończy się kostką "męską" z blaszkami. Radyjko posiada wejście również z blaszkami. Czy jest możliwość dokupienia jakiejś przejściówki aby połączyć radio ze sterownikiem kierownicy?
  • Poziom 15  
    Dzięki za link ze schematami :)

    Nie jestem pewien co do modelu radia jakie posiadam więc nie wiem do którego schematu mam się odnieść

    Link do radia jakie zakupiłem, jest nawet fotka z wejciami

    http://allegro.pl/radio-cd-peugeot-306-citroe...a-jumper-berlingo-i5168749375.html?source=mlt

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z opisów widzę, że kostki są odpowiednie tylko połączenie coś nie tak. Sterowanie z kierownicy idzie po kostce zasilania. Gdybyście mogli mi wskazać odpowiedni schematg to już bym sobie z tym poradził :)
  • Poziom 35  
    Te radio było stosowane od 1999 roku. Wczesniej było clarion pu 1570 lub blaupunkt. Te nowe radio ma 2x iso i mini iso. Mini iso jest do sterowania przy kierownicy i do zmieniarki. Przed tym radiem było inne złącze do sterowania przy kierownicy. Co do utraty pamięci zobacz skrzynkę bezpieczników. Tam bezpiecznik który odpowiada za radio ma 2 pozycje np. 24 i 24a. Można go na 2 sposoby włożyć. Podaj mi vin to podam jakie radio z fabryki było w nim.
  • Poziom 15  
    Fabryczne pewnie było inne gdyż to jest 97rok. Chciałem radio z CD i takowe kupiłem. Nie myślałem, że będzie aż taki problem.

    VIN: VF37DNFZ231346291

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pewnie wcześniej siedział kaseciak. Kupiłem auto z radiem nie firmowym.
  • Poziom 35  
    Nie jestem w stanie powiedzieć dokładnie jakie radio siedziało, ale tak jak wyżej pisałem Albo Grundig albo Clarion - oczywiście kaseciaki.
    Manetka oryginalna wygląda tak: http://img25.olx.pl/images_tablicapl/20912419...tka-przelacznik-do-radia-peugeot-306-lodz.jpg

    A do tego radia jest potrzebna na miniISO.
    Taka jak na aukcji: http://allegro.pl/peugeot-306-manetka-przelacznik-radia-i5118203820.html

    Pozdrawiam właściciela parasolki :) (Cabrio)

    Samochód zszedł z taśmy 3 grudnia 1996 roku czyli masz wersję PH1 ;)
  • Poziom 15  
    Dziękuję za cenne informacje. Podtrzymanie prądu w radio wystarczyło zamienić kabelki 4-7. Kostka do sterowania radiem z kierownicy raczej jest oddzielna bo w kostce prądowej jest mało kabelków. Myślałem, że trzecia kostka jest do zmieniarki a wygląda na to, że to właśnie jest kostka od sterowania.
  • Poziom 35  
    Spoko, w rodzinie Peugeot 306 jest od 2001 roku więc mam doświadczenia w tym aucie.
    A sam jestem posiadaczem od 2010 roku Peugeota 306 ;)
  • Poziom 35  
    Na 100%. W moim aucie powinno być takie radio (fabrycznie) i mam właśnie taką manetkę zamontowaną.
  • Poziom 15  
    Kupiłem manetkę wskazana przez kolegę pepe150 o wszystko śmiga jak należy. Dziekuję bardzo za pomoc!!!

    Mam jeszcze tylko jedno pytanie. Jakie paliwo tankować do mojej bryczki 95 czy 98???
  • Poziom 35  
    To miło że wszystko działa jak należy :)

    Wedle uznania 95 czy 98.
    Brat w 306 sedan, 1.4 na pełnym wtrysku (KFX) tankuje 98 bo wychodzi że mu mniej pali.
  • Poziom 15  
    Mój motor to 1.6 8 zaworów. Dla pewności będę lał 98 bo nie powinno być skutków negatywnych. Z tego co wiem wlanie 95 do motora przystosowanego do 98 może takowe spowodować.