Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mitsubishi space wagon 2.4 gdi 2000 rok nie pali na 2 cylindry brak reakcji na p

rikuelle 21 Mar 2015 18:23 3354 19
  • #1
    rikuelle
    Level 10  
    Witam. Mam problem ze swoim samochodem Mitsubishi Space Wagon silnik 2.4 gdi 2000 rok. Mianowicie nie pali na 2 cylindry (pracuje tylko na 2 i 3 cylindrze czyli na dwóch środkowych), pracuje równo ale brak reakcji na przepustnice (sterowana potencjometrem). Dziwny jest fakt ze po przekręceniu zapłonu podnosi się a po zapaleniu silnika opuszcza, czyli zamyka i tak już zostaje. Jak chce zgasić silnik to po wyłączeniu zapłonu przepustnica się otwiera na maxa i gaśnie.
  • #2
    robert_d_g
    Level 23  
    Zrób diagnostyke komputerową
    rikuelle wrote:
    pracuje rowno i brak realcji na przepustnice
    To jak w końcu :?:

    Elektroprzepustnica mogła odmowić posłuszeństwa, jezeli błednie reaguje
  • #3
    rikuelle
    Level 10  
    pracuje równo jak na prace 2 cylindrów. w sensie ze nie rzuca silnikiem na wszystkie strony etc. na komputerze pokazuje jakiś błąd przepustnicy. ale najlepszy jest fakt, że przy "zabawie" zapłonem tzn włączenie przepustnica się otwiera i przez chwile można się pobawić potencjometrem po 2 stronie komory silnika i w tedy można powiedzieć, że działa tylko że przy "dodawaniu" gazu przepustnica zamiast otwierać się robi na odwrót czyli zamyka po odpuszczeniu gazu otwiera się z powrotem. można tak z 4-5 razy się pobawić potem już nie reaguje. a po odpaleniu od razu się zamyka.
  • #4
    olekt2002
    Level 30  
    rikuelle wrote:
    ale najlepszy jest fakt, że przy "zabawie" zapłonem tzn włączenie przepustnica się otwiera i przez chwile można się pobawić potencjometrem po 2 stronie komory silnika i w tedy można powiedzieć, że działa tylko że przy "dodawaniu" gazu przepustnica zamiast otwierać się robi na odwrót czyli zamyka po odpuszczeniu gazu otwiera się z powrotem. można tak z 4-5 razy się pobawić potem już nie reaguje. a po odpaleniu od razu się zamyka.

    To może zakończ "zabawy" i oddaj auto w ręce fachowca.
  • #5
    rikuelle
    Level 10  
    Dzięki za rade dobry człowieku.
  • #6
    robert_d_g
    Level 23  
    Podejrzewam, że bład z rodziny ECT/TVC, zatem przepustnica do regeneracji bo nowa wielokrotnie przekracza koszt auta - dla pewności podaj kod błedu
  • #7
    rikuelle
    Level 10  
    Czy jeżeli przepustnica nawaliła to jest taka opcja, że będzie palił tylko na 2 cylindry? Jest to jakoś połączone z pompą wysokiego ciśnienia lub też z wtryskami bądź czym innym? Czasem ma falowania obrotów od 1500 do 3000. Kilka powtórzeń i gaśnie.
    Edit:
    Dodam jeszcze, że iskra na każdym cylindrze jest oraz przy zamianie każdej z cewek przy cylindrze (z cylindrów które pracują na te, które nie pracują) nic nie zmienia. Nadal chodzi tylko na drugim i trzecim cylindrze. Tak jakby to było uzależnione od podawania paliwa.
    P.S. Dostałem się również do pompki paliwa w zbiorniku. Po odłączeniu jej zasilania silnik również pracuje bez zmian tak samo gdy pompka jest podłączona pod kostkę lub zasilanie z zewnątrz.
  • #8
    robert_d_g
    Level 23  
    Nie drąż głebiej skoro nie wyjaśniłeś jakie były kody błedów, a jeżeli odłaczyłes to co znajduje się pod tylną kanapą po stronie pasażera to się nie dziw że samochód dalej pracuje.
  • #9
    rikuelle
    Level 10  
    kodu nie pamiętam ale było coś takiego - "błąd sterowania przepustnicy"
    nie od strony pasażera tylko za fotelem kierowcy jest pompa główna.
  • #11
    robert_d_g
    Level 23  
    Jezeli jest to któryś z kodów 91, 92, 94, 95, 99 to nalezy sprawdzić przepustnice
  • #12
    rikuelle
    Level 10  
    Ale czy jest to jakoś powiązane, że jak przepustnica nawaliła to nie pali na wszystkie przez to?
  • #13
    robert_d_g
    Level 23  
    Może to mieć związek, zwłaszcza wtedy gdy pokrywa sie to z błedną odpowiedzią modułu sterującego przepustnica do ECU

    Problem polega na tym abyś prawidłowo zdiagnozował przyczyne a nie naprawiał na ślepo, bo tą drogą taniej będzie wszczepić silnik MPI gdyż GDI nie ma swoich zwolenników wśród mechaników.
    Zrób diagnozę według procedury diagnostycznej dla podanego kodu błedu i będziesz wiedział od czego zacząć (tylko musisz wpierw wiedzieć jaki to kod)
  • #14
    rikuelle
    Level 10  
    Jutro jeszcze raz podłącze pod komputer i wklepie numer błędu bo na tą chwilę sobie go nie przypomnę :)
  • #15
    rikuelle
    Level 10  
    Po podłączeniu pod kompa nie wyświetla się numer kodu.
    Pożyczyłem też sterownik wtrysku od takiego samego silnika i nadal bez zmian.
  • #16
    rikuelle
    Level 10  
    Podłączylem jeszcze raz ale przez jakis program bosch-owski i pokazało błąd 92 - błąd siłownika/sterowania przepustnicy.
    Znajomy miał podobną sytuację ale w 1.8 GDI i ten sam błąd na konputerze pokazywało. Okazało się, że w przepustnicy na ośce sterowania jest magnes, który się odkleił i miał luz, przez co komputer gubił sygnał z przepustnicy i wyskakiwał błąd. Mam to samo. Tylko pytanie czy jest jakieś konkretne miejsce, w którym trzeba go spowrotem przykleić?
  • #17
    robert_d_g
    Level 23  
    Tak jest konkretne miejsce a do tego trzeba ustawić i skalibrować siłownik przepustnicy z czujnikiem położenia klapy, w warszawie jest fachman co regeneruje elektroprzepustnice
  • #18
    rikuelle
    Level 10  
    Z kalibracja nie będzie problemu bo mam taką osobę.
    Zanim odkręciłem przepustnicę tamten bawił się w programie i ja jakoś skalibrował no i na wolnych obrotach zaczął łapać na wszystkie cylindry, ale gaz w dechę a na obrotomierzu jakoś niecałe 3 tyś obrotów. Także magnez odklejony
  • #20
    rikuelle
    Level 10  
    Problem rozwiązany. Okazało się, że czujnik położenia przepustnicy do wymiany gdyż w 1 miejscu gubił sygnał i wywalał błąd.