Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W124 2.0 KE-Jetronic - kręci, nie odpala, iskra jest

21 Mar 2015 20:07 1107 6
  • Poziom 17  
    Witam,

    Pacjent to W124 2.0 benzyna, 1990r, wtrysk KE-Jetronic.
    Auto sprowadzone osobiście z Niemiec, przebieg udokumentowany 220tys km.
    Warsztat w niemczech stwierdził podobno iż uszkodzony jest rozrząd.

    Auto kręci jak głupie, w trakcie kręcenia żadnych niepokojących objawów jednakże nawet nie próbuje "zagadać".

    Iskra sprawdzona jest, pompa paliwa pracuje, bezpieczniki całe.

    Co polecacie sprawdzić i jak najszybciej w tym modelu sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony?

    Auto niedawno w niemczech przeszło serwis i ma między innymi nowe poduszki pod silnikiem więc nie wykluczam czy nie mieszali czegoś przy rozrządzie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 29  
    pecet7 napisał:
    Co polecacie sprawdzić i jak najszybciej w tym modelu sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony?

    To powinieneś sprawdzić, zanim zamieściłeś post. Elektroda to nie forum dla wróżek.

    Moderowany przez T5:

    Regulamin

    3.1.11. Zabronione jest publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających szkodliwe porady, porady nie będące próbą rozwiązania problemu oraz publikowanie identycznych wpisów następujących po sobie lub powtarzających informacje ujęte w toku dyskusji.

    Ostrzeżenie.

  • Poziom 17  
    Jutro sprawdzę układ dolotowy (czy np. klapa spiętrzająca nie jest zawieszona) oraz czy idzie paliwo na wtryskiwacze. Jeżeli to będzie okey to zrzucę pokrywę zaworów i zobaczymy co dalej.
  • Poziom 28  
    Witam tam masz łańcuch i jak można coś pomieszać.Na dole na kole ma być ustawione na kreskę między literą O a T a punkt TDC na 0 na pierwszym łoku, góra wiadomo jak .
  • Poziom 17  
    Wydaje mi się, że przy poprzednim serwisie mogli wymieniać rozrząd i zrobić podstawowy błąd - źle złożyć napinacz co się zdarza często w tym modelu... No cóż, jutro się wszystko okaże.
  • Poziom 17  
    W końcu znalazłem trochę czasu, żeby sprawdzić ten rozrząd. Zdjąłem pokrywę zaworów i wałek cały. Ustawiłem koło pasowe na O|T i "nacięcie" na wałku ładnie wyrównało się z poziomem silnika - wnioskuję, że jest ok.
    Przeczyściłem kopułkę i palec i auto po dłuższym kręceniu i z pedałem w podłodze odpaliło. Na początku jakby na dwa cylindry. Po zgaszeniu i ponownej próbie odpaliło już na wszystkie, jednakże słychać metaliczny stukot, jakby latający zawór...
    W przyszłym tygodniu auto jedzie do mechanika i prawdopodobnie zrzucenie głowicy i ocena strat.