Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daewoo Lanos 1999 - ubywa benzyny podczas jazdy na LPG - OPTIMA

faciu 21 Mar 2015 20:34 3789 14
  • #1 21 Mar 2015 20:34
    faciu
    Poziom 12  

    Witam serdecznie

    Pacjent:
    Daewoo Lanos 1999 1.5 16V 100KM
    Instalacja: OPTIMA ECO-TEC + SHARK + wtryskiwacze ALEX
    Montaż: 2013
    Przebieg na LPG: 45tysięcy

    Problem: 1/4 zbiornika benzyny na około tysiąc km.

    Rozeznałem się trochę w temacie, poczytałem wiele tematów i chciałbym w końcu rozwiązać ten problem, ale mam kilka pytań.

    1.Czy mogę wyjąć całą listwę wtryskową wraz z wtryskiwaczami z auta i sprawdzić szczelność poprzez przekręcenie zapłonu (włączy się pompa paliwa, dobije ciśnienie, a ja będę się gapił w poszczególne wtryskiwacze czy nie puszczają). Czy to dobry sposób ??

    2. Regulator ciśnienia paliwa - podobno lubi przepuszczać i przez podciśnienie auto samo zasysa sobie benzyny. Prawda czy mit ?? jak go sprawdzić ??

    3. Uszkodzony sterownik LPG, który włącza sporadycznie wtryskiwacze benzynowe.
    Chcę wykonać instalację z diodami LED podpiętymi pod każdy wtryskiwacz i przeciągnąć do kabiny - jeśli zaświeci się podczas jazdy to jasne, że coś emuluje wtryskiwacz - czyli uwalony sterownik. Mam rację ?
    W lanosie wtryskiwacze sterowane są minusem "-", ale kabel jest kolorowy, tak ? A + jest czarny ? Zatem do diody LED podłączam kolorowy + masę ? Jakim napięciem sterowany jest wtryskiwacz ? 12V dioda LED może być ?

    0 14
  • Mitronik
  • #2 21 Mar 2015 21:04
    cezars65
    Poziom 24  

    Wiesz co .....to by wychodziło 12 litrów benzyny na 1000 km......Najprościej to sprawdzić na analizatorze spalin na pierwszej lepszej SKP. Przełączanie na gaz to występuje przy jakiej temperaturze??...Jednostka napędowa rano szczególnie im jest na dworzu zimniej to po rozruchu to przez pierwszy kilometr -dwa to spala co najmniej 60% pb wiecej niż normalnie.No ale to co chcesz zrobić to nie zaszkodzi.

    1
  • #3 21 Mar 2015 21:09
    faciu
    Poziom 12  

    @cezars65 może przesadziłem z tą ilością benzyny. Autem jeździ kobieta, nie ja, więc nie mam 100% pewności co do ilości spalanej benzyny - ale na pewno jest to dużo za dużo. Mam doświadczenie w jeździe na LPG i wiem jakie mniej więcej powinno być zużycie benzyny.

    Przełączanie bardzo nisko - 20stopni

    Chciałbym mieć pewność, że opisane przeze mnie czynności są zgodne ze sztuką "mechaniki" ( w cudzysłowie, ponieważ żadnym mechanikiem uczonym nie jestem) i nie zaszkodzi samochodowi.

    0
  • #4 21 Mar 2015 23:11
    sleak
    Poziom 6  

    Najlepiej podjedź na stację, tam sprawdzą Ci wszystkie ustawienia na komputerze. Spójrz czasami pod samochód, czy nie pozostaje mały, nawet najmniejszy ślad po benzynie, co świadczyłoby o wycieku. Z takimi dziwnymi eksperymentami odradzam, bo może ci się udać, ale możesz też spieprzyć centralkę sterującą, a jej wymiana raczej zbyt tania nie będzie. Możesz zawsze wziąć samochód na kanał i przejrzeć, czy w jakichś miejscach nie ma większego zgromadzenia brudu na przewodach paliwowych, bo tam gdzie wilgoć i benzyna, tam się będzie chwytał bród. Poza tym pytanie kto instalował gaz i gdzie wpiął czujnik. Jak jest wpięty na przewód z obiegu dużego, to po prostu czekasz, aż otworzy Ci się chłodnica.

    0
  • Mitronik
  • #5 22 Mar 2015 08:20
    cezars65
    Poziom 24  

    Kolego Sleak o jakim czujniku piszesz że jest wpięty w duży obieg?? Kolego od Lanosa skąd wiesz że przełączanie odbywa się przy 20 stopniach ??

    0
  • #6 22 Mar 2015 08:27
    ociz
    Moderator Samochody

    faciu napisał:
    wtryskiwacze ALEX

    Rail czy Barracuda. Jeśli te pierwsze to zdecydowanie za wolne do tego auta i rozsądne by było wtedy ustawienie podpierania się benzyną.

    1
  • #7 22 Mar 2015 09:05
    faciu
    Poziom 12  

    cezars65 napisał:
    Kolego od Lanosa skąd wiesz że przełączanie odbywa się przy 20 stopniach ??

    Mam interfejs, podłączyłem się i sprawdziłem.

    ociz napisał:
    Rail czy Barracuda.

    Rail

    @ociz jak sprawdzić, czy podpiera się benzyną ? Tymi diodami LED, tak jak pisałem? Jest to dobry pomysł ?

    Dostałem jeszcze odpowiedź od firmy OPTIMA, twierdzą, że sprawdzenie i naprawa sterownika jest bezpłatna. Może najlepiej będzie najpierw wysłać w ciemne ten sterownik do nich ??

    0
  • #8 08 Kwi 2015 18:07
    ociz
    Moderator Samochody

    faciu napisał:
    jak sprawdzić, czy podpiera się benzyną ?

    W ustawieniach. Jakbym już był zmuszony zamontować te wtryskiwacze, zbyt wolne do tego silnika, to ustawił bym wysoki mnożnik a przy większych obciążeniach przełączanie na benzynę żeby nie szkodzić dla silnika zbyt ubogą dawką paliwa.

    0
  • #9 26 Kwi 2015 15:57
    faciu
    Poziom 12  

    W tej chwili mam mniej więcej takie ustawienia.
    Screen z danych bez podłączenia do auta - to co zostało w komputerze. Nie mam chwilowo możliwości podpięcia i pokazania map wtrysków.
    Pokrywają się z maksymalną rozbieżnością +/- 4%

    Daewoo Lanos 1999 - ubywa benzyny podczas jazdy na LPG - OPTIMA

    Nie widzę, ŻADNYCH opcji jakiś dotrysków, albo coś w tym rodzaju.

    Cały czas myślę o tym sposobie z diodami LED.
    Wykonałem już wiązkę. Ale nie wiem czy warto podłączać ...

    Dodatkowo gdy auto rozpędzi się do sporem prędkości i hamuje dosyć gwałtownie hamując przy tym dodatkowo silnikiem to po takim hamowaniu auto gaśnie... Nawet z wypiętą pompą paliwa - więc raczej go benzyną nie przelewa w takiej sytuacji. Ogólnie jazda bez przekaźnika pompy paliwa w niczym nie różni się od jazdy normalnej.

    0
  • #10 28 Kwi 2015 21:34
    dino777
    Poziom 25  

    mnożnik dziwaczny,
    aby sprawdzić czy podpiera sie PB wejdź w zakładkę ustawienia i otwórz wskaźnik poziomu i tam zobacz, czy jest zaznaczony ptaszek wyłącz przy spadku

    masz za duże dysze albo za duże ciśnienie na reduktorze

    0
  • #11 29 Kwi 2015 21:21
    faciu
    Poziom 12  

    dino777 napisał:
    aby sprawdzić czy podpiera sie PB wejdź w zakładkę ustawienia i otwórz wskaźnik poziomu i tam zobacz, czy jest zaznaczony ptaszek wyłącz przy spadku


    Opcja ta jest faktycznie zaznaczona - ale co ona ma do rzeczy ? Skoro właścicielka samochodu przeważnie tankuje po 200/250km czyli gdy wskaźnik wyświetla pół/ćwierć zbiornika ?
    Wg. mnie ta opcja powoduje przełączenie na PB w przypadku braku gazu.
    Jeśli się mylę to proszę o uzasadnienie wyłączenia tej opcji.
    Kobiecie nie chciałbym ustawić auta, żeby przy braku LPG auto gasło w czasie jazdy ...

    Poniżej mapy:
    Daewoo Lanos 1999 - ubywa benzyny podczas jazdy na LPG - OPTIMA

    0
  • #12 29 Kwi 2015 21:28
    dino777
    Poziom 25  

    jak jest zaznaczona to dobrze, czyli auto późno się przełącza na gazik i podjada PB do tego krótkie odcinki tez mają na to wpływ
    Odznaczenie tego powoduje, ze przy spadku ciśnienia komp podeprze się PB a niekoniecznie przerzuci całkowicie nie ma to wpływu na zgaśnięcie auta przy braku LPG

    0
  • #13 29 Kwi 2015 21:40
    faciu
    Poziom 12  

    Załóżmy, że ilość spalanej benzyny podczas jazdy jest prawidłowa.... Chociaż i tak wydaje mi się, że 1/6 zbiornika na tysiąc/półtora - nawet na krótkich odcinkach to sporo. Spróbuję jeszcze obniżyć temperaturę przełączania.

    Powróćmy do problemu gasnącego silnika podczas hamowania silnikiem na LPG.
    Dojeżdżam do krzyżówki, zrzucam biegi w dół 5, 4, 3, 2 sprzęgło i auto gaśnie... Spadają obroty, czuć, że próbuje się podnieść ale nie wychodzi z tego i gaśnie.

    0
  • #14 29 Kwi 2015 21:45
    dino777
    Poziom 25  

    przecież napisałem Ci, ze masz za duże dysze albo za wysokie ciśnienie, do tego nie ukrywam, ze taki mnożnik widzę pierwszy raz

    aby sprawdzić ile spala PB to warto zatankować do pełna i po czasie znowu do pełna wtedy policzyć, włącz ewentualnie opcję szybkiego startu, wtedy jak ciepły to odpali z gazu
    jaka jest temp przełączania??

    0
  • #15 26 Lip 2016 16:57
    faciu
    Poziom 12  

    Po długim czasie mało ekonomicznej jazdy na PB + LPG instalacja zaczęła wariować.
    Sam przełączał sobie paliwa, czasami centralka całkiem gasła.
    Wyciągnąłem sterownik/komputer LPG, otworzyłem go i szukałem zimnych lutów. Przelutowałem wszystkie połączenia. Pomogło tylko chwilowo - pewnie przypadek, a nie związek przyczynowo-skutkowy.
    Następnie zamówiłem nowy komputer, zgrałem ustawienia ze starego, wrzuciłem do nowego i jak ręką odjął, auto śmiga o wiele bardziej kulturalnie, dynamicznie i bez szarpań.
    Po 2000km nie widać dużego zużycia benzyny - minimalne, ale przecież musi być. Auto pali teraz około 9-10L LPG, mocy ma wystarczająco.

    W skrócie - uwalony był sterownik od LPG.

    0